Gå till innehåll

crillux - nya tag (FLT)


crillux

Recommended Posts

Omslag på river verkar korkat, no?
I efterhand är jag nog böjd att hålla med dig. Man borde kanske vara något försiktigare när han donkar river efter att ha synat turn... Men jag vet inte, och det var därför, bl a, som jag slängde upp den här handen här.

 

Så här gick det:

HERO: :As::Ts: för trips

UTG+2 :Kc::4c: för par

 

När man ser resultatet och tittar på bettingmönstret igen så tycker jag fi spelar väldigt konstigt med TPNK. Eller har han någon idé som jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 371
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man ser ju det där ibland och tror det beror på dom inte fattar vad som händer, typ packad/korkad/vadvetjag. Dom har träffat och då ska man ju beta? Sätt en note och upp med honom på buddylist.

 

FÖ hade jag inte raisat river här, läskigt när han inte ger sig hade jag resonerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser resultatet och tittar på bettingmönstret igen så tycker jag fi spelar väldigt konstigt med TPNK. Eller har han någon idé som jag missar?

 

Som jag skrev innan är det standard fiskspel med K eller dålig T. Varför vill de flesta här inte höja rivern förresten? Tror ni inte att amn leder tillräckligt många gånger för att det ska vara värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, han lirar cp och jag är rädd för färgen, 3bet skulle suga. Det som talar för höja river är att vi sitter på A, det gör att det är nära för mig att höja.

 

Men visst, jag har fel här, aggresion is still King, han är en ärkemupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Jag sitter och funderar lite på mitt bet på river. Om man höjer här så måste man ju ha bäst hand även då fi synar. Och det är väl hans troligaste beslut vare sig han har ett par, sämre trips eller en hyfsad färg? 3-bettade lär vi bli mot nötfärgen och kåken. Så frågan är om matematiken ger oss plusvärde för höjningen. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang Hand 1:

Är inte det där ett rätt farligt färgdrag, som han sedan sätter på turn? Kanske inte nöt-färgen, men endå. Kanske heart.gifQxs. Och därför synar han hela vägen. Jag skulle ha foldat.

 

Var ska jag folda menar du? På turn? Kan man verkligen göra det med trips här? Risken för bluff måste ju ändå vara stor?

Jag brukar köra på, men den senaste tiden har fi alltid alltid alltid haft denna där jämrans färgen, eller högre färg. Så därför skulle jag foldat på turn, men det är klart han synar ju bara.

 

Äsch, jag är bara en sopig pokerspelare, ta ingen hänsyn till vad jag skriver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Jag sitter och funderar lite på mitt bet på river. Om man höjer här så måste man ju ha bäst hand även då fi synar. Och det är väl hans troligaste beslut vare sig han har ett par, sämre trips eller en hyfsad färg? 3-bettade lär vi bli mot nötfärgen och kåken. Så frågan är om matematiken ger oss plusvärde för höjningen. Vad tror ni?

Orkar du vika om han trebettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Jag sitter och funderar lite på mitt bet på river. Om man höjer här så måste man ju ha bäst hand även då fi synar. Och det är väl hans troligaste beslut vare sig han har ett par, sämre trips eller en hyfsad färg? 3-bettade lär vi bli mot nötfärgen och kåken. Så frågan är om matematiken ger oss plusvärde för höjningen. Vad tror ni?

Orkar du vika om han trebettar?

Mycket tveksamt, det ska erkännas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog sin tid. Närmare bestämt 22135 händer. Men nu är "Amount Won"-siffran i PT äntligen grön. I min allra första session för året, då jag började använda PT vann jag 33 BB. Därefter har jag fått nöja mig med röda siffror i varierande storlek. Som värst blev det -125 BB. Det ska iofs sägas att jag totalt ändå plussat eftersom jag hade plus på pokern innan jag började använda PT. Det berodde nog troligen mest på tur och varians.

 

Men skam den som ger sig, och idag passerades alltså 0-gränsen. Inte med mycket, men känslan är lika bra för det. Den stigande trenden har hållt i sig några veckor, och jag är ganska övertygad om att mitt spel förbättrats en del, inte minst genom bidrag och sågningar av mina HH's här i dagboken. Därför tänker jag passa på att tacka några personer som jag anser bidragit till min utveckling inom poker, samt gjort tillvaron på pf.nu trivsam och utvecklande.

Utan innebördes ordning går mitt varma tack till: Hjort, morberg, Miami, bzkt, omduvoresomjag, Bjorn_, Ruterkung, Conspiracy, a_o_s och Gyre. Ni är en stor anledning till att jag inte gulat.

 

Jag njuter idag, och i morgon siktar jag vidare uppåt. Då kommer också lite HH's från den senaste veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja heja! :)
Tack! Dig glömde jag fö på min tack-lista ovan, men det är fixat nu.

 

Ska försöka följa din db lite bättre, varit lite dålig med det på senaste tiden.
Jag har å andra sidan varit lite dålig på att skriva intressanta inlägg...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog sin tid. Närmare bestämt 22135 händer. Men nu är "Amount Won"-siffran i PT äntligen grön.

