Det är pinsamt att se Barcelona på engelsk mark. Såg du semifinalen i CL på Old Trafford? hade ni ens 1 skott på mål? Mao, lägg ner bortasnacket.
Ja dom är stora bidragande orsaker till Barcelonas framgångar men det gör dom inte till bättre fotbollspelare. Om du skulle sätta Xavi i liverpool och Gerrard i Barcelona så skulle Gerrard klara sig bättre 350 dagar om året. Spanska ligan är långsammare och sämre(ger mer utrymme för spelare som xavi och iniesta).
Gerrard bär i stort sett ett helt lag på sina axlar i majoriteten av matcherna. Det ENDA xavi och Iniesta har som inte Gerrard har är kortpassningstempot/spelet. Gerrads passningsspel på längre bollar är mins lika bra som deras. Hans avslut är bättre. Hans frisparkar minst i samma klass. Hans styrka bättre än dom två tillsammans, hans ledaregenskaper bättre än hela Barcelonas tillsammans. Jag gillar inte ens Gerrard men han är en sån fruktansvärt komplett fotbollsspelare att det är skrämmande. Mer komplett än Ronaldo, mer komplett än Messi. Nu säger jag inte att han är bättre än dom utan mer komplett. Messi och möjligtvis Ronaldo har ju spetskvaliteter som gör dom bättre imo.
Allvarligt talat tror jag Xavi och Iniesta(i varsitt lag) skulle få spela kanske max en halv säsong i ett topplag i engelska ligan. Dom skulle få såna stora problem med tempot och styrkan att du inte anar.
Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Ska mer läsa och skratta åt dig. Du verkar så sjukt inskränkt.
Edit: Men allt är ju spekulationer tills vi får se Gerrard i Barcelona och Xavi i Liverpool. Men jag ber dig. Titta på engelska ligan innan du klämmer ur dig såna efterblivna kommentarer.