Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. För grytjakt har jag för mig att magasinet endast får innehålla ett skott, så typ pluggad revolver gäller väl där. kan ha fel. Jägarexamen är kul om man inte springer in i det ökända "fågelprovet". finns roligare saker än att hålla koll på siluetten av 200 svenska fåglar. usch Annars kan du ju göra som Lasermannen gjorde och dra till Afrika på jakt. Jaga lejon med revolver är nog en upplevelse.
  2. och hundarna på bilden ovan äter rå gris, men stendör om dom får i sig lök, choklad eller nötter. nu får vi sluta jämföra oss med djur som har helt andra förutsättningar =)
  3. beror helt på fi detta. 88 ingen svår fold men AQs tycker jag faktiskt att vi har flera valmöjligheter. standard TAGs 3b/5b range här är bara 3-4% (värde) så om han över skapligt sample 3bettar 6%+ så kommer han vika ofta vs 4b. nu för tiden är det ju ballt att 3betta AXs/KXs så en syn pre kan ju inte va helt fel. ingen viker ju TP i 3bettad pot typ.
  4. det poddna skriver +4b bluff ibland
  5. det är tight ja men vi har ju som skrivet i OP absolut ingen read på fi. tycker man bara kommer sätta sig själv i dåliga gissningslägen av att syna här. hade vi åtminstone vetat att han var reg-ish så kan vi syna och peala typ J eller T höga brädor som sämst ur vår synvinkel, och såklart låga brädor. sånna här floppar kan fi skjuta många dubbeltunnor, vilket vi inte klarar av att syna ner ofc. så som utgångsläge mot helt unknown är att vika brett i början.
  6. tycker du kan vika pre till och med
  7. och ur min synvinkel är ni alla idioter som lägger 6k på en mobil som förmodligen har MTBF på 1 år ändå mvh budgetnallen som både ringer och SMSar, precis som ni, fast lite billigare. de ni
  8. välkommen tillbaks. vad fick dig att pausa och så länge?
  9. haha drömde om dig nu inatt. du stog utanför ett casino med ett stekbord och flippade diverse köttbitar. trevligt var det =) ses i sommar
  10. och du ska va nit? en äkta nit är LIVRÄDD att esset ska floppa!!!1
  11. en av få gånger då man kan skita i sizeing ur balanssynpunkt då man ändå inte vill ha bluffar i rangen
  12. shippar hellre alla dar i veckan. tycker rangen blir mer cappad vid flatsyn, shove kan ju ändå potentiellt innehålla lite le bluffs.
  13. för... mycket...spew.....
  14. missade knappens mellansyn så mja då försvinner allt under sjuan det har du rätt i. som sagt så går jag aldrig på CR här med nuts så vill ju inte skapa obalans.
  15. plus att fisken får möjlighet att dra ett par smirnoff mellan givarna
  16. JTs och 33-55 hade jag börjat med i bluffrangen isf pga dom blir äckliga att syna turn och spela riv oop. problemet för mig är dock att jag kommer gå C/C hela vägen med mitt stål/halvstål, och sedan CRAI en del rivrar. pre och flop är jag helt med dig.
  17. gillar inte turnraise med KQ. borde finnas massvis med bättre händer att vända till bluff.
  18. std deviation på 150+ ?
  19. även A5s, amirite?
  20. precis! och glöm nu inte att du faktiskt är i berlin, om du nu skulle glömma det!
  21. det säger ju sig självt vad som är bäst linje om 55 checkar bakom men rivrade nötter betar.
  22. 1. då tycker jag att du ska sizea minst 3x för att ta betalt. chansen är ytterst stor att han synar omslag så att slänga in en fjantraise är att gå miste om värde. 2. en bra grundprincip när du spelar är att balansera någorlunda så att folk inte kan läsa dig onödigt lätt. det betyder att om du ska 4betsbluffa här (vilket är ett måste i längden så att folk inte kan sätta dig på specifikt KK+ eller AK typ) så måste du använda samma size för bluff så som värde. förstr du mig?
  23. vi börjar så här: vad tror du att fi leder ut med för range i AA handen? och i KK så blir det åter igen för dyrt att bluffa med över 3x i size.
  24. både KK'n och sista AA gör du betsizeingfel
  25. har en kompis som legat på psyke och fått diagnosen. det roliga är att jag har värre symptom =) som heltok säger så är det inte något man ska betrakta som en sjukdom/handikapp. det får ju inte direkt större konsekvenser än vad kulturella skilnnader ger, och inte ser jag muslimer som handikappade ellerhur?
×
×
  • Skapa nytt...