Mjukis Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2006 Snälla.... "Bajslars" han har inte gjort mig något ont egentligen men han är spydig.. på Prima.. Jaga honom.. snälla!! Och hälsa från mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 NL 2,5-5 6manna En limpare, knappen slår upp till $25. Min read på knappen är att han verkar gilla att höja limpare för att sedan betta ut dom på flopp. Kan tänka mig att han gör detta med en vid variabel av händer, därför slår jag om i SB till $75 med 10-4 i klöver. Limparen foldar och knappen synar relativt snabbt. Han har $500 i stacken och jag täcker. Flopp: 3-7-9 med ett klöver. Jag bettar $115, får syn. Är redo att ge upp här. Turn: J Hmm intressant. Detta ger mig färgdrag+håldonka. Jag bettar $300. Bra/dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 > el_ariados wins $1,170.60 with Three of a Kind, Fives Dagens största... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 actually > el_ariados wins $1,408 with Three of a Kind, Eights Hade det inte varit för färgkortet på turn hade jag fått ännu mer betalt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 nh m8!! själv spelar jag NL5-10 och låg - 6k$ ett tag... SJUK otur... Började ångra att jag inte gick ut och drack istället... tog mig lite mat och sömn en stund.... och är på det igen nu!!! återkommer med resultat hur jag slutar.... ser MKT bättre ut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Jag hämtade tillbaka -6k$ och slutar +1,6k$ weeee så jävla skönt... ------------------------------------------------------------------------------------ Igår blev jag sugen att testa på lite NL25-50... Bestämde mig för att köra ett varv bara... Slutade med att jag ej fick se en flopp och backade alltså 75$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TomEriksson Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Nice där Kejan...Men tror du skulle vatt me oss ute i stället ändå...=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Ariados, Dina funderingar där du betar ut när du hittar J på turn ! Givet att du ska slå upp det, vad blev hans respons då? Jag tror du tog hem det när river visade 8 <-- =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Äckel jävla mjukis lär dig släppa händer när du är slagen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 varför skulle han? det kommer ju.. har helt seriöst aldrig sett så mycket klonk som jag såg idag det var nästan otäckt alltså.. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Ariados, Dina funderingar där du betar ut när du hittar J på turn ! Givet att du ska slå upp det, vad blev hans respons då? Jag tror du tog hem det när river visade 8 <-- =) Mina funderingar är att jag antagligen har bra Fold Equity och även om så inte är fallet har jag en del outs... killen ställde och jag syna de lilla som va kvar... han visa KK och river blankade... Plussade ändå 5 inköp på 2.5/5, mkt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Jag hämtade tillbaka -6k$ och slutar +1,6k$ weeee så jävla skönt... ------------------------------------------------------------------------------------ Igår blev jag sugen att testa på lite NL25-50... Bestämde mig för att köra ett varv bara... Slutade med att jag ej fick se en flopp och backade alltså 75$ Sköna swings.. skottning jag skotta lite på 5/10 igår... tog ett par $100 av tomte DODARN innan jag bustade... Va som tur va bara inne för $300... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Ja den där DODARN måste va nån ny sopa..? Vem vann turran sen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TomEriksson Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Nya klubben e riggad asså! Går inte spela där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2006 Äckel jävla mjukis lär dig släppa händer när du är slagen ! Varför? Orka se dig slänga upp KQ och ett flin efteråt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Orka ens analysera dej idag Per.. du e värd mina 200... Bara för o se dom där synerna! respekt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2006 Finast idag va väl ändå Jompas klonk mot mig. Jag slaskraisar med 74, Nidal och Jompa synar. Jag och Jompa har väl störst stackar i turneringen. Flop Jompa frågar vad jag har och jag säger "74". Jompa måste ändå beta 10k i en ca 12k pot, jag slår till 25k. Nidal vrider på sig och ställer sina ca 10k. Jompa steger och ställer in, jag synar.. doh Nidal visar = Dead typ Jompa visar Turn visar vinst för jompa med !! 