Gå till innehåll

NLT - Storstackspoker och JJ


Komodo

Recommended Posts

Hur spelar ni JJ här med stor stack? 100BB

 

En kille från tidig position minihöjer BB. Jag synar med från sen position med JJ (Lite tajt kanske) tillsammans med 4 andra.

 

Flop T53 två ruter 10xBB i potten nu. Minihöjaren betar ut 20xBB. Alla foldar till mig. Med 20-50BB är det bara att peta in allt eftersom hans troligaste händer är AT, flushdrag, 99,88,77 eller en överspelad AK,AQ även om TT-AA, 55, 33 givetvis också finns med på listan.

Med 100BB känns det som att man bör vara lite säkrare, då man nästan bara får syn från händer som man är slagen av.

Gillar inte att bara syna heller, då potten redan innehåller 30xBB och det är mycket oklart vilka kort på turn som är farliga och vilka som är ofarliga.

 

Killen ifråga är inte särskilt bra. Han dubblade upp mig tidigare med sin K8 med 2 kungar på bordet trots att 8-9 limpade med i potten.

 

Kan tilläga att jag tänkte en liten stund och foldade.

 

* RP, gissar NLT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni JJ här med stor stack? 100BB

 

I sen position mot en sån där UTGminhöjarpajas måste du förstås höja upp med JJ - du vill ju verkligen inte ha med dig 5 spelare i potten med JJ. Utan att vara dissig, men att inte höja där är generalfel, tycker jag.

 

Som handen utspelar sig nu skulle jag nog folda. Känns som att det du kan ha slaget mot ett sånt bet är nån konstig tia (QTs brukar väl typ den typen av stekare minhöja UTG med, eftersom de tycker den är alldeles för fin för att bara syna med, men samtidigt inte tillräckligt bra att höja ordentligt med). Han träffar tian, inser att hans hand är sårbar och dubbelbettar pot för att skydda. Annars är det ett par över ditt, tror jag. Med så lite investerat i potten, och när du måste spela om typ hela stacken om du ska spela, skulle jag folda och vänta in ett bättre läge.

 

Här har du en till JJ hand med stora stackar att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en turnering fold, i ett cashgame re-raise.

 

I en turnering så utgår jag från att det är typ första perioden, tomtar han sig med en skithand får du bättre lägen senare. I ett cashgame kan du köpa in igen ifall han träffat hårt, då kan du raisa till låt oss säga 50BB (så att han blir sådär jättesugen på att syna/slå om med sämre kort istället för att lägga) och syna ev. omslag all-in.

 

Detta givet inga specifika reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela JJ i en pott med 4-5 andra, så får du spela för att träffa ett set, annars bör den spelas väldigt försiktigt enligt mig.

Jag skulle nog lagt in en raise, kanske kring 8BB med tanke på antalet limpare.

Har ingenting emot din fold i det läget, syn känns inte värt det, då du fortfarande inte vet vart du står när turnen kommer, förutsatt att detta inte är en J.

Fold eller raise =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...