Gå till innehåll

diazo

Members
  • Innehåll Antal

    3 613
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av diazo

  1. Kör lite back to basics ikväll och gör en falukorv i ugn fylld med senap ketchup och tomat, kommer steka lite gul lök att ha över samt göra en egen mos, absolut inget fancy men en enkel och billig rätt som är lätt att göra och blir (i min mening) ganska god, lägger upp en bild sen bild: recept: ta falukorv i lagom längd för vad man äter, snitta nästan hela vägen igenom, fyll med skivad tomat, ketchup & senap över, samt finhackad gul lök, in i ugnen 25min på 225 grader, lägg samtidigt i potatis i gryta (jag skär dem på mitten för att minska koktid) kör dem runt 20min kokandes, töm ut vatten, tillsätt lite grädde, rör runt, krydda efter behov (salt, peppar, cayenne) ta lite grönsaker, servera
  2. en tjock jävla skiva Chevré är riktigt guld, dem körde de på hardrock i barca senast jag var där, har en bild därifrån:
  3. diazo

    baros

    bara detta är supersjukt, men that's just me
  4. diazo

    baros

    Missade stackdjup i QQ handen, obv standard då, pushar AKo för att få fold och för balans, kommer även dunka in QQ+ här och vill man ha riktigt roligt kan man bredda ytterligare, får vi syn med AKo är vi typ fine med det, ligger redan nästan 50bb i potten så vi mår typ decent mot KK och bara äggen vi mår piss mot som vi ändå kommer få stacka mot, kan vi folda bort AK är det ju övernuts t.ex. Håller inte med om att en liten 5b ur pos tvingar fi till spel om stack, man får ju typ alltid syn här, spelar vi den i pos gillar jag det dock, som de blir nu så kan vi kanske slå den till 170-180 sen får vi skjuta en cbet på 120 på flopp men va fan gör vi turn när vi typ alltid åker på en syn här? bara mina tankar men tycker inte det är så kul att spela AKo ur pos 5b i en 100bb pott med 150bb bakom
  5. Hade gärna skaffat dessa själv men ekonomin tillåter inte, ur ett designperspektiv är de nuts för mig, ska tydligen vara väldigt bra också: http://www.amazon.com/dp/B002JTWRDS/?tag=047-20
  6. diazo

    baros

    gillar inte, synar bara pre, vill inte 3betta AQo ur poss vs 2, river känns kallt, ger för fina odds
  7. Färsfylld paprika är överguld! vill man göra något liknande som en tapasrätt eller ha som bjudmat på fester rekommenderar jag att göra de med nachos, kleta lite färs över nachochips, in i ugnen med lite ost över, väldigt uppskattat iaf bland öldrickande herrar.
  8. Räkmacka e ju dödsnice om du vill göra något på räkor! Rakt ur huvudet så kasta ihop någon röra eller bara kör kvarg om det är träningskost, mörkt bröd, lite citronmeliss, en skiva citron, cocktailtomat, lite röd lök, lite gurka eller vad som, går att jobba ganska fritt där, sen en brödskiva på de = WIN
  9. Synd man köpte knark för alla sina bitcoins i höstas, köpte för 72kr/bitcoin då och dunkade in en massa på silkroad, sen glömde jag lösenordet, tänkte äh va fan, är bara en 700kr som ligger där inte så farligt, sen baam, går bra nu : )
  10. Blomma i grindhörnan e ju nuts, jag har en orchidé som ruttnat och en plastblomma
  11. Kastar in en liten fråga angående en av mina personliga favoriträtter, burgare <3 Hur brukar folk göra här? Är ju en enkel men ändå väldigt mångsidig rätt, vilka tillbehör kör ni? Köper ni biffarna, gör ni egna? Recept på bra egen biff? Brukar själv åka till coop och köpa de färdiga 200g biffarna med pepparkant, ren magi om man är lat, bröd blir det alltid, oavsett vad Max frisco bröd, älskar dem, men det kanske finns bättre där ute? För tillbehör så brukar jag göra ost (cheddar eller chevré), bacon, tomat, gurka (här kan de mixas ibland med, tycker om både vanlig och saltgurka) paprika, sallad, chilli, ja de blir oftast ganska mycket här. kanske har missat någon magiskt ingrediens att ha till, eller så kanske någon uppskattar en riktigt maffig burgare, oavsett, såhär brukar mina se ut:
  12. Inget illa menat men människor är inte gravida i sex år...
×
×
  • Skapa nytt...