crillux Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Vi tar några händer från dagens session. Party den här gången. Hand 1 Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP3 with Q, A. 4 folds, Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds. Flop: (5.50 SB) J, 6, Q(2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (3.75 BB) J(2 players) Hero bets, Button raises, Hero? Solklar läggning? Har inga pålitliga siffror på knappen. Hur ofta blir man egentligen bluffad på den här nivån? Är bet/fold en bra strategi här? Check/syn finns väl inte? Hand 2 Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with Q, 4. UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, MP3 calls, 2 folds, SB completes, Hero checks. Flop: (7 SB) 6, Q, Q(7 players) SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 folds, MP2 raises, MP3 folds, SB folds, Hero 3-bets, UTG folds, UTG+1 calls, MP2 calls. MP2 är aggresiv och han kan mycket väl höja med något annat än trips här. Med min dåliga kicker är kanske 3-beten ändå överoptimistisk? Turn: (8 BB) K(3 players) Hero bets, UTG+1 folds, MP2 calls. Leder ut, då jag inte fick omslag på floppen. Sitter MP2 på Q med hög kicker så får vi nog smaka här antar jag. Kommentarer? Hand 3 Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with T, T. 3 folds, MP1 raises, 5 folds, Hero 3-bets, MP1 caps, Hero calls. Flop: (8.50 SB) 8, 3, K(2 players) Hero checks, MP1 bets, Hero raises, MP1 calls. Eftersom MP1 cappar pre så antar vi förstås att han har ett bra par. Frågan är hur bra. Här tänker jag mig att höjningen ska skrämma honom lite om han inte har AA eller KK. Det verkar ju funka eftersom han bara synar. Är det här feltänkt eller en bra strategi? Jag får väl backa ur på turn om jag inte får hjälp. Kommentarer?
heltok Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 hand 1. fold finns inte.... hand 2. led ut på turn och syna ner sedan...
crillux Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 heltok: nu var du så snabb att du inte fick med min sent tillagda 3:e hand. Kommentar?
morberg Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 heltok: nu var du så snabb att du inte fick med min sent tillagda 3:e hand. Kommentar? Någon read på MP1? Utan read är det gjutet läge att beta ut på turn. Svårt att spela mellanpar ur position.
crillux Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Ingen bra read tyvärr. Turn gav mig trissen med och då blev det förstås bet eftersom jag inte ville ge honom chansen att få se gratis river, särskilt inte som jag saktade ner honom med höjningen på floppen. Jag bettade och fick syn på turn och river. Han satt på QQ.
Miami Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 Missar jag nåt här? Jag gillar inte hand 3, om vi antar normalfi ligger du bara före AQs och splittar med TT, händer som inte alla cappar. Skulle va om du tror du kan folda JJ/QQ/AQs, utan ett A är det nog svårt IMO. Har du read att han är aggro eller en som movar mkt, är det inte bättre att syna ner, låta honom beta?
crillux Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2006 Miami: svårt beslut. Jag bestämde mig helt enkelt för att försöka sakta ner fi genom att representera K. Sen hade jag tur att träffa T på turn. Hade jag inte gjort det så hade jag nog fått lägga mig på turn. Ännu ett pocketpar som ger mig nya frågeställningar: HERO i BB med 2 folds, UTG+2 raises, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB folds, HERO calls. Andra idéer om preflop-spelet? FLOP: (4 spelare) HERO checks, UTG+2 bets, MP2 calls, CO calls, HERO calls. Hur ska man egentligen spela här? I SSH diskuterar författarna nåt liknande i "Two overpair hands". Då handlar det om equity och varför man ska höja med AA men syna med TT. Är det applicerbart här? Jag menar, faller det ett överkort, T-A, på turn så blir inte den här handen så enkel med mellanpar ur position. Eller ska man höja för att ta betalt av folk som synar med typ A7o eller sitter på drag? Kommentarer? TURN: (4 spelare) HERO checks, UTG+2 bets, 2 folds, HERO? Här borde väl en checkhöjning passa bra? Ska man syna ner om man får omslag?
Miami Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Om jag kommer ihåg rätt står det oxå att det är ett riskabelt spel? Här är det stegdrag ute och folk sitter med massor av överkort. Raisa för värde samt att folda svaga AKQJT typ.
crillux Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2006 Om jag kommer ihåg rätt står det oxå att det är ett riskabelt spel? Här är det stegdrag ute och folk sitter med massor av överkort. Raisa för värde samt att folda svaga AKQJT typ. Jodå, det är riskabelt. Raisa för värde kan jag köpa, men att folda någon som redan synat ett litet bet på floppen lär inte bli lätt.
