Hajman Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Vad gör man i den här situationen? 577 kvar av 3000 i Pokerstars stora igår. Lite över 9000 i marker, BB 800. Alla runt bordet har mellan 10-20 % sedda floppar. Spelare X med mer marker höjer 4 ggr BB UTG. Alla foldar fram till mig på knappen. jag synar med QQ. floppen kommer 47K regnbåge. X höjer 2000 på turn, jag synar, allin på river, syn. X visar upp KK på hand. Mina frågor: 1. Vad är sannolikheten att någon på ett nio mannabord har AA eller KK samtidigt som jag har QQ? 2. Vad är sannilikheten att någon tajt spelare som höjer i denna situation har KK eller AA? 3. vad borde man göra i denna situation när K kommer på floppen. * Lite RP - QoS * Citera
Big Less Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Ställ in preflop så slipper du fundera. Citera
Nidson Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Om du nu inte ställer in preflop bör du ju rimligtvis folda då floppen kommer med A eller K. Annars kan du ju lika gärna ställa in pre (vilket jag hade gjort). Citera
Hajman Postad 5 December , 2005 Författare Rapport Postad 5 December , 2005 Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ? När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten? Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner? Citera
cheunce Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Att syna 1/3 av sin stack med QQ på knappen känns inte som något vidare smart drag. Antingen går du all in där eller så foldar du. Du är ju mer eller mindr pott commited. Möter man KK eller AA så gäller det bara att klonka och dubbla upp. Jag hade gått ali in utan att tveka. Citera
Nidson Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ? När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten? Det är ju bara att sätta fi på en handdistribution och sen räkna på hur stor chansen är att det är just AA eller KK han har. Tänkbart är väl att fi har något av AK-AQ, 99-AA. Sen kan man ju modifiera ytterligare om man tror att det bara är 50% chans att han höjer upp med exempelvis AQ osv. Jag orkar inte räkna ut sannolikheten, men i mitt exempel är det garanterat +EV att trycka med QQ. Citera
vetgirig Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ? När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten? Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner? Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10. När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större. Citera
spyse Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10. När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större. *Edit edit* Var lite väl snabb och tänkte fel.... *edit edit* Citera
Skumdum Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10. När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större. Det här kan omöjligt vara möjligt, hur kan det vara mindre sannolikhet att någon sitter med en av två än en speciefik hand? haha, whaaaat? Citera
Nidson Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10. När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större. *Edit edit* Var lite väl snabb och tänkte fel.... *edit edit* MOAHA, edita på så mycket du vill, men tack vare Skumdum kommer ditt ytterst pinsamma feltänk ligga kvar på internätet i all evighet! Citera
Hygglo Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner? Jag har slängt QQ före floppen en gång i en turnering. Jag vet inte hur stor relevans det har i det här fallet, men jag är så stolt över det så jag måste få berätta det någonstans... Detta var en Sit n Go, ganska tidigt, så det har som sagt lite likhet med denna situation, om jag hade så lite marker i förhållande till blindsen hade jag ställt in direkt. Det var 9 personer kvar runt bordet har jag för mig. Blindsen 15/30 tror jag och de flesta hade inte mycket mindre/mer än startstacken. Spelaren UTG gör en höjning, jag sitter två stolar bort med QQ och höjer. Spelaren direkt efter mig re-raisar och BB går all-in. Spelaren UTG lägger sig och det gör jag med. Jag tänker att någon måste ha AA eller KK i detta fall och jag hade rätt. Spelaren efter mig hade AA och BB hade KQo(!) Jag är ändå glad att han gick all-in med den handen, annars hade jag nog förlorat hela min stack till AA-snubben. Rätt eller fel att lägga sig här, vad tycker ni? Första och enda gången jag lägger mig pre-flop med QQ. Citera
freggan85 Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Rätt hygglo men inget svårt beslut enligt mig. Citera
riosatiy Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 chansen att möta KK med QQ är 1 på 169 chansen att möta KK eller AA är då helt omagiskt dubbelt så stor Citera
PxT Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 chansen att möta KK med QQ är 1 på 169 chansen att möta KK eller AA är då helt omagiskt dubbelt så stor Hälften så stor borde det väl vara? Citera
Hygglo Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Rätt hygglo men inget svårt beslut enligt mig. Tack, jag tror jag är stolt över det här beslutet för att det visar mig att jag utvecklats som spelare. För ett halvår sedan tror jag inte att jag hade klarat av att kastat damerna. Citera
Bodinarn Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Som föregående skribenter skriver. I din situation med din stack är det bara att ställa in, det finns inget annat alternativ. Med djupare stackar tycker jag inte heller att syn är något alternativ. Du måste höja för att få reda på var du står. Citera
Hjort Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ? Kommer inte ihåg, 4% kanske det dubbla. När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten? Ja. Precis som om sannolikheten minskar om det blir rundfold till dig på bb. Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner? I stort sett inte med 11bb i stacken. Har man 50bb eller något sånt så finns det ju en hyffsat med sekvenser man lika gärna kan folda i (exempelvis limp-re-raise) Citera
hastinG Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag förstår inte varför du synar alls? Du skulle ha ställt in Preflop Citera
juniorpoker Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Satt precis nyss i en 100 dollars turnering på poker.com, satellit till Aussie Millions och fick de fina damerna på hand. Jag sitter i tidig poss, höjer upp 4BB, får en re-raise bakom mig, och bakom denna även en all-in. Jag ger upp mina kort och ser till min stora glädje att mina motståndare håller AA och KK. I en SnG för inte alls länge sedan stötte jag på ett extremfall, sitter med QQ åp knappen i början av turneringen, när dom 4(!!!) första positionerna raisar varandra. Ganska lätt val att ge upp damerna då, och återigen satt två motståndare på AA och KK, samt lite halvtaskgit skräp som A8 och KQ ungefär.. Således... QQ är svår att folda, men ofta säger magkänslan till när det är dags. Citera
Smokey_McPot Postad 18 December , 2005 Rapport Postad 18 December , 2005 Ställ preflop, sannolikheterna finns i andra trådar. SLUT Citera
emilio_15 Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 chansen att möta KK med QQ är 1 på 169 chansen att möta KK eller AA är då helt omagiskt dubbelt så stor det är mycket troligare än en på 169.. lol iallafall på FT Citera
Recommended Posts