-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
finns säkert ett gäng olika scenarios där maxstack inte är optimale i teorin. on top of my head: första 2 händerna på bordet spelas ur blindsen, låt säga att det sitter duktiga spelare till höger om oss som då kommer ha knapp och position på oss. borde vara en gå¨ngbar strat att köpa in så kort som möjligt för att reloada när vi får knapp. edit: kan hända att detta är vettig strat på typ alla bord förutom då SB är hestafisk. vore för övrigt kul att se vad shortstacks uppnår för lossrates ur blindsen scenario 2: position på halvstackad fisk, ur pos på fullstackad stark reg.
-
fel, du förenklar det för grovt
-
lolade irl wp
-
KK: även om vi hade note att BTN kör suicidebluffar (ultraoptimistiskt hära) så har vi fortfarande CO bakom.
-
vad menar du med springa bra? att man är många inköp över EV eller att man plussar mot alla odds? kolla bottarnas graf som referenspunkt. dom sprang väl illa får man anta över 500k givar. logiskt sett borde motståndet då alltså ha kunnat gå över förväntan under samma period. 100k givar är inget sample längre. bara inse
-
årets bump på så många plan
-
så detta är alltsdå bottarnas graf enligt en post på 2+2. kollade närmare på den i paint och längsta BE sträckan jag kunde hitta var 499k hands. omfg brutalt och då är det här en storvinnare.
-
whyso: balansera bara efter dina tidigare linjeval? ni kommer ju fram till olika alternativ i denna handen pga ni förmodligen spelar olika med andra delar av rangen. om OP tror sig ha blivit floatad mycket så vill jag anta att fi floatar pga avsaknaden av vidare aggression hos OP. och om detta stämmer så blir ju C/X en bra start på turn.
-
tycker pranket till viss del kan jämföras med tex tårtning av kungen. inget livshotande men inte direkt så att man har korsat en hårfin gräns. får såklart inte hända och finner det personligen inte "roligt" på en nivå att man skrattar åt händelsen, men visst blir man road pga det är så fucked up. ungefär som att skandalhärvan på ftp är roande, eller vulkanutbrott på island. det är en sjuk tid vi lever i och sjukare kommer det att bli.
-
fast det är väl inte hållbart i längden inom EU? motarbetar ju den fria marknaden osv
-
fisken kan ju faktiskt ha en hel drös av värdehänder som han inte pallar släppa. minR kan va samtliga stålträffar som mjölkar, det kan vara semivärdehänder typ 77-99 som "vill se vart han står" osv. 66 borde vara för stark för att potcontrola. starkare än så i rangen blir vi aldrig utan att ha nötterna så att säga. om vi ska välja en bättre hand i rangen att potcontrola/inducera/balansera flatrange så kan vi börja med 22 då. jag hade personligen alltid syltat om för att låta fisken begå ett stort misstag, istället för att mardrömsvis få se resten av gubbarna vika då vi flatar och sedan följer fisken upp med nån sorts minbet på turn. 1. imo 22,33,66,45. balansmässigt begår vi ett misstag gentemot regsen men ser inget bättre alternativ mtp fisken. 2. diverse gutshots, sämre set, överpar. 6. vi har som sämst 35%, slänger vi in iaf 33 så får vi hela 44%. tycker vi får ta det sura äpplet då det serveras och i övrigt njuta av fiskens stack.
-
håller inte med. bluffa lär vi nog inte göra men skulle kunna gå för tunt värde mot firren. äh vette fan känns som att folda river är resultatet av ett tidigare begånget misstag. om han enbart reppar nöten och samtidigt vet att vi bara kan sitta på seten så blir ju kåkmining en tråkig historia.
-
dåligt pga avsaknaden av färgmöjligheter menar du då eller?
-
jag förstår helt ditt tänk och tycker inte att du är dum i huvudet eller att handen är ovärd att disskutera. dock om du vänder på det och sätter dig i fis skor med 22 så ser det ologiskt ut av dig att flata stegen (tycker iaf jag. fisken sjussar in en minraise och är säkert svårbluffad. alltså ett ypperligt läge att pynta in såsen). så i hans huvud vill man nog ta bort stegen för det mesta. och varför skulle vi flata ner stegen om vi nu inte ens tror att han är kapabel att bluffa/värdebetta sets? för att han kan valuetowna hela vägen med 66 själv? så som handen utspelades och hur du tänker kring riverbeslutet så måste jag nog säga att vi spelade floppen riktigt jäkla fel, alternativt turn. han lär nog inte vika 22-33 rakt av på flop, samtidigt som vi inte tror att han kan beta 3 gator med dom. så med uteslutningsmetoden bör vi ge mer action tidigare i handen. vad tror du?
-
det som gör det lite väl tunt är att man får anta att nötfärgsdrag och kombinationsdrag slaskar lite tidigare i handen, därav sjunker antalet färgar väl framme på riv. annars ser det ut som std supertequila/superspew
-
testat bakfylla nångång? rätt najs
