Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Även spelat på vinst på Couture, samt att matchen går över 2.5 ronder. En liten singel på Dan Hardy och en trippel på Hardy, Couture och Ross Pearson (brittvinnaren från the ultimate fighter).
  2. Glöm nu inte, gott folk, att det är UFC 105 live from Manchester ikväll på TV4 Sport. Tyvärr ändrade de starttid på sin sändning från 22.00 till 22.45 och jag vet inte om de tänkt visa med fördröjning eller om de bara skippar början. Annars får man väl försöka streama från klockan 22. Det är alltså Alexander Gustafssons debut i UFC! Heja heja, jag satte precis 30 dollar på vinst för att stötta Hoppas på knock med så man överhuvudtaget får se hans match, den ingår inte i huvudsändningen.
  3. Förstår att du tänkte på sömn kombinerat med årets säsong av TUF... Stor besvikelse rent fightmässigt, hur jävla dålig cardio ska proffsfighter-wannabes egentligen kunna ha??? Riktigt kul prank av min gamla homie Rampage dock med "cocks" i motståndarnas bilar
  4. Dock är det sjukt riggat att Jimpa kan fylla på sin stack mitt i handen när han redan sett att han fått ess kung off på hand.
  5. Haha fyfan: "Hitler is alive" http://www.thaivisa.com/forum/Adolph-Hitler-Removed-Pattaya-t307820.html
  6. Hann med ett riktigt bra gympass idag och har även ätit mycket bra så jag har en skön känsla i kroppen nu. Det är lite kul att jag kan pallra mig ner till gymet trött som en gnu efter sömnproblem, gå runt som en zombie och ta absurt lång tid på mig mellan set, men ändå lyckas pressa på för allt jag har och få till bra pass rent viktmässigt. Dagens pass: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVChestPress.html Liknande maskin, inte samma. Tre set uppvärmning plus tre "workset". http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralClavicular/DBInclineBenchPress.html Fyra set, det första relativt lätt som semiuppvärmning. http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html Två uppvärmningsset och tre workset. http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html Tre set men inte riktigt samma utförande som på bilden. Avslutade med tre superset bestående av http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html (satt ner på det första) över till http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/DBShoulderPress.html (satt ner två av seten och stod det tredje). Imorgon blir det troligen rygg och baksida axlar plus min favoritövning shrugs
  7. En sjuuuukt störig grej som hänt med Ladsklienten är att skiten hänger sig ibland när jag klickar på "wait for table" eller vad det heter. Måste starta om hela skiten. Nu flyger ju alla bord man satt på upp igen när man startar om så ofta hinner jag slippa bli sitting out. Men alla bord man minea är borta och man försvinner från kölistorna. Tänkte spela lite lugnt nu bara någon timme och hade väntat ett tag på 2-3 bra bord men nu hängde sig skiten igen. Hade bara 2 bord igång och båda fiskarna där drog så jag pallar inte leta bord och köa nu igen. Hann spela 60 händer och plussade hela 25 euro så helt ok winrate iaf Igår blev det sjuka 266 händer och 60 euro så jag lastar plus på plus nu... Låter meningslöst kanske men det är faktiskt rätt bra! Försöker bygga upp vanan att bara starta klienten och dra igång HM varje dag man är hemma iaf. Är det bra värde kan det räcka med att jag bara sätter mig någon timme på några bord, behöver inte vara några 3-4-timmarssesioner med 8 bord. Måste bara hitta suget helt enkelt.
  8. Funkar bra för mig som sagt men alla är vi ju olika. Det är inget absolut MÅSTE att köra någon isoleringsövning för deltoid posterior om man inte tänkt tävla i BB Om du menar stångrodd så är ju bakaxeln klart involverad där med ja. Men det krävs nog någon "hög" rodd för att vara......balanserad Kommer du ner till Skåne och slåss med mig om jag gör det?
  9. Har möjlighet att få vaccination mot svininfluensan (eller "nya influensan" som de så fint kallade det) imorrn. Ska man dra? Ärligt talat känner jag inte direkt att det finns någon jättemening med det. Knappast så att man går omkring och är orolig för att få influensan.
  10. Tråkigt men ok, de kan ju iaf alltid skryta med att de gjort en skiva med en sångare som sjunger med en som varit ledande i Fear Factory Det problemet har jag aldrig haft direkt. Är jag på gott humör vill jag gymma, är jag på dåligt humör vill jag gymma för att få utlopp för energin. Så jag är alltid gymsugen i princip Det finns tyvärr inga genvägar eller hemligheter. Antingen tycker man det är skitkul, och då är det inga problem. Eller så klarar man att tvinga iväg sig själv i vilket fall eftersom det är hälsosamt att träna. Om inte annat kan man ju faktiskt alltid motivera sig med att en kropp i bra fysisk form faktiskt genererar i en bättre fungerande hjärna, vilket leder till bättre pokerspelande = mer pengar. Enkelt Angående rutiner överlag tycker jag det svåra absolut är att skapa dem. När det väl är gjort och man kommit in i dem brukar de vara mycket lättare att hålla än de var att starta från första början. Så att helt enkelt tvinga sig själv att börja försöka med någon slags rutin, hur tråkigt det än är i början, är nog det enda valet man har. Tyvärr förefaller pokerspelande vara en väldigt destruktivt syssla överlag. Om man är förslappad och spelar mycket poker men vill komma igång med att träna kanske en lösning skulle kunna vara att ta en pokerpaus på 1-2 veckor, tvinga sig att skapa några slags nyttighetsrutiner, och när man väl sen börjar spela poker igen försöka passa in denna i det redan befintliga schemat. Detta är skitsvårt och jag är egentligen inte alls rätt person att prata om det eftersom jag nog blir ännu mer negativt påverkad av pokern än andra. Att det funkar för mig är dels då att jag älskar att träna på gymet, och dels faktiskt att jag bytte till 24/7 och därmed kan träna dygnet runt, 7 dagar i vecka Om min dygnsrytm blir alltför hemsk tränar jag till exempel istället något pass sent på kvällen. Eller så kanske jag bestämmer mig för att ta en vit helg och går och tränar en lördag kväll istället. Jag kan bara erinra mig att jag tränat en enda gång efter en ordentlig fylla och det var verkligen ingen hit (därav enda gången jag provat). Var inte så jättebakis den gången sjukt nog men jag fick enorm huvudvärk ungefär 2 minuter in på träningspasset Dock inte i nivå med min polare som drog till gymet på bakfyllan, körde två set bänkpress, gick och spydde, och sen satte sig på motionscykel istället en halvtimme. Kvällen innan det passet jag skrev om hade inte varit sååå tung alls så jag trodde det skulle vara lugnt. Men det var fruktansvärt segt. Dels sover man sämre och dels blir vätskebalansen i kroppen jättedålig väldigt lätt. Så om än inte helt meningslöst i alla fall inte speciellt bra nä Jag har gjort flera misstag under tidigare perioder när jag gymmat. Jag har kört på tok för få reps, utan att egentligen ha så bra koll på vad jag velat utföra, dålig kontakt osv. Sen har jag tränat på tok för enformigt. Som grund kör jag det klassiska upplägget 9 reps, 3 set. Det är nog vad jag föredrar överlag. Vissa övningar och muskler går jag väldigt sällan över 9 reps, andra ligger jag hellre lite högre. Axlar och rygg t.ex. är jag hellre mycket mer försiktig med än bröst och biceps. Mage och vader ligger jag mycket högre i antal repetitioner med. Men jag försöker variera lite smått och i vissa övningar köra 12 reps istället för 9 någon vecka. Vissa pass avslutar jag med att köra så tungt som möjligt och kör några set med 3-5 reps bara. Sen har jag börjat skriva upp alla pass i efterhand och verkligen gå in för att öka i styrka varenda pass. Öka i vikt varje gång är väl i princip omöjligt efter ett tags träning men iaf öka någon eller några repetitioner ska gå. Jag har märkt att det är jävligt lätt att stagnera om man inte är helt medveten om vad man gör. Övningar försöker jag också variera lite smått. Det finns såklart vissa grejer som är givna. Bröst utan pressar eller att träna mage utan crunches/situps är väl inget att rekommendera Om vi tar bröst t.ex. börjar jag oftast med bänkpress följt av lutande hantelpress, men ibland byter jag och börjar med snedbänk och kör sen i maskin. Jag försöker också byta ordning på vissa övningar mellan pass, bara så muskeln aldrig vet vad man kommer utsätta den för Vem sa att det var kul med vadträning? Det är inte direkt min favoritkroppsdel att köra men hela sommaren (och om man reser en massa till Thailand...) använder man i princip alltid shorts. Och nu när jag faktiskt kunnat träna så gott som obehindrat och börjat växa lite vill jag inte ha kvar mina gamla minivader. Pinsamt ju! Sen har faktiskt min tjej varit på mig att jag måste träna benen med så jag inte får sån där ful kropp med stor överdel på två små kycklingben För övrigt kan man faktiskt lasta på en jävla massa vikt när det gäller vadträning har jag märkt, så det är lite småkul på det viset. Jag började nyligen köra min gamla favoritövning för baksida axlar igen. Hade väl glömt bort den. Man klarar tyvärr extremt lite vikt så man känner sig lite mesig när man kör den men jag tycker jag får väldigt bra kontakt. Tänk på att köra strikt och noggrant och var noga med att hålla vinkeln på kroppen. Reser man sig upp en liten bit tar "lateral deltoid" (mellandelen) över för mycket. När jag kör denna brukar jag försöka stanna till någon knapp sekund på toppen så jag verkligen bara kör med vikter jag har full kontroll över. Kombinera denna övning med stångrodd så kommer din övre ryggdel bli välutvecklad. http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html
  11. Jag har satt ett litet annorlunda träningsmål för året. Det kommer bli riktigt jävla svårt (jag har faktiskt inte alls en aning exakt hur svårt det kommer bli) och tyvärr agerar min rygg lite utav en brasklapp men jag ska göra ett försök Alltså: Innan året är slut ska jag försöka utföra en...Dragonflag Såhär ser den ut i helt perfekt form.
  12. Har flugit charter, Austrian Air, och Thai Air till Thailand. Thai Air var helt överlägset för min del. Främst för att jag är 1.85 och behöver mycket plats för mina ben, det var tenorm skillnad mellan Austrian och Thai där. Jag brukar boka genom STA Travel men det är bara att leta runt efter billigare pris. Men Thai Air skulle jag definitivt reka.
  13. Jag följde tennisen med stort intresse för ett antal år sen nu. När man kunde få matcher som Sampras - Agassi, se Ivanisevic bomba hem Wimbledon, och framförallt min stora idol Pat Rafter var i farten och rusade fram på nät så fort ens motståndaren tänkte på att slica tillbaka en boll. Tröttnade för ett bra tag sen. Spela är skitkul men har inte gjort det på länge. Har en stående inbjudan till MrJimmy sedan länge men han vågar aldrig... Kommer jag förbi Estocolmo någon gång är det game on, absolut
  14. Han kanske har gulat Tror jag såg honom senast för ca en månad sen men jag har också spelat extremt lite. Om det inte går genom sopcast eller liknande så fanns det en sida där man kan se det live online för 6 dollar. Lagligt då obv, inte för att det är så viktigt. Har länken på min andra dator men den fanns någonstans på fighter mags hemsida tror jag. Annars fanns det några tips här http://www.fightplay.tv/nyheter/mma/2009/11/07/strikeforce-fedor-vs-rogers-alternativ-for-att-se-galan-live/ Jag orkar inte kolla idag men det lär ju komma ut på vanliga stället imorrn. Så inga spoilers inatt om du kollar tack. Bra gala på förhand, ska bli skoj.
  15. Du är 1.85-1.90 lång? Bra koll Tycker Top Spin 2 har fler valmöjligheter än Virtua-serien. Top Spin3 däremot är heeelt annorlunda och enormt mycket svårare att komma in i.
