Barf
Members-
Innehåll Antal
1 049 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Barf
-
Säger nog Gus Hansen - gambler ut i fingerspetsarna! /Mvh Peter
-
Hejsan! Ni som använder er av Poker Tracker, laddar ni in alla sessioner? Vad är max så att säga? /Mvh Peter
-
Ibland är det mest uppenbara det bästa /Mvh Peter
-
Några snabba frågor om Poker Tracker ... Köper man det online? Funker det med Party Poker? Vad tycker ni som har det, är det väl investerade pengar? Tacksam för svar! /Mvh Peter
-
Får tacka för alla svar! Att döma av era kommentarer gjorde jag inte bort mig fullständigt En annan fråga om samma hand. Ponera att du inte har en kille i första position som bettar in i dig, du blir ju möjligheterna att försvara din hand mycket mindre. Så, nu mina två frågeställningar: A. Hade ni checkat och synat ett bet ifrån sen position för att sen check-raisa honom på turn? B. Hade ni checkat och raisat ett bet ifrån sen position på floppen? C. Eller ni kanske har en taktik vida överlägsen dom ovan nämnda? Själv lutar jag åt alternativ B i det fallet. Risken i alt A att han betar på tex ett ruterdrag eller straightdrag är ju överhängande, och då kommer han förmodligen att checka turn (om man inte har ett väldigt stark drag+par) Eller är det en risk man får ta? /Mvh Peter
-
Hej igen! Kände inte att detta var en "potbyggarhand", utan dess värde berodde mycket på vilket kort som skulle komma på turn. Kanske är för defensiv i mitt tänkande? /Mvh Peter
-
Med den floppen så kände jag inte att jag skulle kunna trycka ut någon, väntade på ett "safe card" innan jag försökte få ut folk när betten dubblades ... Om det var rätt eller inte vet jag inte men det var så jag resonerade. /Mvh Peter
-
Ok, här kommer lite tankar varför jag spelade som jag gjorde ... ** Dealing Flop ** [ Q , J , A ] Det här var ju en liten halvtrevlig flopp, toppar och en en gutshot till nötstegen. När twopair bettar ut har jag lite svårt att sätta honom på en hand, han har suttit och bettat bottenpar in i massa människor förut. Tror att jag har honom slagen iallafall och synar ett bet i hopp om att höja på turn, ifall det kommer ett någorluna säkert kort. 5 kommer på turn, ett till synes väldigt säkert kort. Twopair bettar ut igen, bestämmer mig för att raisa och tunna ut fältet och att få folk med div gutshots att lägga sig. 9 kommer på rivern. Vet inte varför men av nån anledning får det kortet mig att sakta ner lite och jag checkar ner handen. Så här i efterhand känns det helt ok spelat, och jag förlorade lika mycket pengar det hade kostat mig att ha syna både turn och river. Men men, kritisera gärna! /Mvh Peter
-
Har märkt att folk på denna nivån blir lite mer defensiva på turn o river när det börjar kosta lite att betta ... /Mvh Peter
-
Detta inträffade på 0.5-1 på PartyPoker inatt... Tänkte bara skriva ut historyn så länge så kan jag lägga till kommentarer imorrn när jag vaknat till, enjoy! murfcats posts small blind [$0.25]. AntDak posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to P_Granlund [ A T ] thirdspower folds. twopair_410 calls [$0.5]. Smith771 folds. P_Granlund calls [$0.5]. zarraz calls [$0.5]. dahritta folds. mattwilliam calls [$0.5]. murfcats calls [$0.25]. AntDak checks. ** Dealing Flop ** [ Q , J , A ] murfcats checks. AntDak checks. twopair_410 bets [$0.5]. (väldigt loose, bettar så fort han matchar nåt av sina kort, vilket av dom verkar spela mindre roll) P_Granlund calls [$0.5]. zarraz calls [$0.5]. mattwilliam calls [$0.5]. murfcats calls [$0.5]. AntDak folds. ** Dealing Turn ** [ 5 ] murfcats checks. twopair_410 bets [$1]. P_Granlund raises [$2]. zarraz folds. mattwilliam folds. murfcats folds. twopair_410 calls [$1]. ** Dealing River ** [ 9 ] twopair_410 checks. P_Granlund checks. twopair_410 shows [ 5c, Qc ] two pairs, queens and fives. P_Granlund doesn't show [ As, Td ] a pair of aces. twopair_410 wins $9 from the main pot with two pairs, queens and fives. Återigen tacksam för alla synpunkter! /Mvh Peter
-
Man får tacka för alla svar! Håller med om att det är en svårspelad hand, men det känns som att det är händer som dessa man måste lära sig hantera om man vill stiga upp i nivå... /Mvh Peter
-
Kan väl bara kommentera det lilla jag, bättre än inget antar jag Har inte så stor erfarenhet av NL, spelar själv FL. Det jag kan säga är att det känns lite väl loose ibland. Det du kan hoppas på i första handen att du floppar en kåk för att forstätta spela. Känns som en hand man ofta får betala av med. Skulle personligen vilja ha Q eller K i spader för att fortsätta spela. När du inte drar till nötterna behöver du ju oftast att potten erbjuder dig lite bättre odds. Andra handen skulle jag förmodligen slänga pre-flop, finns många händer därute som fi skulle höja med som dominerar din. Kanske syna och hoppas på 2 par eller färg men inte fortsätta annars. Dom här tipsen kanske är helt uppåt väggarna i NL det är bara vad jag tycker. Lycka till! /Mvh Peter
-
Hej igen! Tittat lite i boken efter exempel likt det här. I det här exemplet rekommenderar han att man bettar på floppen, re-raisar nån floppen så rekommenderar han att man lägger sig eller ibland gör ett loose call. Dels för chansen att para sin kicker, men också för att din motståndare höjde på ett drag och därför checkar på turn. Men också för att dina mer observanta (händer nog inte på min nivå) inte ska tro att du alltid lägger dig för omslag. Kan gå med på att ett check-raise skulle vara fel på floppen men på turn och framåt tror jag att jag spelade hyffsat rätt ...
