diazo
Members-
Innehåll Antal
3 613 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av diazo
-
Svs hade bara 3.5 på krysset så lastade på att lebanowsky står för målen och bayern tar de, gogo bayern!
-
byt från hamatchi till Tunngle http://www.tunngle.net/index.php?l=en mycket bättre lättare och nice, på tal om heroes III så tar man gärna ett game nån gång, älskar den spelserien, tror starfitter är sugen också : )
-
Första gången jag lagar mat på 2 veckor, idag lagas det från höften: Kycklingfile fylld med hackat bacon, svamp, ost, tomat och kryddor, gjort en form i folie sen har vi gjort en grädd & spenatsås som vi täckt kycklingen med, tillagar i ugnen på 200¤ i 30min, ingen aning hur de kommer bli men de får vi la se!
-
Yes, stoppar in alla turns oavsett kort, missade faktiskt att btn också var inne men mtp beskrivningen av honom som solid reg kan vi ju polarisera honom ganska hårt, känns som mid/låga pps så han lär kasta väldigt ofta, nu när jag förstått att han också är inne blir det än mer tilltalande att halvpotta, kan vi få in de 3vägs här är det ju överguld med 55% (eventuellt får vi dra av några outs om de åker in 3 vägs men vi borde ju minst kunna räkna med 8 outs så då kastar vi in en 2 hunka för en 500krs profit om vi spikar, behöver bara 40% då och det har vi garanterat.) Eventuell text kan vara svår att förstå, vinet flödar inför CL
-
sizear större hand 1, 4x +limpen så 50 där, flopp drar jag en halvpott och stackar av mot omslag / smetar in de turn oavsett kort : ) hand 2 ser std ut : ) edit: om vi halvvärderar överkorten så har vi 3 till gutshot, 9 till flushen, och 3 overs, dra av en 2-3 outs för att vi ska vara uppe mot en made hand (set/2p/färdig flush) så ligger vi ju på en 15-16 outs, potten ligger på 121 och vi har 215 bakom så bara där har vi runt 56% eq OM vi får en syn, kasta in lite FE så kan man säkert argumentera för en jam rakt av, mår fint om vi får en syn, får vi fold så fine, problemet blir balans här, vi kommer ju typ aldrig jamma rakt av med made hands, skulle vara QT AQ KK AA kanske men även där vetifan, känns mer stabilt i mina ögon att kasta in en halvpott på runt 60 och lasta 150 på turn. edit 2: Det går inte så bra att tänka spelteori när man druckit en massa vin, om vi drar av 2-3 outs har vi alltså 12-13 outs, detta är eventuellt lite väl rått räknat men vi kör på det ändå. Så vi smaskar 13/47 13/46 på brädet vilket borde ge runt 56% om huvudräkningen sitter som den gjorde förr. edit 3: slutsats: jam blir explo, det är fine att få fold och vi mår jättebra vid syn. Nackdelar: vi kommer inte göra såhär med made hands, vi har i princip berättat vilken hand vi har, frågan är om fisken vet det? halvpott: Fördelar, vi kan få syn på flopp och fold på turn vilket ger mervärde. Vi är balanserade, vilket ibland är onödigt mot fisk, worst case är vi favoriter, best case får vi syn flopp och syn törn av sämre hand. Ibland drar vi ut ibland torskar vi, pokers.
-
Är de så pass? tycker 4+ för kryss känns väldigt fine, bayern kommer ju in med 2 förluster i ryggen från tidigare finaler och kämpade hårt mot dortmund i bundes, iof ligger väl bayern på 1.7xish i odds vilket såklart är fint, men överlag tycker jag finaler tenderar att gå till övertid? Tankar?
-
Tjenixen, dags att sätta lite sås på CL finalen för att få lite mer spänning, funderar på att dunka smet på ett kryss, vettiga odds och brukar aldrig vara någon målfest i finalen, tänkte mest kolla om det är någon som har några intressanta bets att dela med sig av : )
-
Håller med samtliga över och kan själv efter att ha spelat poker på heltid sen gymnasiet bara ge tipset att ta tag i skolan direkt, de går hur bra som helst att stoppa in några timmar om dagen även om man jobbar/pluggar och även OM du skulle komma upp i 25-30k månaden så är det inte värt det långsiktigt, pokern blir bara svårare och efter ett flertal år blir man väldigt jävla trött på det. Då sitter man i en sits där man är väldigt efter alla andra i sin egen ålder och saknar mycket av den erfarenhet som efterfrågas på marknaden. Jag tog tag i skolan för 3 år sen och har lyckats stoppa in rejält med volym på pokern ändå, gör inga miljoner men det gör inget, ser verkligen fram emot mitt första jobb, kollegor, afterwork och allt de innebär.
-
Inne på samma linje som herr vegas, än mer så efter att ha sett stackdjupen, 80bigs i blindbattle med top 2 så går jag bet bet last med denna
-
Hur ser stackdjupen ut? förutsätter vi 100bb eller 200bb eller blev de bara glömt? Jag vill skjuta turn, tycker ganska många kombinationer av färger blir låsta av brädan, sen vill jag inte ge gratiskort om de blir en check bakom, jetemånga tråkiga kort som kan falla, omslag är väl inte det absolut roligaste man kan tänka sig att få men tror ändå man kan må helt ok mtp att vi inte täcker Ahjärtern, ju mer jag tittar på brädan ju mer vill jag skjuta turn, nästan alla fd kombinationer har ju eller borde ha något typ av kombodrag (borde väl få omslag på flopp semiofta av dem antar jag?) worst case har vi ju 4 outs.
