-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Självklart är man världsklass i vanlig ordning! thefman vs zyr: 1-0
-
Gissar att han har AK minst 30% av gångerna där. Hur som helst haru ju dina 6 outs in worst case.
-
EDIT: såg nu att det intevar Klyka som skrev om pause-tekniken. Sorry. I vart fall kämpa vidare!
-
Måste säga att jag håller med Hjort här. Det Klyka skrev låter vettigt men har man problem att acceptera variansen så är det skit samma om man pausar. Man kan liksom inte vänta ut den. Den har inget minne. Dock om du spelar dåligt eller typ känner dig ofokuserad så är en pause lämpligt. Dock ska man ju balansera detta på ett riktigt sätt. Att ha förutbestämda semestrar/pause en vecka/en helg då och då kan vara riktigt värdefullt. Jag har haft flera sådana och vid varje comeback känner jag mig snäppet hetare! Ser fler möjligheter, vinklar och oftast så är spelet i sig jävligt mkt roligare. Kan ta ett exempel på varians som jag har upplevt själv: Jag tappade 20% av rullen under 5 veckors tid och tog sedan en pause, tog sommarlov. 3 månader senare var jag skittaggad och reda att börja spela igen. Jag möttes dock av en jävla massa utdragningar i kritiska situationer i tex turneringar och dylikt men jag gav mig fan på att fortsätta lira. 4 veckor senare klonkade jag en liten turre och allt vände på en kvart! Plussade sedan stabilt i ett par månader och här är vi idag!
-
Tror jag hade 5%. Dock tycker jag inte att du ska göra misstaget och stirra dig blind på ROI% eller bb/100. Spela så bra du kan och ta rätt beslut så blirdet kanon =)
-
Vadå utdragning? Degen gick ju för helsike in pre. coinflirre
-
Usch för att 2-tabla $6.5 dåliga vibbar! När jag började bygga rulle så 20-tablade jag dessa Inspirerad av "Rainkhan" som du kan söka efter på google video! Lycka till med spelet!
-
Grattis, men stackare Jag sitter på Amsterdams flygplats just nu, på väg hem från Singapore. Har lovat mig själv att aldrig mer åka på långväga pokerresa, 12 timmar i ett flygplan är inte nöten... Men det har jag förvisso lovat mig själv varje år i sex års tid på väg hem från Vegas... Men den här gången menar jag det, eller nåt! Är du lång eller varför gillar du inte o flyga långt? Går isåfall alltid att lösa. Sitter själv alltid i gången (8
-
Behövs ej om han kan mata in pengar kontinuerligt tack vare annan inkomstkälla.
-
Mitt mål är att bli så bra som jag bara kan bli. Har lirat vinnande poker i ett år nu. Första 6-7 månaderna tack vare sjuktligt bra BR manegement. Flera månader snittade jag +/- 0 på spelet men kunde plussa över $1k på bonusar eller rakeback. Så det är mitt tipps. Om du verkligen har vad som krävs så kommer du lyckas. Lägg upp en plan, BR krav, läs runt om bonusar, spela spela spela! En bra grund är att lära sig tight ABC poker. Inget fansy shit bara spela dina kort vs dina motståndares.
-
HAHAHA!! Skönt att det finns folk med humor iaf
-
Hahaha han är ju så jäkla slut i skallen! Roligaste Glimne-jiddret är väl i pokermiljonen för ett år sedan när någon gick allin pre och mötte nån hand som totaldominerade och glimne fäller kommentaren: "han kan ju alltid få straightflushen!" Dock börjar han bli bättre på det där och lägger till "visst den är avlägsen men den KAN komma". (8
-
Är man så grovt religiös så kan man bara inte vara intelligent.
-
Visst är det lika bra o dega in o hoppas på 77/88/flush?? PokerStars Game #7070950816: Tournament #35678564, $30+$3 Omaha Pot Limit - Level II (15/30) - 2006/11/18 - 02:55:54 (ET) Table '35678564 1' 9-max Seat #8 is the button Seat 1: pokerjnky (5630 in chips) Seat 2: Askesis1017 (4945 in chips) Seat 3: lazycrow (1060 in chips) Seat 4: peo828 (3837 in chips) Seat 5: ~US&Co~ (4345 in chips) Seat 6: clintbygget (12240 in chips) Seat 7: Nick200300 (4660 in chips) Seat 8: frage (12430 in chips) Seat 9: jamergower (12905 in chips) jamergower: posts small blind 15 pokerjnky: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to clintbygget [As Kh 7s Qc] Askesis1017: folds lazycrow: calls 30 peo828: calls 30 ~US&Co~: calls 30 clintbygget: calls 30 Nick200300: calls 30 frage: folds jamergower: calls 15 pokerjnky: checks *** FLOP *** [7c Kd Kc] jamergower: checks pokerjnky: checks lazycrow: checks peo828: checks ~US&Co~: checks clintbygget: bets 163 Nick200300: folds jamergower: folds pokerjnky: folds lazycrow: folds peo828: calls 163 ~US&Co~: folds *** TURN *** [7c Kd Kc] [8c] peo828: bets 300 clintbygget: raises 450 to 750 peo828: raises 1290 to 2040 clintbygget: raises 4616 to 6656 peo828: calls 1604 and is all-in *** RIVER *** [7c Kd Kc 8c] [4s] *** SHOW DOWN *** peo828: shows [Ac 8h Ts Ks] (a full house, Kings full of Eights) clintbygget: shows [As Kh 7s Qc] (a full house, Kings full of Sevens) peo828 collected 7824 from pot *** SUMMARY *** Total pot 7824 | Rake 0 Board [7c Kd Kc 8c 4s] Seat 1: pokerjnky (big blind) folded on the Flop Seat 2: Askesis1017 folded before Flop (didn't bet) Seat 3: lazycrow folded on the Flop Seat 4: peo828 showed [Ac 8h Ts Ks] and won (7824) with a full house, Kings full of Eights Seat 5: ~US&Co~ folded on the Flop Seat 6: clintbygget showed [As Kh 7s Qc] and lost with a full house, Kings full of Sevens Seat 7: Nick200300 folded on the Flop Seat 8: frage (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 9: jamergower (small blind) folded on the Flop
-
Efter att ha läst dina senaste HH's så är jag jävligt glad att jag spelar NL! =D Dock kunde du ju ha sparat några bets.
-
Stör mig nått sjukt på programledarna somser direkt korkade ut. När DN analyserar den enes spelstil så får man ju direkt vibben av att han tycker Mårten ser dum ut, även fast han flera gånger säger att så inte är fallet. Tilly eller vad han heter borde hålla sig till reklam TV eller typ nått tjejprogram som Silicon. Utöver det så åfr man ju ta programmet för vad det är. Helt ok underhållning. Ser ju detta framför bigbrother eller idol varje dag.
-
Vore kul o höra vad team Hink själva tycker om programmet.
-
EDIT fick igång skiten på laptopen.
-
Missade programmet. Såg att man kan spana programmet på webben men får det inte att fungera! Någon som lyckats med "individualiseringen" av media player??
-
de syftar på höga stakes.
-
haha tänkte samma sak
-
5% ROI kanske du kan räkna med.
