Mjukis Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Jag har sånt hat/kärleksförhållande till tomtarna på nätet! Igår älska jag dom, Sitter en kille o skjuter vilt hela tiden, klonkar rätt fint, bla mot herman Får 99 och raisar upp ett lite, tomte reraisar. Eftersom det aldrig går att sätta en tomte på en hand så synar jag givetvis. Finns ju risk att han har AK. Flop A9K fint, sitt på AK nu dit as Tomte betar, Mjukis synar. Turn 9 yes igen, sitt på AA nu ditt as.. Tomte betar hårt som satan, mjukis synar Tomt på river Gillar inte att jag sitter först i såna här lägen, ska man checka o hoppas på ett bet? Vågar inte så jag betar ut halva hans stack. Får syn men får inte se vad han satt på.. A2 antagligen Tomten hade på ngt sätt jobbat upp sig till ca 1,5 ggr inköpet men spela bort allt efter att jag tömt honom på det mesta! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Du säger att det är en tomte mjukiz.... utnyttja det... Han betar på floppen , du synar??.... Han betar på turn, du synar??.... Du tar över intiativet på rivern han synar.... I efterhand tror du att du kunde ha tömt honom på ett helt inköp.... Det tror jag...Tomtar kan inte släppa händer... Det räcker med att dom har ett topp par med hyfsat kicker så släpper dom den inte... Hade han AK så förstår jag att han bara synar på rivern eftersom 2st 9:or ligger på bordet... Slå om han redan på floppen... det gör jag... bygg potten tidigt och håll inte på att slowplaya... kan komma kort som förstör din (inte i detta fall)och hans hand... Tex om han hade AQ.... om en K till kommer på turn så förstör det... svårare att få betalt med den brädan... Har han nåt så betalar han och blir pottkåt ju större potten blir... Lägger han sig.... så vann du lite iallafall... och tydligen hade han ingen bra hand.. Tycker att slowplaying är fruktansvärt överskattat och det är jag MKT tacksam för... Jag förlorar mindre... Säger ofta tack så mkt till folk som slowplayar (inte till dom men till datorn..).... förlorar väldigt sällan ett helt inköp i en pott även att dom kunde ha tagit ett helt inköp av mig... (förutom på tilt bluffar... 45s) Kärringen säger att det är min styrka och det är därför jag vinner "ganska" mkt.... Jag tar betalt när jag har nåt... och vinner mkt större potter när jag har en hand en dom flesta andra... (håller med na) Minimera dina förluster och maximera dina vinster.... det är vad poker handlar om... Ett exempel som hände nyligen... Tight snubbe (8 bord) raisar 4ggr bb.... Jag synar med 10 10... Flopp: 10 5 5 ... han raisar pott.... ska jag syna?? NEJ.... Jag slår om ordenligt..... (vill inte ha några förstörar kort på turn om han sitter med JJ-KK...) Han går all in och jag synar.... Han har KK.... och får hela hans stack... Hade jag slowplayat så hade jag inte fått mkt betalt.... TURN: A...... Antingen vinner du en jätte pott eller så foldar han.... enligt mig så är det väldigt sällan man tjänar på att slowplaya... När tanten och jag sitter och spelar så säger vi ofta hade vi haft den handen som han hade ... så hade potten blivit 3ggr större och det stämmer faktiskt.... Många andra hade nog bara synat på flopp för att slå om på turn... Helt uppenbart tycker jag att en monster hand är uppe mot dig då... Du säger ska jag checka på rivern mot tomten och hoppas på ett bet... absolut inte... För det andra så har han betat på floppen och turn och då har han en bra hand och synar till 75% ett all in... tänk aldrig jag vill ha lite betalt.... tänk att du vill ha mkt betalt... Lägger han sig så lägger han sig... tror inte många på den leveln lägger tex AQ där när dom redan har så mkt i potten... gå all in.... Skulle vara roligt att titta när du spelar nån gång, mjukiz... köper nog en laptop till grebbestad så vi kanske kan ta det då... Vill inte verka som nån jävla expert nu men detta har gjort mig rikare... Testa iallafall... /K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 hehe rolig hand... SB synar.... Jag checkar (BB) 9h 4h Flop: Jh 9s 3h SB checkar, Jag betar, han slår om, Jag slår om igen, han synar... Turn: 9c han checkar, Jag betar, han synar River: 9d han betar, jag går allin... syn... tomten visar AA... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 hehe, du ser, 9:orna är vassa Till saken hör att denna tomte som jag spelade mot i denna handen visade sig bluffa ganska mycket. Som jag sa så är det svårt att sätta en sån spelare på en hand. Jag var rädd för att ett omslag skulle skrämma bort honom, att han skulle sluta upp med att trycka in pengar i potten, därav slowandet. Hade det varit mot en stark spelare så hade jag satt honom på AA-AK och slagit om rejält på turn. Kanske gjorde fel, jag vet inte, men jag tror jag fick ut så mkt som möjligt av tomten i detta fallet, möjligtvis att han hade synat all-in på river. Det får vi aldrig veta. Jag har med mig laptopen till grebbestad så kan vi sitta o grinda hela natten Se hur jag spelar? Raise utg med 79s är inte ovanligt, dom är så fina dom korten! Knockat AA många gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 utan att bli för OT så ska jag tillägga att här hänger laptopen oxå med ! Angående din Raise utg... BRa lirat vännen ! Själv gillar jag mer o syna 15*BB på knappen med 34off o smida in stegen på floppen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 Så sant käre Diego. Jag spelar hellre en 45s än AJs/o, träffar du A är du ändå inte säker på att du leder... Klonk klonk! Ska du med till EPC hur eller hur Diego? Kejan: Har ni fått bokningsbekräftelse? Jag har inte fått ngn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 27 Februari , 2006 Rapport Share Postad 27 Februari , 2006 vi har fått... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Kejan. Du heter kejan på Prima va? Isåfall vill jag bara passa på att gratulera till mitt bidrag till hushållskassan! För er som inte såg spektaklet så gav jag bort 400 dollares till nån som jag misstänker är kejan:) Väl mött och hoppas att stashen kommer väl till pass! Ps. Dåligt med respons vid bordet, chat disabled? . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 LOL... är det därför jag inte får några svar när jag chattar.... Det kommer upp att chatten inte funkar.... men ändå så kommer texten upp på min dator... Tyckte att det var lite lustigt... Du skrev till mig men jag fick inga svar tillbaka när jag skrev.... Här har jag suttit och chattat och trackat folk utan dom ser att jag skriver... Tack för infon... Tydligen är det kärringen som har fixat att chatten är avstängd... Dom duger bara till en sak.... men det tar vi i en annan tråd.. Jag får tacka för bidraget då... Hade lite fin tajming... Fast du betalar av mig lite för lätt tycker jag... Men jag förstår varför........ Men såg att du hade 3ggr inköp (600$) i omahan så du borde inte ha gått minus sammanlagt.... Tänkte slå mig ner men det gick bra på alla bord så jag ville inte bryta nåt... Sen ville jag inte ge tillbaka nåt till dig... Sen är det jobbigt att multitabla omaha.. När jag spelar på den leveln höjer jag oftast bara med "kvalitets" händer och limpar allt annat... Vill inte bygga pott preflop och committa mig... Spelar väldigt mkt aggressivare preflop på dom högre borden.. Det verkar vara rätt taktik.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson1 Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Jo, efterblivet spelat av mig såklart men tanken med den sessionen var inte att glänsa spelmässigt utan egentligen att vara lite social och hänga lite Sedan hade jag givetvis inte räknat med att ge bort 400, men men.. Spelar ju inte texas normalt sett... Omahan gick bra, hann faktiskt komma upp i 920 innan d va läggdags.. Lär få svar angåede Tallinn resan idag, lägger upp en gammal tråd om d sedan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson1 Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Inlägget ovan är alltså skrivet av x_totti_x Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Mjukis, Jag hade tänkt hänga på hursom... Men om du har en spekulant på min plats o jag inte får biljett så kan han/hon få den istället ! Kejan, Haha chat disabled bara? Jag får inte chatta på PRIMA nätverket överhuvudtaget längre ;P O skickar man mail till dem o ber om ursäkt så får man bara svar att man blivit varnad så många ggr tidigare ! edit: Mjukis, Grebban donar väl med det just nu va? Så som jag fattade på hans svar till mig så jobbar han för fullt med o fixa till platserna nu i dagarna ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Mjukis, Jag hade tänkt hänga på hursom... Men om du har en spekulant på min plats o jag inte får biljett så kan han/hon få den istället ! edit: Mjukis, Grebban donar väl med det just nu va? Så som jag fattade på hans svar till mig så jobbar han för fullt med o fixa till platserna nu i dagarna ! Jag har ingen spekulant på platsen, så får du din plats ska du givetvis ta den! Blir lite orolig när jag aldrig får den där bokn bekräftelsen! Ge ma! Vill inte känna mej som en mupp o tjate pån hele dagarna heller! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
quila Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Men har du inte fått din bekräftelse så måste du ju tjata.. Ring honom vetja=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Men har du inte fått din bekräftelse så måste du ju tjata..Ring honom vetja=) Titt, Gamle Quila e inne o härjer. Ska ringa till en o fråga vad som sker... Blir ju nervös över min plats!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
quila Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 ja det e klart att du ska tjata...du har ju satt in pengar och givetvis ska du få veta i god tid vad som gäller...RING!!! Jo du vet jag är ju på skolan nu så då kan inte kejan knycka inloggningsknappen=)...saknar att spela poker så in i helvete så jag blir galen... Jag har försökt ladda ner poker siten på skolans datorer men det går visst inte ...dom har spärrat datorerna Jag får helt enkelt panik...kommer ju spela varenda hand när jag kommer hem bara för att det är så kul att få "trycka" lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 kolla om du kan spela nån webbaserad klient genom http://www.proxify.com då kommer du igenom skolans filter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
quila Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Och du tror att jag fattar vad det där är?...asså smart är jag men inte riktigt så smart...Har du ringt ännu? Och du en önskan jag har... kan du inte flytta på söndags turneringen till lördag istället... jag åker tillbaka till skolan på sönadagen för jag börjar i stallet kl 06,00 på måndag morgon...snälla... Kom igen nu mjukis!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Haha.. Can´t do miss. Sorry Får jag bo hos er ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Hej kärringen.... kan du inte ladda hem poker varan... LOL Känns som du är en spel torsk på en öde ö... Själv ska jag spela minst 8-10 timmar nu /Ha det så bra uppe på utbildningen.... utan poker då.... LOL Ps. finns bärbara att köpa... snåla fruntimmer... Ds. Undrar om Bradley spelar idag ... /kejan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Det lär jag göra! Men idag blir det du som får komma på besök på min hemmaplan Har nästan gått för bra ikväll, så jag behöver någon som sätter stopp så jag inte får hybris Ps. Kan nog eventuellt, trots allt, bli så att jag lottar ett inköp på ditt texas bord .Ds Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 har bara spelat 45 minuter... men det känns som en sån där "kall" dag då man aldrig får nåt.. och får man en hyfsad träff så blir det ett omslag... jaja vi får se... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Lirar ni båda på prima? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
x_totti_x Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 Javisst, på prima. Har redan hunnit donera typ 150 till hushållskassan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 28 Februari , 2006 Rapport Share Postad 28 Februari , 2006 har inte fått än ända hand innan bradley kom.. klonkar set i 8 or ... Vad hade du då?? Vem är prippsrosa?? kejan kan inte chatta... dra åt helvete... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts