Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera

Mjukis

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

NL 2,5-5 6manna

En limpare, knappen slår upp till $25. Min read på knappen är att han verkar gilla att höja limpare för att sedan betta ut dom på flopp. Kan tänka mig att han gör detta med en vid variabel av händer, därför slår jag om i SB till $75 med 10-4 i klöver. Limparen foldar och knappen synar relativt snabbt. Han har $500 i stacken och jag täcker.

Flopp: 3-7-9 med ett klöver. Jag bettar $115, får syn. Är redo att ge upp här.

Turn: J :club: Hmm intressant. Detta ger mig färgdrag+håldonka. Jag bettar $300.

Bra/dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade tillbaka -6k$ och slutar +1,6k$ :D:):lol::heart: weeee så jävla skönt...

------------------------------------------------------------------------------------

Igår blev jag sugen att testa på lite NL25-50... Bestämde mig för att köra ett varv bara... Slutade med att jag ej fick se en flopp och backade alltså 75$ :roll:

Länk till kommentar

Ariados, Dina funderingar där du betar ut när du hittar J :club: på turn !

Givet att du ska slå upp det, vad blev hans respons då?

Jag tror du tog hem det när river visade 8 :club: <-- =)

Mina funderingar är att jag antagligen har bra Fold Equity och även om så inte är fallet har jag en del outs... killen ställde och jag syna de lilla som va kvar... han visa KK och river blankade... :?

Plussade ändå 5 inköp på 2.5/5, mkt bra 8-)

Länk till kommentar

Jag hämtade tillbaka -6k$ och slutar +1,6k$ :D:):lol::heart: weeee så jävla skönt...

------------------------------------------------------------------------------------

Igår blev jag sugen att testa på lite NL25-50... Bestämde mig för att köra ett varv bara... Slutade med att jag ej fick se en flopp och backade alltså 75$ :roll:

Sköna swings.. :roll:

:heart: skottning

jag skotta lite på 5/10 igår... tog ett par $100 av tomte DODARN innan jag bustade... :lol:

Va som tur va bara inne för $300...

Länk till kommentar

Finast idag va väl ändå Jompas klonk mot mig.

Jag slaskraisar med 74, Nidal och Jompa synar. Jag och Jompa har väl störst stackar i turneringen.

Flop :7b::7s::4b:

Jompa frågar vad jag har och jag säger "74".

Jompa måste ändå beta 10k i en ca 12k pot, jag slår till 25k. Nidal vrider på sig och ställer sina ca 10k.

Jompa steger och ställer in, jag synar.. doh

Nidal visar :Ab::Qb: = Dead typ

Jompa visar :6b::8b:

Turn visar vinst för jompa med :5b: !! :shock: 1 outarn på turn och mjukis är nere på 10k :( och missar 100k potten!

Men när Herman sätter sig vid bordet är uppdubblingen bara en tidsfråga.

75 står mot Hermans KQ all in pre när floppen visar 689 :lol:

Felåt

Hur kan ja inte sitta HU 2 timmar senare!

Citat Kejan: Once in a life time moment :D

Länk till kommentar

Ariados, Dina funderingar där du betar ut när du hittar J :club: på turn !

Givet att du ska slå upp det, vad blev hans respons då?

Jag tror du tog hem det när river visade 8 :club: <-- =)

Mina funderingar är att jag antagligen har bra Fold Equity och även om så inte är fallet har jag en del outs... killen ställde och jag syna de lilla som va kvar... han visa KK och river blankade... :?

Plussade ändå 5 inköp på 2.5/5, mkt bra 8-)

Hade du spelat LÄGRE en NL2,5-5 kan detta vara ett ok spel då dom oftast är mkt vekare och du har större FE... (tror du har vunnit mkt pengar på det ;) ...."movemaster" )

Personligen hade jag gett upp potten direkt på turn om en bra? spelare hade synat mitt 115$ bet på floppen...Tycker det oftast är AA,KK och ibland även 10-QQ såklart och det är halvsvårt att få nån att lägga nån av dom händerna på den nivån...då det inte är lika mkt nuts spel...

Tror att detta är ett ev- spel i längden då FE är för liten...

Kan tilläggas att jag tycker om dina move och det är bra att visa ibland att man bluffar speciellt när du spelar lite högre då fler folk lägger sånt i minnet... och detta går ju självklart utnyttja senare i sittningen...

Det jag inte tycker om alls är att du "movar" ur position och får ett svårt beslut på turn... Men visst är det frestande att trycka på turn också men oftast får du mothugg och då sitter du där potcommitad och måste syna med ditt halvbra drag...

Kan tilläggas att jag också gör såna här spel och kan också fullfölja ibland då det känns så vekt att bara ge upp potten när man hittar lite outs men tror ändå att det är det bästa för ekonomin att checkfolda mot ett större bet... :(

Fina resultat för övrigt :D

Länk till kommentar

Den gamla klubben var ju riggad men den här nya lokalen slår ju alla rekord... Sjuka händer det var alltså...

Själv hade jag ju 3st AA, 3stKK, 3stQQ på ca 1,5-2h på cashgamet (40-50 händer typ)... SICK

SICK indeed..

Själv har jag hittat 3stJJ och 2stAK som bäst på 2 turror! (Finalbord på båda så det är väl lite över 10 timmar..)

Länk till kommentar

Finast idag va väl ändå Jompas klonk mot mig.

Jag slaskraisar med 74, Nidal och Jompa synar. Jag och Jompa har väl störst stackar i turneringen.

Flop :7b::7s::4b:

Jompa frågar vad jag har och jag säger "74".

Jompa måste ändå beta 10k i en ca 12k pot, jag slår till 25k. Nidal vrider på sig och ställer sina ca 10k.

Jompa steger och ställer in, jag synar.. doh

Nidal visar :Ab::Qb: = Dead typ

Jompa visar :6b::8b:

Turn visar vinst för jompa med :5b: !! :shock: 1 outarn på turn och mjukis är nere på 10k :( och missar 100k potten!

:lol: Fint dö jompa 8-) Syna alle dar i vecka 8-)

Länk till kommentar

Nästa gång ska jag ta sitout så fort jag kommer till pers bord,

vet att det är +ev att sitta på det bordet o va tight men orka med klonktomte nr 1 !

Ariados, hahaha skotta mot dodarn ;P

O han som i sin senaste dagbok i PM skrev att han va trött på dom som spelar tomtespel mot han bara för o kunna skryta för kompisar att dom vunnit över dödarn ;) hahahaha

kejan, slutade du + igår ?

Länk till kommentar

Jao!! Diego fixade mig oxå. Det va dock i våras när jag lirade en hel del händer varje månad. Hinner tyvärr inte det nu när jag har börjat plugga :(

Va nickar du på purple kejan?

Fan diego!!!! Har du inte lärt dig att INTE lira på klubben?!?! Det är bara lotto där asså :)

lycka till me klonken alla

Länk till kommentar