Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Isi upp 53k nu, ca hälften spelat.
  2. meh... föredrar nog att checka med de lägre åttorna, o betta med de starkare.
  3. ingen? Ingen anledning alls? Inte så att check/call är direkt dåligt heller, men betta är minst lika bra. Beror på hur mycket pure air han har i hans range - om du tror att han har massvis med floats, så är det såklart bättre att checka. Men detta är ett bord där det är ganska osannolikt att han har en 100% ren float, han har nästan alltid något slags draw eller par. Dessutom beror det på vilken kicker vi har. Om vi har A8s är vi såklart mer inclinade att betta, eftersom vi slår alla 8x händer som han synar med. Om vi däremot har 86s är det mer attraktivt att checka/syna. Makes sense, no?
  4. sjukt. Finns inte en chans att det där var för value (eller...?) GOGOGOOGOGOG isil!
  5. Mot dom flesta regsen ja. Mot vissa check/raisar jag, mot andra check/synar jag. Anledningen till att jag kör bet mot de flesta är att vi får value ur massa olika drag o skit, samt vi förlorar lika mycket mot Jx ändå (eftersom han lär ju betta det om vi checkar, o syna om vi bettar) Makes sense?
  6. Meh, fold imo. Trots att det känns jävligt osannolikt att han skulle c/calla turn med ett färgdrag, så vore det ju helt jävla hjärndött för honom att bluffa här, eftersom vi kan ha många flushes när vi tar denna linje.
  7. Såg bra ut tills: nej nej nej, snälla säg att du inte precis föreslog att han ska raise/folda floppen. Jag tappar tron på mänskligheten.
  8. Testade o göra en pokerstove, la in alla combos av TT+, AQ o bättre, samt en enda random hand (J7). Mot den rangen har vi nästan 43% equity. Text results appended to pokerstove.txt 126,710,496 games 0.087 secs 1,456,442,482 games/sec Board: Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 42.764% 42.56% 00.21% 53924348 262042.00 { 8d8h } Hand 1: 57.236% 57.03% 00.21% 72262064 262042.00 { TT+, AQs+, AQo+, J7o } Så, med tanke på att detta är en relativt pessimistisk pokerstove, alla döda pengar som är där, och del fakto att han verkar rätt aggresiv, gör mig rätt säker på att syn>4bet-call>fold
  9. Har svårt att tro att vi skulle ha mindre än ca. 40% equity mot hans range, o han lär ju folda eller syna en hel del (eftersom han verkar väldigt väldigt lös o aggresiv), så tror att det kommer väga upp. Tycker som sagt att flatta är bättre, men inte så att det är "hemskt" att 4bet-syna.
  10. Låter som någon är lite överkänslig, men okej! Låt oss lämna det där.
  11. Till alla er som tycker "lol samplesize" - Ja - det finns en chans att han är en reg som bara har fått några bra händer, och isåfall vore det såklart ett misstag att check/shippa floppen. Är det troligt? Nej, speciellt inte med tanke på hans risiga 3bet-sizing, ingen reg skulle med största sannolikhet inte spela så. Alltså kommer jag anta att han är firre fisk tills vidare. Ja, ibland kommer jag ha fel, men oftare än så har jag rätt.
  12. Såå, fixat, tack så mycket!
  13. nej för helvete! Han springer ju 75/50? Såvida inte dom statsen kommer från super-standard grejer som att han har snott några blinds (gör dom det?), så antar jag att han är en aggro-donk.
  14. men bli gärna mer bitter. Ja, jag kallade 2nl - 400nl lowstakes, big deal. Ska du inte bli sur för att jag inte kallade 2nl-50nl micro stakes också? Och intala dig gärna att enda anledningen till att jag vinner är pg.a. Stämmer nog.
  15. Hur man det då? Det brukar justeras automatiskt --> datafisk
  16. Känns rätt standard. Båda flatta o 4betta pre kan vara OK, men föredrar nog flatta.
  17. Ah förlåt för att jag är grundläggande, trodde nästan detta var 2/4$ max, alltså för low-stakes spelare. Men om folk kunde sluta säga efterblivna saker som att 3bet/fold är ALLTID dåligt med en value-hand, så skulle jag ju inte behöva vara så basic. Dessutom är denna hand tämligen enkel.
  18. Haha, varför just KK/AK? Inte QQ/AA dårå? Floppen kan gå båda vägar. O shippa turn bara som spelat.
  19. Tänker låtsas att du inte är sarkastisk och ta det som en komplimang Nä men, specifisera gärna om det är nåt du inte håller med om.
  20. Va lirar du för ras & hur högt är du rankad?
  21. typ $55 imo O bet/fold, såklart. Vad tror ni han bluffar med? Och är din avg unknown på 200nl kapabel till det?
  22. Ah, isåfall håller jag med. Menade bara att många personer kommer nog övertala sig själva till att syna med det där resonemanget.
×
×
  • Skapa nytt...