Gå till innehåll

VakuumspelarN

Members
  • Innehåll Antal

    234
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    20

Allt postat av VakuumspelarN

  1. Jo, pensionssystemet förlitar ju sig på att du som arbetare som ska fylla dess kassa i grund och botten. Man kan mycket väl tolka det som du gör, det är ju egentligen dina pengar som du tjänat in och har rätt till dessa( såvida du är svensk skattebetalare förstås), men ha i åtanke om att det inte är du som håller i dessa pengar just nu. Den unge arbetaren kommer inte se ett öre av sina ''pensionsförtjänta'' pengar på minst 30-40 år, i bästa fall. Faktum är att om(läs när) det väl krisar till ordentligt så ska du möjligen få se på hur snabbt politiker plötsligt kan ändra på lagar som rör sig angående svenskens pengar. Precis som insättningsgarantin. Det är en garanti , tills den dagen då kommer och garantin uteblir.
  2. Det är någonting som man inte ska bekymra sig över allt för mycket, Sveriges pensionssystem som vi har idag kommer med stor sannolikhet inte finnas kvar för merparten av landets unga skattebetalare. Vore naivt om man är i 20-års åldern och tror att man kommer bli garanterad pension 50 år senare som svensk arbetare.
  3. Detta fenomen händer när ett/flera bord eller klienten kraschar enligt min erfarenhet.
  4. Känslan när man blir kallad nit om man bara 3 bettar 7% fast sen inser att man bara 3 bettar en hundradel av 7%
  5. Ta med ett 100-pack latexhandskar till nästa besök så har du det löst!
  6. Fold, så länge det inte är bajskorven87 du spelar mot
  7. Nja, låter som att du tänker du för mycket i nlhe banorna nu. Dock är jag inte rätt person att ge ut några plo-råd. Mvh, PLOtorsken själv(a.k.a torskat 3 bajs ins lifetajm på plo)
  8. Är i princip bara kassa regs som shit-talkar fisken/börjar gnälla när dom torskar en pot. Dom tänker väl att den där potten förtjänade jag ju att vinna och att det inte var rättvist att potten gick hem till en annan. Så tänker nog alla pokerspelare mer eller mindre vid flera tillfällen. Har man en del erfarenhet så tar man dock inte ut dessa känslor över dom andra vid bordet. Ganska roligt hur det alltid är dom sjuka fiskarna som lyckas bygga monsterstackar hela tiden. 90%+ vpip-syna allt preflop-strategin verkar funka oftare än vad man tycker den bör göra
  9. Vad landade potten på? Måste ha blivit minst 20k?
  10. Bara att gå till närmaste Cosmopol så kommer du ha spruttomtar i majoritet vid borden oavsett om det är Malmö, Stockholm etc.
  11. I så fall tycker jag du lika gärna kan köpa in för 2-2,5k på 25/25 då rake äter upp din winrate på 10/10. Rake på 25/25 är 5% jämfört med 10% på 10/10. Du rakear dock mindre än hälften ( räknat i bb/100 då) på 25/25 då cappen är den samma som oavsett nivå. Räcker att ha position på någon galning vid bordet och du kommer ha minst samma bb winrate som på 10/10
  12. Med dom där preflop sizingarna kunde man lika gärna trott att du spelade på 25/25. Inte ofta man får chansen att 3-betta till 70bbs preflop och få syn av 2 pers . Skön gubbe som kastar in 500kr till precis som om det bara vore någon blind extra för att se floppen Låter som det blir ett 25/25 regg idag?
  13. Stängs alla borden ner direkt eller får man spela klart händerna först? Själv har man ju som vana att instinktivt alltid klicka nej på pop ups/meddelanden som man inte orkar läsa. Edit: Eller var det Ja knappen som man blir utkastad av? Detta fanskap till pop up är livsfarlig!
  14. Vad är ditt mål pengamässigt 2019? Samt hur mycket skulle du bli nöjd med? Vad blev resultatet 2018? Vilket är det mest tiltande alias du stött på hittills efter alla namnbyten? Hoppas att denna dagbok håller i sig åtminstone hela året ut nu!
  15. Speciellt lockande händer är 4 kort i hjärter, spader etc. Blir svårt att inte stoppa in ett par dussintals big blinds pre med dessa om man är en nöjesspelare!
  16. Snarare tur att dessa handhistoriker är svårlästa för man får ju verkligen AIDS när man läser och ser hur vissa spelar sina händer i dessa historiker som postats i denna tråd
  17. Riverspelet gillar jag faktiskt med tanke på hans sizing och det faktum att han inte borde ha några nötfärgar på rivern
  18. ''Superslakt'' var nog ett av dom mest opassande orden han kunde ha använt där då det är fysiskt omöjligt slakta mid set i 3 bet pot mot fisk som pot bettar(så länge du inte foldar såklart ). Men med det sagt så kan man simpelt säga att syn är bättre än raise i detta fall.
  19. Tycker postflop ser superstandard ut
  20. Har också hamnat i situationen för ett tag sen där jag hade för mig att det fattades runt 800kr(borden frös precis som det hände för dig). Dock är det ju i princip omöjligt att hålla koll på hur mycket man ska ha efter att man stängt ner alla borden och svårt att bevisa ifall det skulle saknas pengar. Ifall du vet hur många bord du kört på eller ungefär den exakta summan du hade på bordet som frös, så gå in och kolla på svs hemsida > kontohistorik och se ifall du kan hitta återbetalning för det bordet. Sen spelar det väl inte roll ifall det saknas 50kr eller 400kr utan det är otroligt illa ifall en verksamhet som svs lyckas ''tappa bort'' pengar spårlöst. Så om du är säker på att det fattas pengar så ska du pusha dom så mycket det bara går.
  21. Wat de fak
  22. Intressant. Du som säkert har pluggat massa siffror, vet du ungefär skillnaden i winrate om du t.ex har 5 kopior av en spelare, och så sitter det fisk med winrate på minus 100bb/100h på bordet. Fördelningen skulle då bli 20bb/100 för varje spelare om inte posse hade varit en faktor. Men hur blir winraten för t.ex spelaren som har jesus contra spelaren som sitter till höger om fisken? Förväntar mig såklart bara spekulationer då jag har svårt att se ett bra sätt att räkna på sänt här men det är intressant oavsett!
  23. Har man tur kan man alltid få finbesök av t.ex Aron eller Candela bara för att nämna några få . Skulle du spela 200/400$ ifall du fick sitta jesus mot en av dessa herrar?(Eller till och med ifall du fick sitta reverse-jesus?)
  24. Syn som spelat på flopp >lutar sig mot en fold på turn > på river finns det möjlighet att bluffa med den handen men skulle nog bara folda mot den sizingen. Syn är förmodligen ok preflop med dessa stackar vs 4x 3bet.
×
×
  • Skapa nytt...