Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. tycker 53s är felspelad mot den generella fisken. clickR turn kommer följas upp av checkback riv allt för ofta. repop turn>>>bet/c turn+donk riv>>>b/c+crai i övrigt ser det ut o va redigt saftiga games du funnit
  2. btw först med 3 ordsnick borde väl vara finnen?
  3. av alla nicks man haft genom åren så tycker jag personligen att inducerande nicks gett bäst pay off. brukar välja något som folk kommer ihåg väl så att allt imagebyggande sätter sig ordentligt.
  4. varför skulle TT flata minR från SS? för övrigt så slaktade du handen rätt hårt. beta alltid turn.
  5. verkar som även Eurobet är rädda för DOJ
  6. well tycker inte nödvändigtvis att det är dåligt tyckte bara no history+stor avvikelse från vad jag anser är std spelet lät motsägelsefullt. men nu förstgår jag. hand 2: känns ju väldigt level 1: "ingen cb med TPTK förra handen så nu kör vi". tycker vi hade mer incitament till cb med AJ än denna tbh. vet inte riktigt vad han sätter oss på mtp AJ. KQ som vi reppar eller exakt den typen av hand vi har om han vågar sätta oss på lvl1. svåra är ju att han kan reppa exakt alla nöthänder medans vi har TP som bäst. jag hade personligen synat och noteat.
  7. gameflowbyggarhanden ser explospelad ut så någon historik verkar ni ju ha?
  8. sälarna eller något liknande hette dom iaf
  9. ser ju ut som ett sånt där prank igen
  10. räcker annars med kaffe
  11. +1 var ockspå slarvig med stacksizes/SPR
  12. QT och KT går bort som flatcall på knapp för mig så kvar har vi T9, JT, AT. AT blir inte många kombos mtp blockers. checkar han bakom QJ så vette fan om han klarar syn med det ändå. vänder vi på det och säger "vi vill kunna bluffa med brickade flushdrag etc" så kommer vi ju redan ha en mille värdekombos före AA på river.
  13. bet/fold med <PSB kvar känns bleh
  14. power poker var optimale 2005, not so much 2011
  15. check/syn borde vara ett alternativ. känns inte friskt att syna river med KT. AT går bort kombinationsmässigt. måste ha redig dynamik för 3 gators värde på den rivern. ser dock att fi sitter söder om 100 bb, iof reggiga stats. ähh gå på check/syn så får han valueownea sig själv med QJ. i övrigt bör vi nog hitta check/fold här ibland
  16. många som är fel ute. hand 1: skit i balans, du möter limpfiskar. fiskar spelar olika så det gäller o ta reda på vad just fiskarna på bordet gör i olika spots. vissa limpar riktigt starka löv (=dom kan ha dig outkickade på J33), andra limpar småpar, connectors etc och då är det kriminellt att inte beta flopp och turn. clickraise på turn kan betyda lite olika saker enligt min erfarenhet. A) nuts; floppad trea, turnad kåk med 44, slowspelat överpar. B) inforaise "jag vill se vart jag står" type of shit. typ TP no kicker. syna turn, se hur mycket han bettar på river, vilket kort och hur snabbt. syna ibland och skriv note.
  17. grattis mannen, ser ut att må bra =)
  18. amen herregud...
  19. nä istället är halva finalbordet unknowns=poker kan omöjligt vara ett skicklighetsspel
  20. läser hellre om fylla och poker än tiotusen värdelösa tv-serier. fan har hänt med forumet egentligen?
  21. haft nån backdag i år HH? edit: lika bra o passa på. haft nån nykter dag i år HH?
  22. många utav paren är inte profitabla att flata oop vs CO. borde bli extra -EV att flata i SB då man inte ens stänger bettingrundan. med det sagt så gör ju folk ändå sådana spel. det vi vet om killen är ju att han spelar 20/17, vilket ger en snäv flatrange, förmodligen en del KQo,QJs type stuff. men hur som helst wp då hans range över lag inte kan stå emot 3 tunnor här.
  23. tolkade jag som "nej bytet är inte rättvist". att capen höjs=vidrigt ifrågasätter nog inte någon
  24. varför skulle det inte vara rättvist? dealt gynnar nits då dom får mer rb/fpps än förtjänat, och tvärtom för LAGs. vad är det jag missar?
×
×
  • Skapa nytt...