  16. Dagens youtubehiphop: Inte bra att äta för mycket såhär tätt inpå läggdags men nu var jag hungrig som en gnu så det blir en bulle med salami, och lite jordnötter till proteinshaken
  17. Såja, gött mos!!! Grävde igen 2k euro back till 1k upp och fick faktiskt in 2k händer. Var "tvungen" att åttaborda och hade tillochmed 9 bra bord uppe en gång så jag var tvungen att välja bort ett bord med position på maffiosa. 8 bord är absolut max jag klarar. Många intressanta händer idag faktiskt men jag orkar fan inte lägga upp dem, är helt slut! Ska försöka komma ihåg det imorrn, hade varit fint med lite input just nu trots dagens vändning. Försöker dra ner på MMA-snacket lite halvt men det är sjukt svårt just nu! Det är både Strikeforce Challengers och Sengoku inatt, och imorrn både Strikeforce (FEDOR vs Brett Rogers, superspännande!) och The Zone i Göteborg. Sjukt najs! Jag önskar också min vän, födelsedagsbarnet Kenan83 en trevlig afton på galan Grattis mannen!
  18. Jo iofs, megakändis kanske är ännu lite lättare Tack så mkt, värmer i extremhungern och ultratröttheten som råder här just nu!
  19. Vilket jävla mongoloidvärde det har varit inatt Det har swingat som fan tyvärr. Satt precis med 4k euro extra på borden jag hade öppna och har inte ens en aning om jag är plus totalt!
  20. Min blonda kusin på 23 år är med två andra tjejer i USA och pluggar. Eller ja, det verkar mest som de festar och lever lyxliv. Deras bilder på facebook är helt jävla sjuka, jag fattar inte hur man lyckas komma in på så maffiga fester som det verkar vara och skaffa en massa överrika bekanta på så kort tid där borta. Eller jo jag fattar, dem ser bra ut (obv inte min kusin då, hade varit äckligt att säga så). Vågar inte ens tänka på hur fan de lyckades komma in på nån fest P Diddy hade på någon klubb Jag chattade med min kusin igår och sa "ni har säkert inte behövt betala för en enda drink sen ni kom dit". Hon svarade att de självklart inte hade det, de gick ju alltid in på ställena med någon som hade bord... Slutsats: Livet verkar mycket lättare som tjej!
  21. Dagens youtube-hiphop: Lite mer allstar
  22. Jepp men nu hade du tydligen gått ner en jävla massa i vikt Kommer inte ihåg modellen men märket var Energetics. Den verkar stabil. Bara testat den i runt tio minuter än så länge. Intersport hade den för 1995 men i vanliga fall kostade den 3495 eller nåt sånt så det kan ha varit utgående modell. Jag ändrade om min rutin ordentligt för ca 2 månader sen och modifierade den litegrann för runt 2 veckor sen. Just nu kör jag inte lår alls och inte sååå jättemycket vader pga knäproblem. Funderar på att göra ett sista försök med benträningen ändå och gå och kolla upp det om det inte blir bättre. Dag 1: Bröst, axlar mellan (isolerar inte främre axlar just nu pga att jag inte anser att jag behöver det, axeldelen hjälper till rätt mycket vid plana och framförallt lutande pressar) Dag 2: Rygg, axlar bak och traps Dag 3: Triceps och vader Dag 4: Biceps och mage Jag har inget bestämt antal vilodagar eller så, finns ingen mening. Jag försöker köra pass1+pass2, vilodag, pass3+pass4, vilodag, repeat. Det beror mest på helgen, blir det ingen utgång tränar jag mer än gärna på helgdagar. Målet är 3 pass på cykeln i veckan. Blir nog en halvtimme semilugnt i början och sen eventuell upptrappning. Jag bryr mig inte så mycket om att vara deffad just nu men min kondition måste bli mindre pinsam. Försöker motivera mig med att det kan hjälpa mig i viktlyftandet Alltid hatat konditionsträning, tror det var till stor stor del pga det jag lade av med fotboll.
  23. Jo det låter klart rimligare. Tillochmed jag som tycker allsvenskan är misärtråkig kollar stockholmsderbyna någon gång då och då liksom. Det känns inte helt vettigt att skita fullständigt i det kanske. Jag tror ingen kan hävda att det egentligen är bra för AIK som klubb men jag var intresserad av den psykologiska aspekten. Om alla tänker i Bodinarns banor, att skadeglädjen överväger allt annat dvs
  24. Wat, mer träningssnack? Nu måste jag läsa fel Hade gärna skrivit om träning varje dag men det verkar inte som det intresserat så jag har hållt inne det. Har iaf även inhandlat en träningscykel
×
×
  • Skapa nytt...