Härligt, starkt jobbat. Då är det "bara" att grinda lite rulle och sen ta ett steg upp i nivå. Ser fram emot kommande HH.

 

Du verkar inte ha jagat bonusar så mycket, stämmer det? I så fall tycker jag att det är något du borde fundera på. Det går hyfsat snabbt att få ihop några $100-bonusar och sen kan du börja ge dig på 1/2 med full kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte ha jagat bonusar så mycket, stämmer det?

Nja, både och faktiskt. Mitt problem har varit att det på vissa siter har varit fantastiskt svårt att hitta spel på $0.5/1 och bonusarna därför runnit ut i sanden...

 

Det har varit Party och bet365 som gällt. Sportingbet och Betfair misslyckades jag med.

 

Förslag på andra siter att hora lite bonus på tas tacksamt emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att bonushora hårt så du kan hoppa upp på 2/4 direkt. Är du vinnande på 0.5/1 kommer du vara vinnande på 2/4, och du kommer förmodligen vara en mer vinnande spelare där. Varför? Jo pga raken.

 

Föreslår också att du byter sida om du nu lirar på Party. Raken där är skyhög. Till exempel är det nästan dubbel rake på Party jämfört med Stars.

 

Kolla min tråd om rake-jämförelser angående FL SH, mellan siter.

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31745&highlight=

Och här hittar du värden för FL FR också.

http://www.internettexasholdem.com/phpbb2/poker-room-rake-comparison-vt30145.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela 1/2 $ så vänta tills du minst har 1500$ på kontot. Har spelat 0.5/1 tills jag hade 1500 och det kan svänga mycket snabbt kan jag lova. Har du 2 dåliga dagar så kan MINST 600 $ vara borta trots bra spel och favorit i all-in situationer. Gör inte misstaget att kliva upp för snabbt i nivåer bara för att pengarna lockar. Grinda gärna lite längre på 0.5-1 tills du har en stabil rulle och du känner dig säker på nästa nivå.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela 1/2 $ så vänta tills du minst har 1500$ på kontot. Har spelat 0.5/1 tills jag hade 1500 och det kan svänga mycket snabbt kan jag lova. Har du 2 dåliga dagar så kan MINST 600 $ vara borta trots bra spel och favorit i all-in situationer. Gör inte misstaget att kliva upp för snabbt i nivåer bara för att pengarna lockar. Grinda gärna lite längre på 0.5-1 tills du har en stabil rulle och du känner dig säker på nästa nivå.

 

Lycka till!

 

Nu tror jag iofs Crillux tänkt fortsätta spela FL och där är all-in situationer inte jättevanliga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela 1/2 $ så vänta tills du minst har 1500$ på kontot. Har spelat 0.5/1 tills jag hade 1500 och det kan svänga mycket snabbt kan jag lova. Har du 2 dåliga dagar så kan MINST 600 $ vara borta trots bra spel och favorit i all-in situationer. Gör inte misstaget att kliva upp för snabbt i nivåer bara för att pengarna lockar. Grinda gärna lite längre på 0.5-1 tills du har en stabil rulle och du känner dig säker på nästa nivå.

 

Lycka till!

 

Kliver du upp till NL200 med $1500 i rulle har du defenitivt gått upp i nivå för snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela 1/2 $ så vänta tills du minst har 1500$ på kontot. Har spelat 0.5/1 tills jag hade 1500 och det kan svänga mycket snabbt kan jag lova. Har du 2 dåliga dagar så kan MINST 3000 $ vara borta trots bra spel och favorit i all-in situationer. Gör inte misstaget att kliva upp för snabbt i nivåer bara för att pengarna lockar. Grinda gärna lite längre på 0.5-1 tills du har en stabil rulle och du känner dig säker på nästa nivå.

 

Lycka till!

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu låter det som att ni snackar No Limit gubbar. 300BB verkar ju vara en vedertagen bankrulle för FL. Jag har dock tänkt att ha minst 400BB innan jag kliver upp i nivå.

 

bzkt:

Hur är spelet på Stars jämfört med Party? Har de öht några bonusar för cash game-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är lika fiskigt, däremot inga bonusar. Möjligtvis väldigt sällan och de är rätt kassa villkor för att cleara dem tror jag. Men raken gör det bättre än att lira på Party och få deras $100 bonus.

 

På Party betalade jag 2.7BB/100 när jag lirade 1/2, jag hade betalat runt 1.9BB/100 på Stars. Det är alltså 0.8BB/100 extra på party, 0.8BB/100 blir ju $1.6/100 så lirar man 6250 händer så har man tjänat in $100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusar på Stars är sällsynta och man bör spela i a f 2/4 för att de skall vara enkla att ta. Spelar man 5/10 så regnar det FPP på en i jämförelse, fast då ger inte bonusen så stort tillskott (relativt rullen).

 

Sen har stars hi-speedbord också för den som har damp ;)

 

Tycker det är ungefär samma klientel på stars som party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...