Gå till innehåll

FLT - QTs, fold on broadway?


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (9 handed)

Inga speciella reads.

 

Preflop: Hero is SB with Q :diamond: T :diamond:

CO postar ur position

UTG calls, 2 folds, MP2 calls, 1 fold, CO checks, Button raises, Hero calls, UTG calls, MP2 calls, CO calls.

 

Hyffsad hand i en femvägspott.

 

Flop: A :diamond: A :heart: K :spade: (11 SB) (5 players)

Hero bets, UTG calls, 2 folds, Button calls

 

Kanske lite überagro att leda ut med hålstege plus bakdörrsfärg här. Chansen att någon träffat hårt är ju överhängande.

 

Turn: J :club: (7 BB) (3 players)

Hero bets, UTG raises, Button reraises, Hero ???

 

Klonkar stegen men frågan är om den står? När det blir trebettat bakom känns det ju som en rejäl kåkrisk... Vad göra?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du lade Broadway för ynka två BB, när potten var 13 BB och förmodligen skulle bli 15 med syn från UTG. Visst, du kunde redan varit slagen och kunde bli utdragen på rivern, men så som vissa spelar på de här nivårena måste du ha varit jävligt säker på att du var slagen för att kunna lägga dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa scenariot om man nu vill syna är att UTG också synar och att rivern checkas runt. Då måste man vinna 2/15 showdowns för att gå jämnt upp. Detta är bästafallet. Troligare är att man får betala ett bet på rivern också, då måste man vinna drygt var sjätte gång. Om någon sitter på kåken redan på turn blir det högst sannolikt ännu dyrare. Dessutom får man ytterligare ett obehagligt dilemma om samma* förlopp upprepar sig på rivern.

 

En annan grej du måste ta hänsyn till är att det finns 8 osedda kort som gör att läget blir riktigt risigt på rivern. 2xA, 3xK och 3xJ.

 

*)Antagligen inte exakt samma, men check-bet-raise. Samma situation när det blir ens tur igen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt...

Helt klart en överhängade risk att du är eller blir slagen av en kåk, men håller nog ändå med Ilja om att på de här nivåerna tar du hem denna handen tillräckligt ofta för att det ska löna sig i längden att syna ner. Skulle bli förvånad om man inte tar hem denna handen i åtminstone 20-25% av fallen.

 

Man ser raise preflop med Ax (speciellt från knappen) och reraise med vilket A som helst med denna brädan allt som oftast, så om du inte har bra koll på motståndarna och vet att de är tajta tycker jag du ska syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha foldat den preflop. :?

 

Då hade du gjort fel. Mot det här antalet motspelare är den väl värd att se floppen även för 1.5sb.

 

 

Det är nog inte fel att folda här. De reverserade oddsen är inte så strålande, och chansen är stor att även om vi är bäst så får vi splitta. Chansen att vi drar dött är inte direkt trivial heller. I absolut bästa fall måste vi vara ensam vinnare 1 gång på 6,5. I värsta fall måste vi vara det 7 på 31. Det troliga är att vi behöver vara vinnare någonting i stil med 18-20% av gångerna. Jag tror helt enkelt inte vi är det.

 

Faktiskt skulle jag vara mer benägen att tro att vi var en vinnare så ofta på 15/30 än på 1/2 utan reads. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag helt övertygad om. Förstår inte riktigt varför det skulle vara tvärt om med tanke på att folk i regel spelar sämre och passivare på lägre nivåer.

 

Spelar folk verkligen passivare på lägre nivåer i FL då? Inte den uppfattningen jag har fått... (men spelar mest NL så kan ha fel)

 

Min uppfattning om cryptos FL 1/2 är att det är sjukt passivt. När någon 3-bettar på turn är man nästan alltid slagen i det där läget. I bästa fall är han uppe mot Ax och då måste han ju ändå undvika 10 kort på rivern (1 A, 3 KJx) som definitivt gör att han förlorar i lite mer än 20% av fallen + att han måste betala av alla gånger då någon redan har kåken på turn. Jag skulle folda och inte tänka mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag helt övertygad om. Förstår inte riktigt varför det skulle vara tvärt om med tanke på att folk i regel spelar sämre och passivare på lägre nivåer.

 

Spelar folk verkligen passivare på lägre nivåer i FL då? Inte den uppfattningen jag har fått... (men spelar mest NL så kan ha fel)

 

Inte bara spelar folk i allmänhet mer passivt ju lägre man kommer, Partys 15/30 är sjukt överaggressivt. (Mindre än för sex månader sedan, men ändå...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. passivdiskussionen så tror jag att många stirrar sig blinda på alla de maniacs som finns på low limit. Dessa är lösa o aggro, men de flesta spelare på low limit är bara fiskar som är lösa o passiva.

 

Så visst, det är löst spel, vilket gör att fi kan ha vad som helst med A, K eller J i det här läget. Men det som oroar mig är att de är passiva på floppen och aggro på turn, vilket kan tyda på att de träffat blytungt och vill slowplaya sin hit. Stor risk att är slagen, och som sagt även om så inte är fallet så stor risk bli utdragen.

 

Magkänslan säger fold. Magkänslan är min lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...