Bjorn_ Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Ännu ett pocketpar som ger mig nya frågeställningar: HERO i BB med 2 folds, UTG+2 raises, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB folds, HERO calls. Andra idéer om preflop-spelet? FLOP: (4 spelare) HERO checks, UTG+2 bets, MP2 calls, CO calls, HERO calls. Hur ska man egentligen spela här? I SSH diskuterar författarna nåt liknande i "Two overpair hands". Då handlar det om equity och varför man ska höja med AA men syna med TT. Är det applicerbart här? Jag menar, faller det ett överkort, T-A, på turn så blir inte den här handen så enkel med mellanpar ur position. Eller ska man höja för att ta betalt av folk som synar med typ A7o eller sitter på drag? Kommentarer? Tycker till att börja med att du skall donkbetta för att ge preflophöjaren chansen att höja och ställa fältet inför att syna två bets kallt. Är UTG+2 någorlunda aggresiv så borde han nämligen höja här med i princip alla händer han höjer med preflop. Nu när du checkar så skulle jag dock bara syna för att istället donka om ett ofarligt kort kommer på turn. Enda läget jag checkhöjer här på flopp eller turn (när PFR sitter till vänster) är om jag settar. /Bjorn
crillux Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2006 Ni kommer med bra input gubbar. Jag märker att jag kan ta till mig och tillämpa allt fler strategier, även om jag fortfarande blir osäker både nu och då. T ex i handen nedan... Hand 1 Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG+2 with 9, 8. UTG calls, UTG+1 calls, Hero calls, 2 folds, MP3 calls, 3 folds, BB checks. Ganska löst bord där det sällan höjs, och då kan man väl kosta på sig att spela såna här spekulativa händer? Flop: (5.50 SB) 2, 4, 5(5 players) BB checks, UTG bets, UTG+1 calls, Hero calls, MP3 folds, BB folds. Inte mycket till träff men frågan är om någon annan träffat. Med två överkort (för vad dessa nu är värda?!) och ett bakdörrsdrag till färg så ska vi väl kunna syna ett litet bet? Eller är det för optimistiskt med tanke på vår position? Turn: (4.25 BB) 8(3 players) UTG bets, UTG+1 calls, Hero calls. HU och TP med halvrisig kicker. Fegt med syn? Borde vi höja här? Om inte annat kan vi kanske få en fri showdown? River: (7.25 BB) 5(3 players) UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls $0.38 (All-In). Tråkigt om någon träffat femman, men när båda checkar får vi väl se det som värdebet här? Final Pot: 9.63 BB
crillux Postad 29 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2006 Haft en ganska märklig vecka vid borden. Det började bra, och totalt slutade veckan på plus. Dock inte så mycket som det borde ha blivit då de senaste 2-3 sessionerna har varit som att klampa runt i ett kärr. Ni vet hur det är... Ständigt missade överkort, bustade steg- och färgdrag, pocket pairs floppar ständigt överkort osv. Vad gör ni andra åt sånt här? Tar ett break? Ler och grindar vidare? Man kan ju inte hindra att pengarna glider iväg sakta men säkert när man aldrig får några träffar. Tips?
Mogge13 Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Haft en ganska märklig vecka vid borden. Det började bra, och totalt slutade veckan på plus. Dock inte så mycket som det borde ha blivit då de senaste 2-3 sessionerna har varit som att klampa runt i ett kärr. Ni vet hur det är... Ständigt missade överkort, bustade steg- och färgdrag, pocket pairs floppar ständigt överkort osv. Vad gör ni andra åt sånt här? Tar ett break? Ler och grindar vidare? Man kan ju inte hindra att pengarna glider iväg sakta men säkert när man aldrig får några träffar. Tips? tilt-->skotta-->tilt-->skotta högre-->glad igen!
Miami Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Posta HHs, läs på 2+2, klaga i dagboken. Typ så. GL.
crillux Postad 31 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2006 Klagat har jag ju redan gjort, så vi går på steg 2. Posta HH's. Hand 1 Min read på UTG+2 är av naturliga skäl noll. Han har just satt sig och postat. Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with T, A. UTG+2 posts a blind of $0.50. 2 folds, UTG+2 (poster) checks, 4 folds, Hero raises, 2 folds, UTG+2 calls. Flop: (5.50 SB) K, T, T(2 players) UTG+2 bets, Hero calls. Trivsam träff. Potten är inte så stor och därför tänker jag mig en liten slowplay här. Rätt? Turn: (3.75 BB) 6(2 players) UTG+2 bets, Hero raises, UTG+2 calls. Här kan väl Fi beta vad som helst? Han kan ha en kung eller en tia eller färg eller vad som helst. 3-betar han så får man väl syna ner? River: (7.75 BB) 8(2 players) UTG+2 bets, Hero raises, UTG+2 calls. Lite fundersam när Fi donkar river efter att ha synat mitt bet på turn. En situation som jag inte varit i så många gåner. Vad betar han med? Överpar? Färgen? Något vad-som-helst? Jag har väl ändå en stark hand och bör kunna höja, eller är det dåligt spelat här? Final Pot: 11.75 BB
BirdFlu Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Ang Hand 1: Flop: (5.50 SB) K, T, T(2 players) UTG+2 bets, Hero calls. Trivsam träff. Potten är inte så stor och därför tänker jag mig en liten slowplay här. Rätt? Är inte det där ett rätt farligt färgdrag, som han sedan sätter på turn? Kanske inte nöt-färgen, men endå. Kanske Qxs. Och därför synar han hela vägen. Jag skulle ha foldat.
Ruterkung Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Börja mucka med han redan på flop och sen hade jag kört på som dig. Du kommer få in mycket mer om han har en T. Som det är nu så kanske han hade T men blev rädd för färgen men sen så blev han ändå inte det . Tror faktiskt det är mycket bättre att aldrig slowspela på låga nivår, känns mest som man kan missa en jäkal massa bets elelr vinna nån ensatka. Men det är mest mina tankar. Du kan nog sätta en liten not på honom om han hade färg/tvåpar/triss så du vet lite vilken idiot du har att göra med Är inte det där ett rätt farligt färgdrag, som han sedan sätter på turn? Kanske inte nötfärgen, men endå. Kanske Qxs. Och därför synar han hela vägen. Jag skulle ha foldat. Vad menar du här? Att han ska vika sin triss eller? F.ö är Q-hög färg en väldigt bra färg och den kan man pumpa in väldigt många bets med även om man inte har nöten. eller hur tänkte du ? Jätte OT: Är det bara jag som inte kan skriva inte, kan, man, han, ska utan skirver itne, amn, akn, ahn och ksa? Otroligt irriterande at ändra alla dom orden varje gång man skriver ett inlägg
crillux Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Ang Hand 1:Är inte det där ett rätt farligt färgdrag, som han sedan sätter på turn? Kanske inte nöt-färgen, men endå. Kanske Qxs. Och därför synar han hela vägen. Jag skulle ha foldat. Var ska jag folda menar du? På turn? Kan man verkligen göra det med trips här? Risken för bluff måste ju ändå vara stor?
Ruterkung Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Ang Hand 1:Är inte det där ett rätt farligt färgdrag, som han sedan sätter på turn? Kanske inte nöt-färgen, men endå. Kanske Qxs. Och därför synar han hela vägen. Jag skulle ha foldat. Var ska jag folda menar du? På turn? Kan man verkligen göra det med trips här? Risken för bluff måste ju ändå vara stor? Usch och nej. Tänk inte på att vika!
therussian Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Nej, hur du än spelar handen ska du iallafall inte vika den någonstans... Precis som Ruterkung säger tycker jag du ska höja floppen.
eurythmech Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Omslag på river verkar korkat, no?
crillux Postad 1 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Nej, hur du än spelar handen ska du iallafall inte vika den någonstans... Precis som Ruterkung säger tycker jag du ska höja floppen. Nej, vik kändes aldrig aktuellt. Men är höjningen på turn korrekt?
therussian Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Nej, hur du än spelar handen ska du iallafall inte vika den någonstans... Precis som Ruterkung säger tycker jag du ska höja floppen. Nej, vik kändes aldrig aktuellt. Men är höjningen på turn korrekt? Höjningen på turn är okej men jag gillar inte att höja river.
Ruterkung Postad 1 Augusti , 2006 Rapport Postad 1 Augusti , 2006 Jag tycker de brukar visa upp sämre T eller K så jag hade höjt. Nu kanske det är mycket tightare än det är på SH men på låg nivå där tycker jag det är autoraise.
Recommended Posts