1 outarn på turn och mjukis är nere på 10k och missar 100k potten! Men när Herman sätter sig vid bordet är uppdubblingen bara en tidsfråga. 75 står mot Hermans KQ all in pre när floppen visar 689 Felåt Hur kan ja inte sitta HU 2 timmar senare! Citat Kejan: Once in a life time moment Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Ariados, Dina funderingar där du betar ut när du hittar J på turn ! Givet att du ska slå upp det, vad blev hans respons då? Jag tror du tog hem det när river visade 8 <-- =) Mina funderingar är att jag antagligen har bra Fold Equity och även om så inte är fallet har jag en del outs... killen ställde och jag syna de lilla som va kvar... han visa KK och river blankade... Plussade ändå 5 inköp på 2.5/5, mkt bra Hade du spelat LÄGRE en NL2,5-5 kan detta vara ett ok spel då dom oftast är mkt vekare och du har större FE... (tror du har vunnit mkt pengar på det ...."movemaster" ) Personligen hade jag gett upp potten direkt på turn om en bra? spelare hade synat mitt 115$ bet på floppen...Tycker det oftast är AA,KK och ibland även 10-QQ såklart och det är halvsvårt att få nån att lägga nån av dom händerna på den nivån...då det inte är lika mkt nuts spel... Tror att detta är ett ev- spel i längden då FE är för liten... Kan tilläggas att jag tycker om dina move och det är bra att visa ibland att man bluffar speciellt när du spelar lite högre då fler folk lägger sånt i minnet... och detta går ju självklart utnyttja senare i sittningen... Det jag inte tycker om alls är att du "movar" ur position och får ett svårt beslut på turn... Men visst är det frestande att trycka på turn också men oftast får du mothugg och då sitter du där potcommitad och måste syna med ditt halvbra drag... Kan tilläggas att jag också gör såna här spel och kan också fullfölja ibland då det känns så vekt att bara ge upp potten när man hittar lite outs men tror ändå att det är det bästa för ekonomin att checkfolda mot ett större bet... Fina resultat för övrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Den gamla klubben var ju riggad men den här nya lokalen slår ju alla rekord... Sjuka händer det var alltså... Själv hade jag ju 3st AA, 3stKK, 3stQQ på ca 1,5-2h på cashgamet (40-50 händer typ)... SICK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Herman Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Citat Kejan: Once in a life time moment Andra fina citat finns ju oxå... t ex: "King for a day, fool for a lifetime" bling bling.. vann ändå lite tröstpengar på Prima sen Mjukis.. flush-jaeger.. som det heter på tyska.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Den gamla klubben var ju riggad men den här nya lokalen slår ju alla rekord... Sjuka händer det var alltså...Själv hade jag ju 3st AA, 3stKK, 3stQQ på ca 1,5-2h på cashgamet (40-50 händer typ)... SICK SICK indeed.. Själv har jag hittat 3stJJ och 2stAK som bäst på 2 turror! (Finalbord på båda så det är väl lite över 10 timmar..) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jerma Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Finast idag va väl ändå Jompas klonk mot mig. Jag slaskraisar med 74, Nidal och Jompa synar. Jag och Jompa har väl störst stackar i turneringen. Flop Jompa frågar vad jag har och jag säger "74". Jompa måste ändå beta 10k i en ca 12k pot, jag slår till 25k. Nidal vrider på sig och ställer sina ca 10k. Jompa steger och ställer in, jag synar.. doh Nidal visar = Dead typ Jompa visar Turn visar vinst för jompa med !! 1 outarn på turn och mjukis är nere på 10k och missar 100k potten! Fint dö jompa Syna alle dar i vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Nästa gång ska jag ta sitout så fort jag kommer till pers bord, vet att det är +ev att sitta på det bordet o va tight men orka med klonktomte nr 1 ! Ariados, hahaha skotta mot dodarn ;P O han som i sin senaste dagbok i PM skrev att han va trött på dom som spelar tomtespel mot han bara för o kunna skryta för kompisar att dom vunnit över dödarn hahahaha kejan, slutade du + igår ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 +nätet lill+westbay Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ztoobez Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Jao!! Diego fixade mig oxå. Det va dock i våras när jag lirade en hel del händer varje månad. Hinner tyvärr inte det nu när jag har börjat plugga Va nickar du på purple kejan? Fan diego!!!! Har du inte lärt dig att INTE lira på klubben?!?! Det är bara lotto där asså lycka till me klonken alla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts