Gaga Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Det här är mitt första inlägg på forumet och jag är intresserad av era synpunkter och tips på mitt spel. Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 24gPortion (EUR 69,15 in seat 1) liMp6 (EUR 25,00 in seat 2) Merlin77 (EUR 79,28 in seat 3) MattiasMal (EUR 29,25 in seat 4) Negreanda (EUR 55,45 in seat 5) hankstah (EUR 32,75 in seat 6) Mossinho (EUR 36,85 in seat 7) Maukka_Pe (EUR 53,95 in seat 8) Dealer: Merlin77 Small Blind: MattiasMal (0,25) Big Blind: Negreanda (0,50) Blind out of turn: liMp6 (0,50) MattiasMal was dealt: hankstah Fold Mossinho Fold Maukka_Pe Raise (1,00) 24gPortion Call (1,00) liMp6 Fold Merlin77 Fold MattiasMal Raise (2,00) Negreanda Fold Maukka_Pe Call (1,25) 24gPortion Call (1,25) Flop MattiasMal Bet (3,00) Maukka_Pe Raise (10,00) 24gPortion Call (10,00) Nu är frågan vad ni skulle gjort? Har inte spelat många händer innan den här så jag har ingen koll på motståndet. Citera
puppets Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 din raise innan floppen är alldeles för vek...så åxå beten på floppen mer raise...tycker att du kan lägga dina AA Citera
Matte_Maiden Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 din raise innan floppen är alldeles för vek...så åxå beten på floppen mer raise...tycker att du kan lägga dina AA Lägga? Att lägga ässen mot mothugg på flopp bara sådär känns som EV-. Citera
aglo Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Spela hårdare! Höj till minst €2 pre. Blir du återhöjd till €4 hade jag förmodligen höjt tillbaka till €10 eller nåt. Betta ut hårdare på flop. Strax under pot till potbet tycker jag verkar lagom. Blir jag återhöjd även där slår jag om igen. *EDIT* Välkommen till forumet! Citera
GiLLo Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Luktar ju set eller färgdrag+färgdrag hela vägen till Kina. Fast vafan, AA, in med pengarna bara Citera
alve Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Re-raise mer pre-flop. Betta mer på flop. Tryck in resten mot mothugg. Du har bara ett halvt inköp så. Skulle vara lite svårare med 100xbb i stacken. 24gPortions call av raisean känns ganska farlig, drag eller slowplay skulle jag säga. Citera
Gaga Postad 9 December , 2005 Författare Rapport Postad 9 December , 2005 Tack för alla svar. Extra tack till aglo för välkomnandet Jag håller med om att jag borde höjt mer. Men samtidigt är jag rädd att jag blir för lättläst och att motståndarna sätter mig på AA preflop och lägger sig. Även om vi inte spelat jättelång stund tror jag att dom uppfattade mig som ganska tight och som inte skulle höja så mycket utan riktiga kvalitetskort. ps. ska jag lägga in upplösningen eller hur länge ska man vänta? Citera
cOP Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Två val som jag ser det. Fold eller all-in. Känns ju lite vekt att slänga korten men samtidigt har du bara lagt 5 i potten så det är väl ingen jätte katastrof. Samtidigt känns det som du kan ha ett riktigt bra läge om killen som höjer träffat med t.ex. AJ och den andre synar med färg/stegdrag. Jag hade iaf haft väldigt svårt att lägga när det känns som man kan få med 2 spelare å vinna en stor pott Resultatet kan du väl posta när du tkr att du är nöjd med svaren/synpunkterna du fått. Citera
BjornL1491910513 Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Höj mer preflop som sagt. Sen beta stenhårt får du motthugg av 1 spelare så ställ in däremot av två skulle jag nog lägga handen om det var en farlig flop. Däremot om 2K7 kommer skulle ja nog tryckt in degen ändå. Citera
psatiw Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Resultatet kan du väl posta när du tkr att du är nöjd med svaren/synpunkterna du fått. Eller inte alls. Särskilt extra jätteinte om det har bad-beat karaktär. Däremot om 2K7 kommer skulle ja nog tryckt in degen ändå. Med sådan action på en sån flop lär det ju vara mycket oftare man är slagen än här, tror jag. I situationen nu finns det ju en jävla massa drag de kan betta på. Givet läget (orkar inte kommentera ditt spel fram till det) och din grunda stack tycker jag bara att det är att ställa in. Maukku_Pe med sin värdelösa MP minraise preflop är ju säkert tillräckligt dålig för att sitta på QQ/KK eller betala av med AJ, och 24g kan ju sitta på nåt av dragen. Du är ordentlig dog mot setten eller lite dog mot kombodragen, men med din relativt lilla stack tycker jag du kan ställa. Citera
aglo Postad 9 December , 2005 Rapport Postad 9 December , 2005 Jag håller med om att jag borde höjt mer.Men samtidigt är jag rädd att jag blir för lättläst och att motståndarna sätter mig på AA preflop och lägger sig. De kan omöjligt sätta dig på AA bara för att du höjer mer. Det spelar ingen roll hur tight image du har, du måste spela hårt när du väl får en hand (om du nu är tight-aggro, vilket du verkar vara). Spela endast på lösa bord. Jag byter bord hela tiden för att jag ska få bra betalt när jag får bra händer och träffar bra. Det där med att du är rädd för att de ska läsa dig; glöm inte bort att majoriteten av motståndet inte försöker läsa dig för fem öre. De spelar för spänningens skull och struntar fullständigt i hur andra spelar (och hur de själva spelar för den delen). EDIT: Det första jag skulle tänka på när jag ser den där floppen är att det ligger två klöver ute. "Nu jävlar ska de få betala för att dra ut mig", vilket de mer än gärna ofta gör. Få fi att fatta fel beslut! Citera
Recommended Posts