Gå till innehåll

Mecklenburgare

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Mecklenburgare

  1. Utan att ha någon större kunskap om bilen så hade jag lagt mig på 50' utifrån det data du presenterar.
  2. Som jag förstått det så har Starbreeze inte beslutat om tillvägagångssättet än. Om inget nytt kommit upp idag. Suttit i möte hela förmiddagen. Har ingen aning.
  3. För du kan bara omvandla de du blivit tilldelade
  4. Nej det går inte. Varför är större ägarandel bättre än större omsättning om du inte bryr dig om dina röster?
  5. Som jag förstår det så får du samma antal B-aktier som du har fått tilldelade A-aktier. Till aktuell kurs. https://starbreezeshare.wordpress.com/
  6. Folk verkar gå olika vägar. Jag själv kommer nog omvandla mina. Om jag orkar skicka in papper.
  7. Vet någon när sista datum för omvandling är?
  8. Inte på B-aktien? Jag har 0 anskaffningsvärde på A och således 0% avkastning. B däremot är avkastningen minus 20ish på.
  9. jag tolkar det som att det är Starbreeze du ska kontakta. http://starbreeze.com/2015/06/praktiska-fragor-och-svar-gallande-styrelsens-beslut-om-aktiestruktur-med-a-och-b-aktier-efter-den-extra-inkallade-stamman-2015-06-05/ http://starbreeze.com/get-in-touch/
  10. 2015-06-11 Starbreeze har genomfört en fondemission, där två gamla aktier omvandlades till två nya B-aktier och en ny A-aktie. Aktierna är nu inbokade för berörda kunder och finns på respektive konto. Enligt Skatteverkets uppfattning så är inte A-aktier och B-aktier (eller stam) av samma slag. Eftersom A-aktier och B-aktier inte är samma slags aktier ska ingen del av moderaktiens anskaffningsutgift flyttas över till den fondemitterade aktien. För fondemitterade aktier som är av annat slag eller annan sort än moderaktierna blir anskaffningsutgiften noll. Så vi kommer alltså aldrig att se någon avkastning på våra a-aktier om vi inte köper fler?
  11. De har kommit in nu på Avanza.
  12. Hej, Vi har tyvärr inte fått leverans av och kunnat boka A-aktien, men det kommer med största sannolikhet dock att göras inom de närmaste bankdagarna. Detta medför att det som syns på kontot för våra kunder i dagsläget endast är B-aktien, dvs. 2/3 av värdet i Starbreeze. B-aktien handlas just nu till ca. 15,30 kr och A-aktien till 15,30. Det innebär att det sammanlagda värdet av två B-aktier samt en A-aktie är 45,9. Gårdagens stängning var 22,20 dvs 44,40 i omräknat värde. Det innebär att innehaven just nu handlas ca 3,3% över gårdagens stängning. Problemet är som sagt att våra kunder inte ser A-aktien på depån än vilket innebär en värdeminskning med ca 15,30 per två gamla aktier. När A-aktien bokas in så kommer värdet på depån därför att stiga något. De avanza-kunder som har aktien eller som ni ser gör avslut i avslutslistan är sannolikt de som köpt aktien tidigare på marknaden idag. För att läsa mer information om erbjudandet, läs länken nedan: http://starbreeze.com/2015/06/praktiska-fragor-och-svar-gallande-styrelsens-beslut-om-aktiestruktur-med-a-och-b-aktier-efter-den-extra-inkallade-stamman-2015-06-05/ Enligt informationen på länken så förväntas förändringen att vara synlig omkring den 15 juni. Jag återkommer då vår emissionsavdelning har bokat in aktierna eller fått mer information. /Dan, Avanza Edit: Avanza uppdatera igen Hej, Det handlar i grund och botten om att vi måste ha aktien i vår bok för att kunna boka in den på era depåer och för att ni ska kunna handla den. Om vi bokar aktien innan vi har fått den så kommer det att medföra att de kunder som säljer aktien säljer något som de inte har, dvs blankar. Har de inte ett blankningsavtal på sin depå så kommer det innebära ett legalt problem för oss i och med att vi måste följa de lagar och regler som finns för att behålla vårt banktillstånd. Att andra banker redan har bokat aktierna får stå för dem, jag kan inte spekulera i om de faktiskt fått leverans eller ej. Vi har alltid varit och kommer fortsatt att vara en lågriskbank, och därför så kommer vi inte att boka några aktier innan vi fått dem till oss. Vidare så har Starbreeze själva kommunicerat att förändringen hos depåbanker/förvaltare kommer att synas omkring den 15 Juni. Det är alltså inte något som jag har hittat på utan det är vad bolaget har satt som datum. Som jag skrev tidigare, så fort som vi har fått leverans av aktierna och bokat dessa så kommer jag att återkomma. Återkom gärna om det är fler frågor eller funderingar. /Dan, Avanza
  13. Berätta för mig hur jag blir ekonomiskt oberoende. Jag har inga problem med att 99% ser ner på mig.
  14. Asus Zenbook
  15. Så var det. Enligt Big Less har de lagt ner. Men sidan ligger uppe. Kör de fortfarande?
  16. På tal om MLM, vad hände med det är bolaget som syssla med safe betting?
  17. Tack för era tankar. Hade tänkt fylla på, men lite osäker på om jag ska göra det före eller efter.
  18. Hur ser din strategi ut kring uppdelningen? Förstått det som att en del planerar att sälja av sina A för att köpa mer B.
  19. Tog en sväng ut till Babas idag (i Högdalen då Rågsved verkar stängt atm). Var en helt okej burgare, lite för genomstekt dock. Och väntetiden på 30min+ när det var så lite folk var inte okej. Inte värt en omväg, men har man vägarna förbi så bör man testa.
  20. Inte mer än bra? Sett till pris är det absolut den bästa jag ätit i Sverige. Riktigt trevlig personal med.
  21. Käka på barrells idag i gamla stan. Kan vara det bästa jag ätit på hittills.
  22. Inne med grupparbete. Tror 70% av min utbildning bestod av det.
  23. Jag gillar spotted pig och potato rolls. http://www.hamburgare.org/hamburgerbrod/ Har själv inte kollat senaste posten. Men verkar lovande.
  24. Åker till Skåne den helgen. Eventuellt den 13e eller 14e.
×
×
  • Skapa nytt...