-
Hejsan! Det beror ju lite på varifrån bettet kommer tycker jag. Skulle lilla blinden i mitt exempel bettat på floppen skulle jag nog lagt mig med tanke på att jag har 4-5 st efter så risken att det blir höjt efter mig är för stor. Däremot i ett bet från sen position behöver inte betyda så mycket, han kan ju sitta på en dam eller en ren bluff. Lite svårt det där ... Håller just nu på och läser Ed Miller och han rekommenderar ju en lite aggresivare taktik jämfört med Lee Jones som i mitt tycke är lite för tight-weak. Ska se om jag hittar nåt liknande exempel i boken ... /Mvh Peter
-
Inte jag heller Men draghänder är ju lite lättare att spela. Det jag undrade är om man inte ger upp för mycket genom att släppa händer som dessa? Men som sagt, potten kanske är lite för liten för att spela så aggresivt på topp par no kicker ... Tack för dina svar Johan! /Mvh Peter
-
I första exemplet så tycker jag ett value-bet känns mer självklart eftersom vi är tre st som ser rivern. Heads up så kan du i bästa fall få in ett bet till i potten men samtidigt förlora två om han betämmer sig för att check-raisa. Jag kanske tänkter fel här? Tycker du alltså att jag skulle släppt den här handen om nån bettat på floppen? Har inte spelat så länge (2-3 mån) så jag har ju fortfarande en hel del att lära ...
-
Därav min iver att tunna ut fältet, på en något mer koordinerad flop hade jag väntat till turn innan jag försöker få ut folk ... /Mvh Peter
-
Hej Johan! Ett bet från en kille i sen position (har jag märkt) behöver ofta inte betyda att han sitter på kungen, ofta upptäcker dom att deras mellanpar överlevt och bettar ut. Sitter dom på kungen med bättre kicker än mig 3-bettar dom ofta floppen. Då är det bara till att bita ihop o syna och hoppas på att para sin kicker. Med tanke på mitt value-bet på rivern. Jag vinner ju ofta mer dom ggr jag har den bättre handen och förlorar lika mycket dom ggr fi gör det. Med tanke på hur defensiva dom var så tyckte jag att ett value-bet var helt rätt här. Hade dom varit någorlunda aggresiva så hade jag checkat. Likaså om det hade varit heads up. /Mvh Peter
-
Hejsan! Har inte HH'n framför mig så jag tar detta fritt från minnet ... Detta hände på 1-2 Party. Blir tilldelad K-5o i BB, 5-6 st limpar innan mig som checkar. Floppen kommer nåt i stil med K-Q-3 Alla i olika färger. Jag checkar i hopp om att check-raisa ett bet från sen position, alla checkar. Turn kommer 8 Nu bettar lilla blinden ut, jag raisar, en kille i sen position synar och lilla blinden synar. Rivern kommer nåt i stil med en 7 Lilla blinden checkar, jag betar och och båda synar. Synaren visar upp A-3 (bottenpar) och lilla blinden vänder upp 3-3 (triss). Nu till min fråga, är det värt att beblanda sig med såna här händer, eller ska jag spela dom på nåt annat sätt? Tacksam för svar!
-
Hejsan! Ser ingen anledning varför Jimster skulle betta ut på sin färg/stege direkt o inte gå för en check-raise när oddsen för att Tommy på knappen med största säkerhet försöker försvara sin hand så gott det går. Skulle tippa på att ditt set är rätt bra i det läget, om inte har du ju ett par outs på kåken. Däremot tycker jag att du borde bettat in i Tommy på floppen o hoppats på ett raise för att sätta lite press på ensamma ruter ... /Mvh Peter
-
KK - two rifles in the basement ?!
-
Tack för länkarna! Har haft Norton installerat på burken sen jag fick den .. /Mvh Peter
-
Tack för alla svar! Ska kolla upp det där med låsbart Visa-kort med banken, låter ju riktigt bra! Intressant historia det där gdaily /Mvh Peter
-
Hej! Nej, jag uppgav ingen information om kortet, hon frågade om jag hade **** som fyra första siffror, vilket jag konfirmerade. Eftersom hon tyckte jag skulle ringa min spärra kortet antar jag att hon inte hade några onda avsikter Förmodligen har jag väl nån spyware på datorn nånstans, chansen för att nån hackat expekt, ladbrokes eller pokerstars anser jag vara minimal. Man får väl hoppas att dom har koll på säkerheten Hur kan man kolla om man har nån spyware på datorn? Länk till program skulle uppskattas enormt... En sista fråga, brukar dom som i det här fallet ringa för att verifiera köp eller flaggade dom denna för att det kom ifrån Tyskland? /Mvh Peter
-
Hejsan! Fick för en stund sen ett lite oroande samtal från en dam i USA som frågade mig om jag hade lagt en beställning hos dom. Beställningen hade tydligen kommit från ett IP-nummer i Tyskland och hon ringde för att verifiera att det var jag som hade beställt, vilket det inte var. Har det nånsin hänt er att ni blivit av med era kredit-uppgifter på nån pokersida? Själv har jag konto på Ladbrokes, Expekt och Poker Stars. Finns det nån väg runt det här, vill helst inte uppge mina nya uppgifter till dessa företag igen ... Tacksam för tankar och ideér! /Mvh Peter * Förtydligar rubriken och flyttar till E&J - QoS *
