Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras

  1. Senaste timmen
  2. Tycker inte det låter så illa, från perspektivet från någon som har anställt otroligt mycket människor genom åren i alla möjliga befattningar för privatliv / poker och diverse projekt så har jag ganska bra erfarenhet när folk bara är ärliga och inte har något inövat manus. Är det något yrke där tism är något positivt måste det ju vara programmering. Det är svårt att inte få intrycket av att du svarar för fort dock, försök fundera på dina svar / lyssna mer. Sen vet jag inte om jag tycker det är meningen att du ska ställa frågor, t.ex det med kundkontakt. Du är antagligen inte så dålig på det av att dömma från dina poster. Pratar någon för mycket / ställer för mycket frågor under en intervju upplever jag personligen de som svåra att jobba med
  3. Det där har mina päron sagt en miljon gånger under mitt liv, "Bara släpp det nu." Jag är dessvärre expert på att övertänka, älta och tankeloopa. Jag vet ju dock att ni har rätt. Det är en av anledningarna till att jag gillar pokerus och schack - för det mesta brukar jag liksom kunna gå in i det helt och hållet - allt annat "brus" blir tyst, i alla fall för en stund. Men nu nojar jag över att jag inte ska få någon mer chans. Lärarna har sagt att det är rätt svårt att få praktik nuförtiden. De är fan inte särskilt bra på att kommunicera. Jag vet liksom inte om de letar efter något annat företag åt mig nu eller om jag ska göra det själv. I och för sig vet jag inte ens hur det har gått än, tror den där snubben skulle lämna besked på måndag. Alltid tyckt det har varit jobbigt när saker och ting är oklara/osäkra. Vårt schema ändras typ alltid löpande under dagen. Ingen föreläsning har gett mig någonting. De läser typ bara från dokumentationen innantill eller frågar Claude när man undrar något. Det kan jag lika gärna göra själv. Fast jag har bojkottat AI so far. Men jaja, jag går ju detta mest för att få in en fot någonstans liksom, inte direkt för att lära mig programmering. Det är synd att han inte gav oss några tekniska frågor eller typ en uppgift/ett problem som vi skulle lösa. Det hade nog sagt mycket mer ... och det hade gått bättre för mig än det upplägget han körde på. Fan, programmering var myyycket mer socialt än vad jag hade förväntat/tänkt mig. Jag har i och för sig bara gjort soloprojekt tidigare. Men ja, jag är ganska van vid att det sällan är den som är bäst eller jobbar hårdast som "lyckas" ... det brukar vara den som är bäst på att snacka. Jag är tveksam på om mina kursare ens skulle klara av de arbetsuppgifter som han beskrev för mig. Eller det kan de nog förresten med rätt guidning. Jag ska försöka att inte bli missunnsam - det vinner jag knappast något på. Annars tycker jag att du kom med bra tips! Ska försöka tänka på det tills nästa gång ... om det nu blir någon nästa gång. Jag ska vara positivare, förbereda frågor, förbereda svar (ännu bättre/noggrannare), ta ett brejk från kodandet en kvart eller så före intervjun så hjärnan inte är fast i kod-mode, det där med att jag gillar att lära mina kursare lät bra också - det har jag faktiskt gjort en hel del. Okej, fucking åt helvete med detta nu. Nu äre tajm för pokerus. Jag ska på't igen på måndag sen, men jag är fan fortfarande lite låg över intervjun.
  4. Today
  5. Bara att släppa det och gå vidare. Ingen idé att vältra sig i ångest. Det kommer komma många fler möjligheter att göra nästa intervjuer betydligt bättre. Till nästa gång, lyft fram på ett ödmjukt vis dina styrkor. Det är inte fel att säga att man är duktig, men det behöver levereras på ett sätt som inte blir arrogant och drygt. Tex, att du tycker om problemlösning och att du är en i klassen som presterar väldigt bra på era uppgifter och att du tycker om att förklara och hjälpa dina kursare. För företagen så är det en risk att rekrytera, en felrekrytering är ofta väldigt kostsam. Och det kan vara av olika anledningar. Antingen så lämnar den anställde efter inlärningstiden för ett annat arbete, eller så är personen inte kompetent nog att utföra uppgifterna, eller så fungerar man inte i samspelet mellan andra människor. Ett sätt att vora att säga att du vill stanna för att utvecklas och göra karriär och att du tycker om rutiner. Gällande dina svagheter, om det kommer upp på tal, så kan du säga att du är medveten om att det inte är dina bästa egenskaper men att du arbetar på att bli bättre. Det är tyvärr så mycket mer än att vara bäst. Det sociala är initialt är viktigt för att få in en fot. Men jag tror att alla som behöver göra en operation eller dylikt hellre väljer den mest kompetenta personen även om den är ett socialt rövhål än en medioker figur som är likeable och skojfrisk. Gällande kemi och intervjuer, det är en knepig situation. Men försök svara på frågorna kort och koncist och att inte raljera så du hamnar i en jäkla röra av ordbajsande. Sen förbered dig med lite frågor som du kan ställa, de flesta människor gillar att prata så om du frågar tex om rekryteraren kan förklara djupare vad en anställnings hos dom skulle innebära och vad de har för förväntningar på dig. Nu är det ett bra tag sedan jag avslutade mina studier, och de från klassen som "lyckats" bäst med bättre yrke är inte de som var bäst i klassen utan de var duktiga på att framhäva sig själva och duktiga socialt.
  6. Jag läste just att BBC har sagt att "Fifa is considering expanding the format even further to 64 teams as early as 2030". Bra förslag.
  7. Det blir alltså Sverige - Frankrike. Sveriges enda rimliga chans är nog att "parkera bussen" och försöka hålla 0-0 så länge som möjligt i hopp om straffar. Då har Sverige trots allt 50% chans att gå vidare.
  8. Fan asså, jag vaknar alltid till vid fyra oavsett när jag går och lägger mig lol. Men ah, jag var alldeles för nonchalant före intervjun. Jag och en kursare satt med ett problem som vi hade hållit på med ett tag och jag blev liksom direkt ivägskickad från det. Så jag var fortfarande i programmerings-mode och aningen irriterad för att jag inte hade löst det ännu. Jag borde ha tagit en promenad 30 min innan och tänkt igenom eventuella svar till de vanligaste frågorna en gång extra. Så man hade kommit in i lite mer intervju-mode. Jag tyckte redan att jag hade tänkt igenom det tidigare, men jag blev ju likväl helt ställd när jag fick helt normala frågor. Kanske att jag till och med ska skriva upp svar och utifall jag börjar svamla helt kan jag kolla på ett papper lite fort för att hamna på banan igen. Tack för era svar, @Markus8000 och @degenstein ❤️
  9. Igår
  10. Har bara haft 3 jobbintervjuer i mitt liv så inte jätterutinerad, men varit hjälpsamt att försöka visualisera intervjun i mitt huvud och svara på förväntade frågor. Nu har du också lite inblick i vilka frågor kan ställas, då har du god tid att förbereda rimliga svar. Du har iallafall självinsikten att du svarat fel enligt rekryterarperspektiv, så ett praktiskt tips skulle kanske vara att ta någon extrasekund innan du svarar. Sen som Markus säger så är det knappast så att det kryllar av social kompetens in den branschen, men det finns ju en gräns. På min f.d. arbetsplats hade vi en exjobbare som verkade vara ett supergeni, kodat C sedan barnsben och var troligtvis top 1% rent tekniskt på kontoret, men han var också superautist, med lite mindre charmerande attributer så som väldigt högmodig och överdrivet envis. Han fick ingen anställning. Finns säkert roller som han kan skina i, men gissar på att det är ganska begränsat. Samtidigt anställdes folk som t.ex. inte visste vad WinRAR var (tycker de e sjukt märkligt hur dålig datorvana folk kan ha i sådan bransch, sånt borde tillhöra till allmänbildning!). Jag är iallafall hoppfull iom att du inser i efterhand vad som låter bättre för en rekryterares öron, så kört hårt kukbajs !
  11. Du har helt rätt i att det var ett dåligt svar. Några generella tips som andra säkert kan komplettera: - Förbered dig noga. Läs annonsen en extra gång och nämn samma ord under intervjun med förklaringar om hur du kan bidra. - Förklara varför du vill ha jobbet. Bara i positiva termer, dvs att du vill dit, inte från något. - Berätta varför du är unik i någon form av adekvat kontext. Att du valde ditt PF-nick som du valde hade jag själv skippat, bara som exempel. Sen kan du nog avdramatisera sociala färdigheter en del för praktikplats som programmerare. Det spelar mindre roll så länge du bara kan uppföra dig. Du kan med andra ord fortfarande fått jobbet om du bara framförde dina färdigheter ok.
  12. Jag måste nog typ öva på vad jag ska säga innan.
  13. Kan bli åka av mot Le Bleu men mirakel inträffar lite då och då i sportvärlden. Jag ska försöka se matchen på storskärm i huvudstaden. Alltid tänkt det skulle vara kul.
  14. Bah, asså PF, jag ska måste skriva av mig lite. Hade intervju för praktikplats med ett företag som utbildningen hade bjudit dit. Det gick sååå jävla dåligt. Fy fan, jag rodnar typ nu när jag tanker på det bara. Han frågade mig hur det kom sig att jag gick denna utbildning. Jag sade typ "Något måste man ju göra." Och jag sade att programmering hade varit en hobby i yngre tonåren och att jag sen lade undan det i 15 år. Jag skulle ju såklart säga att jag går utbildningen för att jag tycker detta är svinkul och intressant och att jag har testat lite olika jobb och branscher, men att det nu känns som att jag äntligen hittat rätt. Något sånt. Istället för den där jävla pannkakan som hoppade ur min käft ... Sen frågade jag om deras app (jag vet att det är en webapp) är avsedd för PC bara. Vem fan säger PC?! Jag tänkte fråga om appen ska vara/är mobilanpassad, men det blev fel där ... ord är svåra. Jag sade också att jag tycker backend-saker är roligast (han frågade) och tillade att jag är "Helt värdelös på design och har ingen känsla för färger eller nåt sånt". Vidare, frågade jag om det är mycket kundkontakt i den rollen och sade att jag inte är bra på muntlig kommunikation. Herregud, vilket jävla magplask. 😭 Jag är så jävla usel på intervjuer och på att sälja in mig själv. Jag är bäst i klassen, men det vet ju inte den där killen. Såvida de inte har visat våra testresultat eller alla committs vi har gjort till grupparbetena (jag har dragit det tyngsta lasset and it's not even close). Det kändes fett stelt och vi hade nog inte bra kemi heller. Det har jag fan aldrig. Det brukar brudarna på Hinge säga. Att vi inte har kemi. Jag är så jävla dålig på sånt där. Om jag bara hade kunna tagit bort le 'tism, så hade jag nog både haft brud och kneg ... Alla tycker typ att jag är konstig och det tar väldigt lång tid för mig innan folk får en positiv uppfattning om mig, om de nu får det överhuvudtaget. Många polare har typ sagt saker som "Asså, jag tyckte du var fett konstig de första två åren, men nu tycker jag att du är rimlig. Tips på hur jag ska tänka/förbereda mig inför nästa försök? Nästan 100% säker på att jag inte kommer få detta, när jag förminskade mina skills så mycket och typ satte mina svagheter i fokus. Och lät så negativ ... "något måste man ju göra" ... vad fan är det för svar?! Pokerus går i alla fall fett bra än så länge. 🙂 En riktig uppdatering kommer som sagt på söndag.
  15. Senaste veckan
  16. Då är det dags igen! Japan kommer aldrig vika ner sig, men det är lite snack om att de ska vila någon spelare. Vinner Sverige blir det Brasilien, då Holland ganska troligen slår Tunisien, så ett oavgjort resultat hade varit mer lämpligt, men då flyger jag på topptipset, så Sverige ska vinna, punkt.⚽
  17. Jag tror inte heller det kan vara såå stor skillnad. Det handlar väl mest om att ha rulle liksom, i alla fall för mig då. På gamla klienten började det finnas bra regs först på /4-/5 typ, men vet inte om det är så längre såklart. Målet är hur som helst /2, så småningom i alla fall. Har snart lite sommarlov i två veckor. Då jävlar ska jag grinda järnet! Kommer i alla fall köra de 30 timmar i veckan som SVS varit så generösa att ge mig. Kanske att jag kör på någon mer sida då, typ Unibet eller dylikt. Som sagt, tycker jag att det är fett kul atm och har inga problem med att sitta fem timmar i streck. Tiden bara flyger iväg. Kanske att jag kommer få möjlighet att känna lite på /2 under sommarlovet. 🙂 Vad kör du för nivåer?
  18. Har svårt se att skillnaden mellan /1 och /2 skulle vara stor. Är kanske på nivån högre regs börjar bli tuffare
  19. När en match ska börja kommer det in fem domare på planen. Dessutom finns det tre i VAR-rummet, alltså totalt åtta domare. Av dom fem på planen är en huvuddomare, två linjemän och en assisterande domare. Men vad gör den femte? Någon som vet?
  20. Kör en mitt i veckan-update. Känner mig bekväm med /1 nu. Är inte överhuvudtaget scared money längre och gillar att sitta deep. Tyckte det var lite småläskigt i början. Jag spelar mot exakt alla och gärna HU. Inte imponerad av särskilt många. Här kommer månadsgiraffer: Jag tycker det är fett kul att spela atm!!! 😃 Längtar varje dag efter att få komma hem och öppna klienten. Detta trots att jag har sprungit sååå jävla anus. 24BIs under ev. Men jag tycker faktiskt att jag har hanterat det ovanligt bra. Nota bene hur lite gnäll jag postat lately! Och det kommer ju att vända. Man kan ju springa över ev också. 😮 Det lär hända någon månad i alla fall och jävlar vad deg jag kommer att få då! Tror faktiskt att jag kan snitta typ 10k/mån när jag spelar /1. Fast nu tänker jag gnälla lite: Det är liksom inte bara under ev heller, utan en jävla massa set ups också. Till exempel när vi satt HU mot herr 17/9/3 MissatDrag. Sån jävla värdelös spelare. Han öppnar också 7-8x BARA mot mig när det är bvb. Jag var glad över run outen, i och med att det inte parade sig. Det går väl inte att folda även om han är århundrandets nit. Han har faktiskt börjat spela tillbaka lite mot mig. Exempelvis: Man bara "fan va cool du är, bra spelat, du får potten, kamrat". Men man printar ändå som fan genom att bara 3b och cb mot honom. Jaja, blir ny update på söndag methinks. Då blir det fler giraffer och en till kass "reg" på /1 som ska hängas ut haha. Vi får la hoppas att den gröna giraffen har gått ifatt den gula, i alla fall litegrand, tills söndag. Puss på stjärten! ❤️
  21. Efter senaste matchen vette det väl katten om man är så sugen på Brasilien eller Marocko i alla fall. Bara scannat rubriker i veckan och det verkar som det varit bra resultat hittills om man tänker sig för Sverige att spela vidare. Hoppas Potter har modet att testa nåt galet till Japan. Man blir ju lite lätt ombytlig i tv-soffan så med en bragd mot Japan sitter man i guld-båten igen.
  22. Reka ”lamm racks” är nästan värre än att byta position på borden
  23. 2/3 timmar avklarade. Tar fan emot mer mentalt än de där sessionerna där man torskar varenda hand o blir non stop bad beatad. Är nog en vanesak det här, + att jag kör på tom mage vilket magnifierar det. Poängen med det hela var dock att göra någonting som är mentalt jobbigt, och att kunna acceptera de stunder i livet som suger, utan att försöka rymma ifrån dem. Så nu kör vi sista timmen språk och sen försöker vi pressa 1 timma mnemonics efteråt. Imorgon blir det tillbaks till träning och plo
  24. Höjer en varningens finger, tror du underskattar variansen/hur stort dessa games springer. Jag har hört båda hemska stories och solskens historier hur extremt hårt folk swingar på 3knl motsvarigheten. Om 25k besvärar dig hade jag nog personligen grinda lägre ett tag tills du känner dig rullad på riktigt. 3k spelen är nog någonstans mellan 5k och 10k i swings och 25k är ingenting
  25. På svs/ipoker också. Men gör det inte alls ofta/mycket. Tycker det är najs ibland. 🙂
  26. Vart spelar du donkaments?
  27. Bingo finns redan på svenska spels lotteriavdeling för de som vill spela, så ingen mening att behöva införa 6-kortsbingo Haha är tyvärr inte värt det för mig. Är inte så mycket för tentakler och kaskadspyor när det kommer till det erotiska. Du är dock inne på det språk jag håller på och lär mig! Har slackat litegrann och är skyldig 4st All-ins hittills. Har dock somnat 3 nätter nu utan någon skärm eller podcast. Nu kör vi 3-timmars Japanskagrind som jag tidigare lovat mig själv!
  28. Bleh, fan va segt det går. Och så får man ej spela mer. Veckogiraff: Är +700-800 från donkaments också. Jag har i alla fall fått in rätt många händer på /1 nu och kör mest såna bord. Denna månad: Har inte spelat jättebra direkt och inte heller sprungit så bra, men jag tror det går att ha 20BB+/100 där. Kanske inte att jag kan det, men jag kan nog i alla fall ha typ 17-18.
  1. Ladda in mer aktivitet
×
×
  • Skapa nytt...