Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vi har nu släppt support för Ongame Nätet (Pokerroom.com, Betsson, etc) Både Ringgames och Tournaments (v.209). Det är en BETA så rapportera gärna om ni stöter på några buggar eller liknande. Tack!

Direktlänk? Min vägrar uppdatera sig som vanligt, varken automatiskt eller när jag klickar check for updates.

http://www.pokeroffice.com/update/update209.exe verkar funka.

Kan man importera gamnla händer från ongame?

Postad

Hej!

Testade PO på Ongame och det ser ut att funka på

Betsson, FullContactPoker men inte på BayouPoker som oxå

tillhör Ongame.

Vad som händer är att Live Trackern startar men den hittar inga bord???

Postad

Jag har problem med Betfred (iPoker) när jag kollar mina sessioner så finns dom inte med där. Kör chatten på allt osv.

När jag har livetrackern igång så ser jag alla stats för motspelarna och mina pottodds osv. Vet dock inte hur det är med stats från tidigare sessioner då jag precis börjat spela där.

Postad
Vi har nu släppt support för Ongame Nätet (Pokerroom.com, Betsson, etc) Både Ringgames och Tournaments (v.209). Det är en BETA så rapportera gärna om ni stöter på några buggar eller liknande. Tack!

Ja det undrar jag också, har försökt importera från Betssons db-fil och PO började arbeta precis som om det var på gång men avbröt efter ett tag med ett failure meddelande.

Postad

Ja det undrar jag också, har försökt importera från Betssons db-fil och PO började arbeta precis som om det var på gång men avbröt efter ett tag med ett failure meddelande.

gå in i session browsern och markera alla sessioner

sen markerar du alla bord sen markerar du alla händer och trycker handhistory nere till vänster.

Då får du upp en textfil som innehåller alla valda händer, välj sedan att spara den på HDD, och sedan kan du importera den filen till PO

Blev otroligt krångligt

Postad
Gå in i session browsern och markera alla sessioner

sen markerar du alla bord sen markerar du alla händer och trycker handhistory nere till vänster.

Då får du upp en textfil som innehåller alla valda händer, välj sedan att spara den på HDD, och sedan kan du importera den filen till PO

Blev otroligt krångligt

Jag förstår vad du menar, tack för tipset!

Tyvärr verkar min databas vara för stor(?) för att session browsern ska orka öppna den.

Den börjar lista sessioner men efter ett tag försvinner bara fönstret. och jag kan inte öppna det igen. Kan iochförsig trycka på cancel när den håller på att ladda och kan då titta på de sessioner den har hunnit ta fram. Men det blir inte så många innan den som sagt avbryter/försvinner.

Postad
Gå in i session browsern och markera alla sessioner

Blev otroligt krångligt

Jag förstår vad du menar, tack för tipset!

Tyvärr verkar min databas vara för stor(?) för att session browsern ska orka öppna den.

Den börjar lista sessioner men efter ett tag försvinner bara fönstret. och jag kan inte öppna det igen. Kan iochförsig trycka på cancel när den håller på att ladda och kan då titta på de sessioner den har hunnit ta fram. Men det blir inte så många innan den som sagt avbryter/försvinner.

då måste du prata med ongame
Postad

Är usel på datorer...Skulle instalera om win xp och vart ngt strul så inga program är längre installerade på datorn verkar det som även om dom finns kvar på hårddisken...

Fick alltså regga PO på nytt och undrar om det går att få tillbaka all data jag hade innan, borde ju finnas ngn stans på hårddisken?

Edit, fick fram det gamla igen

Postad

Altså...Pokeroffice ger ju missvisande statistik ???

kolla, när jag spelar en Single Table SnG 5 + 0.50$, top 3 får cash. Om jag kommer trea står det : nettovinst: -5 när man får 9$ för en tredjeplats. Borde det inte stå : net win : 3,5 ?

Postad
för jävligt att folk använder sånt hät fusk. jävla sopor. jag tar ändå era pengar.

Om det är fusk, varför tillåter tillexempel världens största pokernätverk detta program?

När fan blev det fusk att föra statistik ..? :lol:

Vad är det som är fusk ?

Postad
Jag har problem med Betfred (iPoker) när jag kollar mina sessioner så finns dom inte med där. Kör chatten på allt osv.

