-
Innehåll Antal
234 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
20
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av VakuumspelarN
-
Jag utgår ifrån att utg baserat på 6 spelare och inte 5 som på svs. Den rangen är tight ja. Är dock säkert fine, speciellt med den höga rake som gäller på dom staksen. Finns en del brister med dessa ranges. på CO så skulle jag vilja veta anledningen till att att man hellre öppnar 75s än 54s? Skulle också föredra att öppna k5s än t.ex A9o alla dagar i veckan! SB range är alldeles för tight även för micro i mitt tycke. Jeez open folda 54s i sb. Måste varit något 80-tals ''proffs'' som mekat ihop dessa ranges
-
MP2 ser ok, BU och SB open tycker jag är alldeles för wide sålänge du inte har extrema nits sittandes i blindsen. Lite siffror dragna ur huvet så skulle jag sällan öppna 55%+ range på BU även om du har fisk i blindsen. Man märker efter ett tag att t.ex. k5o, Q7o (även offsuit rag ess) inte spelas så värst bra när du alltid kommer till floppen 3 way med 2 fiskar i blindsen som knapp öppnare. Skulle rekommendera 45-50% bu open range som standard. Som nybörjare tycker jag det lönar sig bättre att vara tightare preflop(speciellt på svenska spel!) ''CO opening range'' tycker jag däremot inte vara någon höjdare. En viktig faktor som jag tidigare nämnt som du verkar bortse ifrån, är att händer som kan diskuteras ifall de är +ev att öppna eller ej, är i direkt korrelation med hur du spelar postflop(Alla händer för den delen också!). Om du märker att du har problem att spela 22 från t.ex hijack så är det inte några problem att bara folda dessa ''tveksamma'' händer även om någon chart eller ''coach'' säger annorlunda!
- 4 svar
-
- 1
-
-
Kom in efter 30+ försök
-
Skamligt ifall dessa typer av problem ska ta mera än 1 dag att lösa. Finns spelare som inte kan logga in på klienten utan bankid.
-
Någon annan som inte har kunnat logga in med bankid dom senaste timmarna?
-
Business is going well! Send more money.
VakuumspelarN svarade på Jag och mina mig ämne i Arkiv Dagböcker
Imo när jag gick från /1 till /5 Så upplevde jag att /1 var mycket fiskigt medans det sitter massa kassa nit regs på /2 som tar upp platserna. /4-/5 hittar man minst lika bra kvalitet på fisken och sen hittar man någon reg då och då som inte har vip stats som en sten lol. Imo tycker man ska undvika /2 om det går och skynda sig upp till /4+!. Sen är det ju självklart att du ska gå efter eget omdöme också; Är det bra fisk på /2 så tveka inte att gå med bordet! -
Är det genom den här svenskaspelconverter du fått tillgång till hud/graf? Tyckte det hela verkade lite sketchy men tydligen verkar ju alla sitta med hud o hela köret på svs lol.
-
Business is going well! Send more money.
VakuumspelarN svarade på Jag och mina mig ämne i Arkiv Dagböcker
''Busta Bill > Bust-a-nut'' -
Har läst båda av Linus bloggar(ena tror jag han grindade från 10nl till 50nl och andra är 100nl+). Det är dock precis som du säger att dessa personer är undantag och rena maskiner som brinner för pokeruset. I Linus senare db så flyttar han till malta i 1 månad där det enda han gör är att grinda zoom och sova. Har för mig att han snittade 16h varje dag den månaden. Finns få personer med den sortens hjärta + att han fortfarande håller borden 12h+ per dag(min gissning) dom flesta dagarna. OtB's dagbok har jag läst igenom minst 5 gånger och jag rekommenderar den till alla som inte har läst den än! Varje gång man ser OtB's linjer så känns det så originellt när han gör det och många linjer som spelas idag härstammar ifrån OtB och Kanu som var bland dom första med riktigt små sizings och stora överbetts. Att raila OtB när han lirar hu slår allt nöjestittande så som tv, serier etc med hästlängder imo! Tror dock fortfarande att Linneboy har ''präglat'' sitt ''piokort'' mera än 90% av hans motståndare
-
GRINDER (BB): 203.19 BB (VPIP: 44.62, PFR: 34.62, 3Bet Preflop: 11.66, Hands: 1,512) GTO
- 843 svar
-
- 2
-
-
Alltid kul med en ny dagbok att läsa! Den här dagboken handlar då om NLH om jag har uppfattat det rätt? Iallafall, vilka stakes(+klient) kör du på? Tycker dock det är fel att försöka följa en sån där lista du satt upp då i princip alla dom där punkterna kommer du förbättras på automatiskt bara du sätter in arbetet både vid borden och vid sidan om dom. Ett bra sätt att lära sig är att kolla in high stakes spelarna genom antingen rail på pokerstars eller så kan du gå in på twoplustwo där dom lägger upp massor av high stakes händer. När man får ett grepp om varför/när/hur mycket dom bettar så har man kommit en lång väg. Det här med att bli den bästa av den bästa; är alltid kul med optimism men du får komma ihåg att dessa personer ligger minst 3-4 år före dig med timmar av solvande varje dag. Enda chansen en random som inte spelat med dom högsta i flera år har att bli lika bra/bättre, är ifall personen först får tag på ett nytt solver program före alla andra som räknar med andra alghoritmer än vad t.ex. pio gör. GL!
-
I princip breakeven call vs AK,QQ+ range så blir inge dompa vaskande innan den synen.
-
Är tveksam ifall någon ens läser här men ger det ändå ett försök. Hero: QQ på BB 115bb effective med knappen 3 fold CO open 3x - Bu raise 9x - SB fold - Hero raise 24bb - fold - BU snap shove - Hero? Som sagt anonymt bord. Inga reads förutom att knappen upplevs som någon slags reg. Vad gör man här som default?
-
72o. Torska potten 9/10 gånger, vinn den 1/10 gånger och leverera maximum tilt till motspelaren. Fullfölj med kommentaren ''tillbaka till skolan'' medan du stoltserat visar upp reversenöten.
- 134 svar
-
- 2
-
-
-
Kommer ihåg dessa inlägg för cirka 7 månader sen. Dom kör vad jag vet bara 9 max 2/4-5/10 och finns då tillsammans på dessa bord ofta. Anklagar inte dessa spelare för fusk själv då jag inte har sett något misstänksamt(Har dock svårt att se hur man skulle upptäcka ifall de fuskade) men vore intressant ifall det finns andra med synpunkter på detta.
-
Vet nu inte vilka sims du har jobbat med men vad jag har sätt så föredrar pio större bets(än 1/3) mycket oftare än vad alla regs som tror sig ha hittat ''gto'' gör där många i princip c bettar 1/3 på alla flop strukturer.
-
Business is going well! Send more money.
VakuumspelarN svarade på Jag och mina mig ämne i Arkiv Dagböcker
Skapliga tiltproblem denna Bill_ivey verkar besitta. Kan tänka mig hur roligt det måste ha sett ut när han snappar in den handen (87o?) på floppen! -
Behöver man seating script för att få bra bord på 5/10-10/20$ på stars? Och om du fick gissa, hur stor andel i % av denna månads profits kommer från VIP spelare gentemot regsen?
-
Du måste ge mer information för att någon ska kunna hjälpa dig. Vilka speltyper handlar det om från första början? Turrar, 6max cash eller 5 max på svs? Vilka stakes spelar också roll hur wide och hur stort du ska öppna. Man kan förklara det enkelt så här att det inte finns 1 ''gto chart'' som kommer vara max EV på alla bord du spelar. Mycket ska anpassas till vilka sorts spelare det sitter på bordet. Hur wide du profitabelt kan öppna/3 betta står i direkt korrelation till hur bra du kan spela postflop. Även om en chart säger att du ska öppna t.ex A2s, Ato utg så kanske du inte har postflop kompetensen för att kunna squeeza ur +ev för botten av den chartens öppnings range. En öppnings range för ett bord kan du ju enkelt bygga i huvudet då du öppnar, raisar eller squeezar toppen av rangen(pocket ess) ända ner till den sämsta handen som du tror att generera vinst med för den hand eller spot du sitter i.
-
Lol om Jnandez kan klassas att vara i ett autistiskt spektrum så skulle man kunna ''diagnosera'' 90% av jordens befolking med autism. Han beter sig/pratar normalt och att han streamar/ gör massa youtube vods gör han så långt ifrån autistisk som det bara går. Tycker det går för långt när hans(enligt mig) girighet ska ursäktas av att han besitts med en autistisk personlighetstyp.
-
Har inte kollat på Jnandez videon men är skeptiskt till att han talar ut om det nu. Denna incident skedde ju för flera månader sen? Kollade en del på Jnandez för länge sen när han precis började streama och sällan hade över 100 views. Var underhållade stream då men nu står jag inte ens ut att kolla hans streams/vids då han känns för seriös och man får ett starkt intryck att han bara streamar för pengarnas skull.
-
Lägger 10 dolls på att knappspelaren är coachad av 1nvoker!
-
''Betta hela sin värderange på flopp'' är precis det man inte ska göra där som CO. Sålänge det är en reg(som jag antar är hyffsad) så är han allt annat än capped när han bettar turn där.
-
Skulle du spela OtB hu 50/100$ om du fick se hans hole cards efter att händerna är spelade? Vilken spelstil gillar du mest mellan OtB-LLinus-OBORRA? Hur mycket av en donation var Human's 5 bet shove mot dig? Hur mycket skulle du personligen pröjsa för att se OtB i en 1h+ podcast?
