Barf
Members-
Innehåll Antal
1 049 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Barf
-
Jag har inte behövt skicka in några id-handlingar när jag reggade mig på Royal Vegas ... /Mvh Peter
-
Tja! Nån som vet hur många händer man måste spela för att få ut sin 40%-bonus på Royal Vegas? Hittar ingen information på deras sida ... Skulle även vilja veta vart på deras sida/klient man kan få reda på hur många händer man spelat? Tack på förhand! /Mvh Peter
-
FLT - AQo blir top par, vann potten, men dåligt spel?
Barf svarade på Mikey ämne i Texas Limit Cashgame
Hade bettat pre-flop alla dagar i veckan på den här nivån, låt J4o betala för att se floppen .. Dels är det för value samtidigt som du kan plocka upp potten när esset ligger ute och du visar aggression... My 2 cents. /Mvh Peter -
För att få en mer rättvisande bild kan du klicka i rutan i PT där det står "show only hands that were not folded" ... Att du förlorar mest pengar från blindsen är väl inte så konstigt? Det är dom enda positionerna du måste betala pengar i, vare sig du har en bra hand eller inte. /Mvh Peter
-
Vet inte lika mycket om handdistibution och teori som du Johan och spelar för övrigt inte på din nivå. Men iallafall, skulle personligen ha tre-bettat i detta läget. För det första representerar du någonting bättre än AJ och sätter press på honom att träffa än vad som nu är fallet. Skulle fi cappat kan du lättare släppa din AJ om fi visar aggresivitet med ett floppat ess ... Just my two cents! /Mvh Peter
-
Skulle bettat riverna och lagt mig för omslag ... annars bra spelat! /Mvh Peter
-
Mitt fel, var lite trött när jag skrev posten Tycker ändock potten är för liten för att attackeras med en sån marginell hand som i ditt fall. Enligt mina erfarenheter gillar callingstations att syna vare sig potten är stor eller liten, dom tittar helt enkelt inte på såna irrelevanta omständigheter /Mvh Peter
-
Skulle personligen lagt mig för ett bet på flop eftersom potten knappast är värd att jaga. Potterna blir inte mycket mindre än 2.5 sb. Dessutom är 2 av dina outs lite halvfarliga på detta brädet, 9 och 3 kan inte anses vara drömkort på detta brädet. Hade potten varit höjd pre-flop skulle jag kunna tänka mig stanna kvar ... /Mvh Peter
-
Det är väl det vanliga att dom visar upp ett ess no-kicker, var väl rädd att du satt på ett bättre ess... Skulle vilja vända på det om du intte tar illa upp Björn. Skulle jag tro att fi kan syna med en sämre hand bettar jag i alla lägen. En normal calling-station skulle i denna handen visa upp pocket 4:or. Allt beror ju på om du har nån read på snubben. Jag vet att folk på den här nivån sällan släpper en hand med ringaste chans att vinna. Toppar no kicker kan man ju bara drömma om att dom lägger ner Jaja, nåt har du väl lärt dig morberg? Gillar din nya aggresivitet ... /Mvh Peter
-
Skulle personligen value-bettat turn, du sitter ju på en monsterhand med tanke på att ingen visat nån styrka ... Skulle inte heller vilja säga att 3-6 sooted är en skräphand i sb, hade jag fått såna i blinden hade jag varit rik nu /Mvh Peter
-
Hejsan! Tycker det ser bra ut! Vad kom för kort på rivern? Själv tenderar jag att checka ner handen på rivern när jag är uppe mot en spelare om jag inte vet att han synar med vad som helst .. Är jag uppe mot två st på river bettar jag 100 % av ggr om inte bordet ser alldeles för läskigt ut. /Mvh Peter
-
FLT - KTs träffar tvåpar på flop, när ska jag folda?
Barf svarade på morberg ämne i Texas Limit Cashgame
Hej igen! Jag är också på tanken att straffa långskotten men eftersom dom redan synat ett bet blir det matematiskt korrekt för dom att syna ett till. Bettar hellre ut på turn när min edge är större, gillar personligen inte att bygga pott med två-par ... Just my 2 cents. /Mvh Peter -
FLT - KTs träffar tvåpar på flop, när ska jag folda?
Barf svarade på morberg ämne i Texas Limit Cashgame
Så om jag förtår dig korrekt så hade du lagt dig om nån bettat? Låter otroligt weak-tight. Hade det blivit cappat på turn efter det att du bettat ut skulle jag kunna tänka mig att folda, inte annars. Aggresivitet lönar sig i alltid i längden... /Mvh Peter -
FLT - KTs träffar tvåpar på flop, när ska jag folda?
Barf svarade på morberg ämne i Texas Limit Cashgame
Samtidigt ger han 4-outarna odds att dra om jag räknat helt snett (mycket möjligt iofs ) Hade jag vetat att personen efter mig skulle tre-betta toppar så skulle check-raise på floppen vara ett självklart val, en läcka i mitt spel kanske? Morberg, i ditt fall hade jag synat floppen eftersom bettet kom direkt på din vänstra sida (alla hade redan synat hans bet) och sen betat ut på turn. /Mvh Peter -
Hejsan! Tycker pre-flop är helt ok... Brukar syna alla sooted över 10 utg. Tycker du bör höja floppen för att rensa lite outs, i ditt fall tiorna och damerna. Resten av handen borde spela sig själv efter det ... /Mvh Peter
-
FLT - KTs träffar tvåpar på flop, när ska jag folda?
