chlu Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Denna HH ingår tillsammans några andra i en grupp HHs som jag postar för att få lite feedback på mitt shothanded-spel, som jag precis har börjat. Se gärna också min PT-statistikpost FLT SH beginners stats sanity check. Första handen i sessionen, ingen read. Är det rätt att syna UTG-raise med AJ? Givet att man gjort det, är det rätt spelat postflop? Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is BB with A:club:, J:diamond:. UTG raises, 1 fold, SB calls, Hero calls. Flop: (6 SB) T:heart:, 5:heart:, 5:diamond: (3 players) SB checks, Hero checks, UTG bets, SB folds, Hero raises, UTG calls. Turn: (5 BB) A:diamond: (2 players) Hero bets, UTG calls. River: (7 BB) Q:spade: (2 players) Hero bets, UTG calls. Final Pot: 9 BB /chlu Citera
lethe Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Om inte sb synat skulle jag solklart ha tre-betat preflop. Med sb med så är det nog hugget som stucket, men jag lutar mot en höjning iaf. (Sb är inte frisk som synar här, om det inte är en fälla. Verkar osannolikt på 0,5/1 dock.) Floppen är det väl inget att säga om, helt klart ska du gå vidare med två överkort på en skräpflop som denna fyrhänt. C/r ger åtminstone lite fold equity. Efter floppen är det helt standard. Citera
morberg Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Helt rätt att syna PF. Tycker att din CR är lite väl mastig på floppen (och om du gör sådana här moves ofta en förklaring till din höga aggressionsfaktor), vad vill du uppnå med den? Du lär inte få UTG att lägga sig och om du vill få in en extra bet i potten kan du lika bra ta den av SB istället genom att syna UTG. Jag är inte heller säker på att riverbet är rätt, men det är i vilket fall inte mycket fel. Nu när en Q har landat kommer du att dela med alla A och det vete tusan (readberoende) om UTG skulle syna utan (åtminstone) A på hand. Citera
toompa84 Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Nu när en Q har landat kommer du att dela med alla A och det vete tusan (readberoende) om UTG skulle syna utan (åtminstone) A på hand. Han kommer inte dela med alla A utan han kommer som bäst dela med alla A, han åker på spö av AK och AQ... Alltid svårt när man inte vet hur Fi spelar, men Check/syn på river skulle jag nog kört på... Citera
Recommended Posts