-
Innehåll Antal
1 608 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Imfromsweden
-
Haha visst. Du vet, highstakes-spelarna följer inte direkt någon "kod" eller "formel" när dom spelar. Alla försöker utnyttja de andras svagheter. Det finns ingen "formel" som säger att man ska checka "16.3%" av händer på floppen eller liknande, allt handlar om anpassning och utnyttjande. GTO kan vara bra i till exempel river-syn situationer, där man försöker lista ut hur ofta man bör syna för att han inte ska kunna bluffa alltför bra, men annars är det sjukt överskattat, IMO. Det är det jag menar att man kan inte bli "utnyttjad", eftersom man gör så att hans bluffar blir 0EV. Om du tänker efter så inser du snart att om hans spel är 0EV... är vårt spel också 0EV.
-
Gud vad ni svenskar verkar vara paranoida för att bli raisade. Killen verkar ju uppenbarligen vara en fisk, jag tror han synar/foldar 20-25 gånger för varje gång han raisar. Ta problemet när det kommer - spela inte rädd poker. När han väl raisar, behöver jag lite mer reads på honom. De flesta fiskar är inkapabla att check/raisa top pair på dessa slags bord, och eftersom vi har en åtta är andelen värdehänder han kan ha väldigt få. Men som sagt, det beror helt på vilken spel-dynamik/vilken slags fisk det där. Men hursomhelst, det är absolut ingenting att fästa sig vid, eftersom jag tror att vi blir synade/får en fold jävligt mycket mer ofta. Jag hålller absolut inte med om att vi gör handen svårare att spela genom att satsa. Vad gör du när turn kommer en tia o han donkar ut? Eller en knekt? Dam? Bara för att nämna några. Massor, massor med kort gör vårt liv miserabelt
-
men lol på att vi inte checkar ur balans-synpunkt, SJÄLVKLART så satsar vi för att vi tror att det är mer +EV. Har sagt det förut, o kan bara säga det igen, han synar med vilken 8 som helst, de flesta PPs, o säkert en massa draws. Dessutom skyddar vi vår hand, eftersom väldigt många händer som han har har hyfsad/bra equity mot oss. Som en extra bonus blir det lättare att spela handen.
-
Sluta bara blint lyssna på "GTO", det är för det mesta skitsnack. Tänk för dig själv istället. Det är inte så att det finns nåt perfekt system som gör att man slår vem som helst i världen, GTO gör endast att man inte kan bli särskilt uttnyttjad (vilket också innebär att man inte heller kan UTNYTTJA lika bra.) Dessutom spelar GTO bara roll om vi spelar mot en perfekt balanserad reg. Det gör vi inte här, ser ut som vår motståndare är ganska fiskig. Gör det bästa spelet bara.
-
NL1k line check
Imfromsweden svarade på Tiggr ämne i Texas NL Cash Mid&High ($2-$4 / 10-20 kr och högre)
detta. -
Haha, naawh, Sebastian är så underbart fransk Aaah, det var du alltså Kom ihåg att han pratade om en svensk som han delade lägenhet med I kapstaden. Han nämnde också nån incident med någon annan 2p2are, kom inte ihåg hur det slutade. Såg också några bilder därifrån, såg jävligt trevligt ut. Riktigt nice lägenhet
-
KQss/KJss är väl jävligt optimistiskt. Du slår ju bara en bluff, o jag kan bara inte se folk bluffa så här med missat färgdrag... dom flesta förväntar sig ju inte att du lägger dig med Kx när färgen missat o allt... Surt som det är, fold. FWIW, folk som konsekvent check/synar här, det är hemskt hemskt dåligt.
