Gå till innehåll

NLT - 10 handed, följa hjärta eller hjärna?


jdenilson

Recommended Posts

NL. 10 pers. Cash-game. Loose-passive.

 

3 spelare med i potten. Alla har fullt inköp (100x BB)

 

Jag öppnar 4x BB UTG med A-A.

SB minihöjer till 7x BB

BB synar.

Jag re-raisar till totalt 28 x BB. (Min hands styrka blir uppenbar, men en re-raise måste anses som en nödvändighet).

SB och BB synar.

 

84x BB i potten.

 

Flopp: 6h 7s 8c

 

SB checkar

BB ställer all-in (en pottbett)

 

Rent intuitivt känner jag att jag är slagen... hjärtat skriker fold. Sedan börjar man tänka...

 

1. Han synar 28x BB pre-flop. Vad han än har är spelet i längden olönsamt även om jag synar, med sämre hand.

 

2. Varför låter han inte mig betta all-in? Har han mig slagen med ett set eller stege, vill han väl inte riskera att jag foldar t.ex. A-K, Q-Q, J-J eller kanske t.om. A-A el K-K.

Däremot är det ju mycket sannolikt att jag bettar all-in med A-A --> J-J och även A-K är inte omöjligt.

Min hand är vid tillfället ganska uppenbar. Jag måste ju rimligen ha ett stort par eller A-K, varför han inte behöver vara orolig för att jag ska dra ut honom om han har ett set/stege. Snarare borde väl rejält med action uppskattas och SB kanske synar en all-in, men inte två.

 

3. Pottoddsen ger mig 2 to 1 och SB kanske synar med ett lägre överpar.

 

Jag synar och visst visar den efterblivne upp 10-9...

 

Så frågan är... vad ska man följa... magkänslan eller den rationella slutsatsen?

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt när sådant händer. Då känns det likaväl att man kan spela bingo när folk inte förstår innebörden av pre-flop raisar. Antingen har han inget begrepp om pengar eller vill bara gambla. Men det är ju också såna som dom som fyller på våra stackar för eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så frågan är... vad ska man följa... magkänslan eller den rationella slutsatsen?

 

 

Känt samma känsla många gånger och den verkar stämma rätt bra

Så när man väl känner magsuget om att lägga sig så är det det enda rätta att göra

Men tyvärr är det ju inte så enkelt att bara lägga ner vissa händer

 

Har även känt känslan åt andra hållet med

 

Så gå efter magkänslan och om den inte infinner sig så kör enligt den rationella

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...