Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Fungerar fortfarande inte.

 

EDIT:

Jag har bara testat på bet24.

Vet vad som är fel nu, kommer att fixas till nästa patch, kommer senare i veckan. Du kan få det att fungera redan nu, men då måste du installera om Ongame klienten och installera den i en folder som består av två namn. Jag antar att du nu har bet24 under program, dvs c:\program\bet24... Om du instället skapar en folder på c: med två namn, exempelvis "poker program" och installerar bet24 här så kommer det funger, dvs c:\poker program\bet24. Eller så kan du vänta på nästa patch.

 

men PO verkar inte stödja HHn jag har dragit ut mina HHs från session browsern men får nåt konstigtr felmeddelande då jag ska importera till PO.

Ja, det verkar som om ongame har ändrat deras HH format, håller på och kollar på det nu.

 

När jag spelar på ipoker nätverket (770 uk) så funkar det jättebra i 10-20 min sen helst plötsligt fryser datan sig och blir extremt segt så när man efter lite pillande lyckas stänga av PO så funkar allt normalt igen.

Har du bytt till MySQL? Om inte, pröva att gör det och se om det blir någon skillnad. Instruktioner finns i manualen på http://www.pokeroffice.com/doc/index.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mailade igen och fick den här gången tillbaka ett likadant mail som sist:

 

Från: <no-reply@m11.azalea.se>

Ämne: failure notice

 

Hi. This is the qmail-send program at m11.azalea.se.

I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.

This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

 

<support@pokeroffice.com>:

support@pokeroffice.com is over quota

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet vad som är fel nu, kommer att fixas till nästa patch, kommer senare i veckan. Du kan få det att fungera redan nu, men då måste du installera om Ongame klienten och installera den i en folder som består av två namn. Jag antar att du nu har bet24 under program, dvs c:\program\bet24... Om du instället skapar en folder på c: med två namn, exempelvis "poker program" och installerar bet24 här så kommer det funger, dvs c:\poker program\bet24. Eller så kan du vänta på nästa patch.

 

Nu fungerar det. Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bytt till MySQL? Om inte, pröva att gör det och se om det blir någon skillnad. Instruktioner finns i manualen på http://www.pokeroffice.com/doc/index.html

 

Jag bytte till MySQL när jag hade PO 1. Då finns det väl kvar för PO 2?

 

Jaa men du måste ju ställa in PO 2, så den använder det! Eller?

 

5. Start PokerOffice and select the "Change Database to MySQL" option from the 'Database'-menu. A new window will pop up.

In the new window check the "Use MySQL as the database engine" checkbox.

6. You must also enter where you have installed MySQL (e.g. C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 4.1))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får import failed när jag försöker importera HH från Prima. I manuallen står det att man skall står det något om wrapping off eller word wrap off. Vad är detta då man har en svensk version av Notepad och Wordpad? Är det någon som kan hjälpa mig med detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att komplettera med en Tournament Summary i efterhand? Missade tydligen att Live Tracka en SnG på Stars, och har nu skickat efter listan hur folk placerade. Dock kan den inte importeras som en HH. Hur gör jag för att komplettera databasen med resultatet från denna SnG?

 

 

Jag fick meddelande typ: konverterar din gamla databas, konvertering färdig. Du kan kolla i Data-mappen i MySQL under Program, där ser du om PO finns.

 

Ska kolla, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Det verkade inte som min PO 2 körde på MySQL.

 

Jag har MySQL 4,1 redan installerat, men jag får felmeddelandet Syntax error acces violation message from server " Unknown database "pokeroffice"" sedan poppar "Data base conversion failed" up när jag försöker byta databas.

 

Har någon vänlig själ några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Det verkade inte som min PO 2 körde på MySQL.

 

Jag har MySQL 4,1 redan installerat, men jag får felmeddelandet Syntax error acces violation message from server " Unknown database "pokeroffice"" sedan poppar "Data base conversion failed" up när jag försöker byta databas.

 

Har någon vänlig själ några tips?

 

Tror du kan ha samma "problem" som jag hade. Den "letar" i mappen "Program Files" men den ligger i "Program".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får import failed när jag försöker importera HH från Prima. I manuallen står det att man skall står det något om wrapping off eller word wrap off. Vad är detta då man har en svensk version av Notepad och Wordpad? Är det någon som kan hjälpa mig med detta

Du måste exportera rätt HH:s från klienten, dvs via menu->options->game history.

 

Jag har MySQL 4,1 redan installerat, men jag får felmeddelandet Syntax error acces violation message from server " Unknown database "pokeroffice"" sedan poppar "Data base conversion failed" up när jag försöker byta databas.

Hmmm... det låter konstigt, hur installerade du MySQL, följde du anvisningarna i FAQ:n på pokeroffice.com?

 

Någon som vet när overlay kommer till Ipoker?

Det hänger på Playtech (som utvecklar iPoker), i dagsläget finns ingen teknisk möjlighet att utveckla en overlay till iPoker. Dock så har de planer på att ändra i klienten så att det blir möjligt. Så fort dom gör det lägger vi till overlayen.

 

Finns det något sätt att komplettera med en Tournament Summary i efterhand? Missade tydligen att Live Tracka en SnG på Stars, och har nu skickat efter listan hur folk placerade. Dock kan den inte importeras som en HH. Hur gör jag för att komplettera databasen med resultatet från denna SnG?

Hur ser placeringslistan ut som du fick från stars; om du fick en tournament summary så skall du kunna importera denna. En annan möjlighet är att importera den HH du har sparad på hård disken från turneringen, dvs i hand history mappen i stars mappen. När du importerat denna väljer du turneringen från tournaments tabben i pokeroffice, högerklickar och väljer "Edit Tournament"

 

Hur ser man om man lyckats byta till SQL? Alternativet "byt till MySQL" finns ju fortafarande kvar oavsett, går det att verifiera ändå

Ja, gå in på "Change to MySQL"; om boxen "Use MySQL" redan är ikryssad så använder du MySQL.

 

Hmm, får upp auto-tracker fönster för varje bord (Pokerstars) men inga stats registreras överhuvudtaget. Behöver jag ändra någon särskild inställning som jag har missat (använder inte mysql)?

Nej. du behöver ingen inställning, det skall fungera direkt. Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com, du hittar loggfilen i ../pokeroffice/log/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har problem på Ongame, gör så här så skall det fungera.

 

Installera först om patchen:

1. Starta om dator (mycket viktigt)

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update212.exe

3. Starta PokerOffice

 

Gör sedan följande:

1. Gå till statistics menyn i Ongame klienten och välj avanced->create statistics file. Skapa sedan en fil av valfritt namn.

2. Välj sedan advanced->select statistics file, och välj filen du just skapat.

3. Se till att "Enable statistics" är ikryssad.

4. Starta om klienten.

 

Fungerar det nu?

 

 

Fungerar inte för mig. Får bara upp en grå ruta från livetrackern och ingen poker table overlay. Spelar på Eurobet.

 

Måste jag kanske lägga upp den på samma sätt som i exemplet för Bet24?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...