Du måste välja din spelare på iPoker i PokerOffice (alternativt använda alias). Notera att PokerOffice visar statitsik på en per spelare basis. Ta upp spelarfönstret i PokerOffice och välj din iPoker spelare (Skall sluta på [iP]), tryck sedan uppdatera.

kolla, när jag spelar en Single Table SnG 5 + 0.50$, top 3 får cash. Om jag kommer trea står det : nettovinst: -5 när man får 9$ för en tredjeplats. Borde det inte stå : net win : 3,5 ?

Viken sajt är detta? Notera att PokerOffice inte automatiskt kan extrahera tournament summary statistik från alla sajter (då denna information inte finns tillgänglig någonstans för PokerOffice att läsa). På vissa supportade sajter måste du addera/editera denna information manuellt, du gör detta genom att högerklicka på rätt turnering från tournaments tabben och välj "Edit Tournament".

När kommer support för B2B. Ni skulle få så grymt många kunder om ni kunde fixa det. Det är ju skandal att inget program stödjer B2B än.

Vi är i princip klara med support för B2B, dock så skall B2B släppa en stor uppdatering av deras klient inom de närmaste dagarna och vi inväntar denna innan vi släpper support för B2B.

Postad
för jävligt att folk använder sånt hät fusk. jävla sopor. jag tar ändå era pengar.

Om det är fusk, varför tillåter tillexempel världens största pokernätverk detta program?

När fan blev det fusk att föra statistik ..? :lol:

Vad är det som är fusk ?

poängen med poker är att lista ut hur moståndaren spelar. så klart det är fusk att ha ett program son för statistik över motspelarna.

Postad

Bra jobbat med updateringen för ongame!

Men det är lite buggigt skulle jag tro, lirar på eurobet nu och det känns som PO trackar helt galet. På 2358 händer på 2/4 FL skall jag ha betalat 3095$ i rake. Man kan ju hoppas, blir en schyst rakeback på det. Mitt resultat verkar också helt galet står att jag har backat 80$, är helt säker på att det är betydligt mer än så.

Postad
Bra jobbat med updateringen för ongame!

Men det är lite buggigt skulle jag tro, lirar på eurobet nu och det känns som PO trackar helt galet. På 2358 händer på 2/4 FL skall jag ha betalat 3095$ i rake. Man kan ju hoppas, blir en schyst rakeback på det. Mitt resultat verkar också helt galet står att jag har backat 80$, är helt säker på att det är betydligt mer än så.

Du har inte en sambo som tjuv-spelar när du sover som lyckas täcka upp dina förluster? ;);)

Postad

Du har inte en sambo som tjuv-spelar när du sover som lyckas täcka upp dina förluster? ;);)

hehe, om det vore så väl. Just nu har jag den värsta downswingen sedan jag började spela för ca ett år sedan. Försöker etablera mig på 2/4 men går inget bra alls. Får kanske försöka hitta mig en tjej som kan det här bättre än mig ;)

Postad
Mitt resultat verkar också helt galet står att jag har backat 80$, är helt säker på att det är betydligt mer än så.

Kan du jämföra med session browsern i din eurobet klient (dvs vad denna säger att du har för profit), kan bero på fel i eurobet. Stämmer denna överrens med pokeroffice eller inte? Du kan även exportera händer via session browsern och importera dessa i PokerOffice (och kolla att det stämmer)

Pokeroffice får PacificPoker att flippa ut efter ett tag. Såg att det var fler på Pokeroffice.com-forumet som hade samma problem. Kommer det någon fix till detta?

Vi släpper en ny patch imorgon, förhoppningsvis skall detta fixa till Pacific problemet.

1. när kommer stöd för worldpx?

2. när kommer stöd för chat+odds i party?

Svårt att säga, troligtvis inte inom kort.

hur kommer man hur mycket man rejkat lättast?

I RB syfte så finns egentligen inget lätt sätt som ger exakt rake. Planer finns på att lägga till en RB del. Dock så får du en ganska bra siffra genom att titta på overview tabben, men denna måste justeras för antalet spelare då det är total rake.

Postad

Kan du jämföra med session browsern i din eurobet klient (dvs vad denna säger att du har för profit), kan bero på fel i eurobet. Stämmer denna överrens med pokeroffice eller inte? Du kan även exportera händer via session browsern och importera dessa i PokerOffice (och kolla att det stämmer)

Jag klippte in dem manuelt. Nu stämmer resultatet. Något måste gått snett med PO eftersom alla händer inte trackades med livetrackern.

Raken är fortfarande på tok för hög. Det kan inte vara så att PO trackar raken för hela bordet eller något i den stilen?