Barf svarade på morberg ämne i Texas Limit Cashgame
Hejsan! Angående andra handen, eftersom bettet kom direkt från din vänstra sida har dom andra redan synat ett bet och kommer förmodligen inte att lägga sig för ett till. Skulle som du försökt mig på ett check-raise (om det skulle komma ett bet från en sen position). I ditt fall hade jag synat flop och bettat ut på turn. Din check på turn är lite svår att förstå, skulle du check-raisa igen eller? Skulle personligen bettat rivern alla dagar i veckan med tanke på att du är upp mot 3 st, man har enkelt inte råd att det rund-checkas i detta läget ... /Mvh Peter -
på ett typiskt loose-agressive bord spelar jag alla par i alla situationer pga den enorma avkastning dom ger om du träffar ditt set. En annan fördel är att paren blir hyffsat lättspelade, spelar vanligtvis mindre par endast för "set value". Det beror ju på hur många callers du får efter ett raise. Har två st synat kallt synar jag med alla pockets. Löper du en stor risk att hamna HU med preflop-höjaren gör man nog bäst i att slänga sina pockets. /Mvh Peter
-
Hade spelat den som i detta läget, just nu är du bara intresserad att få så många callers som möjligt. Open-ended och två överkort skulle jag bettat för att skydda mina outs för att kanske vinna genom att endast spika toppar. I ditt fall kan man ju inte direkt räkna med att vinna genom att spika en dam eller nia så jag tycker du spelade den bra imho. Pre-flop tycker jag det är en självklar syn med 3 limpers framför dig. /Mvh Peter
-
Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Som vanligt inga direkta tells Preflop: Hero is BB with T:diamond:, T:spade:. UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 raises, CO folds, Button folds, SB folds, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls. Brukar re-raisa i vanliga fall med TT men med tanke på min position synar jag bara, rätt eller fel? Flop: (8.50 SB) 5:diamond:, Q:diamond:, J:diamond: (4 players) Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP3 bets, Hero raises, UTG folds, UTG+1 folds, MP3 calls. Försöker i detta läget slå ut BB och limpern genom ett check-raise och för att testa preflop-höjarens hand. Turn: (6.25 BB) 4:diamond: (2 players) Hero bets, MP3 raises, Hero folds. Final Pot: 9.25 BB Där kom min flush, frågan är om den är den bästa eller inte? Skulle han våga sig på en sån bluff utan ett ruter på handen? Är det för weak att lägga ner i detta läget eller ska man gå in i check-call mode? Tacksam för svar! /Mvh Peter
-
Hade spelat ungefär som du, tre-bettat floppen och callat ner om inte BB lugnat ner sig. Dock är jag inte säker på ett re-raise på river när du är HU, hade förmodligen varit rädd för både set och stege. Brukar för egen del höja med KQo i mittenposition ... /Mvh Peter
-
Tackar för alla svar, här kommer resultaten: MP2 [ Ts, Th ] a pair of tens. BB [ Js, Jd ] a pair of jacks. Hero shows [ Qs, Ah ] a pair of queens. Hero wins $28.5 from the main pot with a pair of queens. /Mvh Peter
-
zamora skrev: Förmodligen inte, men vid det laget var potten så stor jag kände mig tvungen att syna trots ringa vinstchans. infamna skrev: Hade du spelat mot tight-agg människor skulle det påståendet vara korrekt, men på 1-2 nivån på Party brukar man se folk som limp-reraisar med pockets såsom 33. infamna skrev: Ser inte varför det skulle vara så dåligt, är MP2 någorlunda aggressiv skulle han i detta läget raisa med JJ och på så sätt skydda min hand bättre än vad som skedde ... /Mvh Peter
-
Hejsan! Brukar spela på samma sätt som du förespråkar, problemet uppstår om preflop-raisaren är en aggresiv liten råtta som som raisar på JJ i detta läget. Vad gör man då? Hade jag fått omslag på flop hade jag förmodligen check-foldat turn oförbättrad, standard eller? Problemet i denna handen var ju att killen satt till vänster om mig och en check-raise knappast skyddat min hand eftersom alla redan synat hans bet. Pre-flop finns det tyvärr en uppsjö händer den typiske Party-spelaren tre-bettar, såsom: AQ, AJ, AT, 99, 88 mm. Eftersom jag inte hade några reads på nån av dom utgick jag jag ifrån dom var typiskt loose ... Tänkte posta resultaten lite senare, får se om nån annan har nåt ytterligare att säga ... /Mvh Peter
-
Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Inga direkta reads på nån, typiskt loose Party. Preflop: Hero is MP1 with Q , A . UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 calls, Hero raises, MP2 3-bets, MP3 calls, CO folds, Button folds, SB folds, BB calls, UTG+2 folds, Hero calls. Flop: (13.50 SB) Q , K , 6 (4 players) BB checks, Hero checks, MP2 bets, MP3 calls, BB calls, Hero calls. Nu i efterhand tycker jag att jag borde satt lite press på MP-2 för att veta hur mina damer stod sig, men men ... Potten ger mig här 17 mot 1 för syn och jag räknar lite grovt på 4 outs turn: (8.75 BB) 8 (4 players) BB checks, Hero checks, MP2 bets, MP3 folds, BB calls, Hero calls. River: (11.75 BB) 2 (3 players) BB checks, Hero checks, MP2 bets, BB calls, Hero calls. Final Pot: 14.75 BB Hur hade ni spelat denna handen? /Mvh Peter
-
Förutom det det halvtaskiga pre-flop spelet så är tycker jag att du bör betta på alla gator, det fanns väl en anledning till att du bettade på floppen? Du troode väl inte att ett ess+dålig kicker skulle lägga sig på Pacific? Betta på ....
