Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Doyle är bara för skön... vilka andra 70-åringar bloggar om en kommande ändtarmsundersökning genom att fundera på vad han ska fråga doktorn:
  2. Jag tycker B2B-klienten är överlägsen och Boss nästan ospelbar, for what thats worth. Men varför välja? Signa på random B2B-skin så kommer du åt båda klienterna från samma cashier. Bara hoppa fram och tillbaks.
  3. Pokerspelarna i gemen borde oroa sig betydligt mindre för det här (skattebiten lär förbundet aldrig komma att kunna ha någon betydelse åt ena eller andra hållet, och om det skulle påverka så är nätpokern ändå död och begraven vid detta skattebeslut om x antal år) och i stället oroa sig över spelproppen som kanske gör att det blir förbjudet att spela nätpoker över huvud taget (förutom på SvS). Denna ignorans hos nätpokerspelarna gör att jag skiter fullständigt att ens påtala de uppenbara felaktigheter som finns i den här tråden. Går nätpokern "sönder" så har ni er själva att skylla. Engagera er i förbundet. Ett skattebeslut ligger flera år framåt. Ett nätpokerförbud kan vi se till hösten. En skicklighetsklassning av turneringspoker skulle dock kunna sätta käppar i hjulet för statens eftersträvan att blocka utländska spelsajter, hur ska de kunna förbjuda/blockera något som inte är "utländskt lotteri" utan ett skicklighetsspel?
  4. Ja? Jag tänker ju på utgifterna, och tar springnota från restauranger (representationsspringnota dessutom).
  5. Jag är i alla fall glad att vi har ett "missnöjesparti" som piraterna. Ja, det är ett "pajasparti", men ett bra sådant: Dels så är det bra att de etablerade partierna faktiskt får en känga då och då så att de ser att folk kanske inte är överlyckliga i blockpolitiken i allmänhet och proffspolitiker i synnerhet, dels så är piraterna ett "gott" missnöjesparti - jag kan tänka mig att de tog en hel del röster från andra missnöjespartier, som är värre (läs sverigedemokraterna). Fast jag själv vägrar rösta på piraterna så är jag glad att de kom in.
  6. Jag menar inte att jag skulle betalt boten, bara det att man inte ska utgå från att folk laddar hem filmer och musik. Boten hade jag bestridit till dödsdagen.
  7. Jag går in i den ändlösa glädjen i kväll. Tyty. Klonka du i nästa försök!
  8. Bubblan varade 50 minuter Men, Tallinn here I come! Satt perfekt till med en förståndig chipleader till vänster, minirejs på small blind stod varje gång jag fick chansen. Jag spelade in hela turren, men den får nog klippas ner, vem fan vill se nästan fem timmars foldande?
  9. lol kommentar i chatten Bubblan nu. En är klar, en är short, och sedan är det jävligt jämt. Det här kan ta ett bra tag (eller bara smälla till). 45->9 pers på fyra timmar, rekord i seghet?
  10. Tredje pausen, 14 spelare kvar, ligger fyra (1-3 har mycket marker, speciellt ettan, så det är på inga vägar "klart" även om det känns hyggligt bekvämt). Shortstackarna är tyvärr på andra bordet. Kämpa Jag!
  11. Pacificturren gick snabbt, plats 100 av 150 typ, AK mot KK all-in pre. Med bara ett pris är det bara tat gasa och försöka klonka Miljonen på Stars gick blixtsnabbt när jag fick nötstege på rivern och han kåkade på samma kort. ECOSST existrerar jag fortfarande med 20 spelare kvar, har precis medel, åtta priser. Heja mig.
  12. Du inser inte att jag var så att säga "ironisk"? Latin Kings suger hästballe, det hoppas jag vi kan vara överens om? Missade du röda tråden i min listning? Hur övertydlig måste man vara, jävla 80-talist. Med min eminenta listning bevisar jag att musiken post 80-tal är värdelös. Jag tar det en gång till, i bold. Läs långsamt så kanske du fattar: Kom gärna med egna förslag på bättre kungar då... Under tiden ska jag leta efter "idioter" och "bönder" för nästa lista.
  13. Det har vi vetat sedan länge.
  14. Årtiondenas "kungar" 50-tal: Nat King Cole 60-tal: BB King 70-tal: Elvis "The King" Presley 80-tal: Gipsy Kings Sedan gick det lite utför... 90-tal: Latin Kings Nuff said.
  15. Alltså Lisa, du är snygg, snäll, kan spela poker och är rolig. Men någon vidare musiksmak har du inte
  16. Har spelat lite H2H SnG på Stars och Everest under veckan, ligger raken back typ. Detta blir dagens övningar
  17. Har inspekterat Jens lya nu och beslutat att du slaggar hos mig. Alltså jag bor trångt, men min lägenhet är fan dubbelt så stor som Jennez ändå.
  18. Lol microgaming om hotellen i Vegas med andra ord. Nåja, keep me informed
  19. Jag åker också den 24de, snortidigt. Har ingen extrasäng men väl en skinnsoffa (80-tal ftw) du kan få slagga på. Mitt flyg går 6:20 tror jag (Air France), så passar det lite i tid så kan vi ta en taxi ut (det kan vi göra om du slaggar hos Jens med, tvärs över kanalen bara).
  20. Värt att notera att MrFroggyX har skrivit en välformulerad motion: *) Om den röstas igenom så ska förbundet inte arbeta med skicklighetslinjen. *) Om den inte röstas igenom så betyder den dock inte att förbundet måste arbeta efter skicklighetslinjen. Går motionen inte igenom så kan de fortfarande "hålla käften" alternativt "ropa skicklighet" beroende på vad som passar bäst för stunden. Ingen har skrivit en motion om att poker ska vara ett skicklighetsspel (jag tänker inte göra det heller) så den här motionen beslutar mellan "vi håller definitivt käften" och "vi fortsätter som förut". Motionen säger inte heller att förbundet ska klassa poker som ett turspel. Den säger helt enkelt att förbundet ska undvika frågan helt enkelt. Så egentligen kan de flesta av oss ställa oss bakom den.
  21. Jupps, så var det. Dåvarande pokerredaktören tyckte inte att våra foton och småintervjuer med Svenne Trähatt, insattellitad för $25 på hejochhåpoker.com och som nu spelade sin första stora liveturnering var något att ha. För mig är detta däremot själva kärnan i poker. Och jag vet att det uppskattas mycket när spelarna på lokala klubben kan läsa om sin polares framgångar. Jag tycker själv att det är kul att läsa om superstjärnorna och om hobbyspelarna. Men jag är totalt ointresserad av om Tony Rickardsson eller Markoolio ska bli frirullade in i en tävling någonstans. Tills de visat att de kan spela poker (som Eskilsson) så är Brolin en avdankad fotbollsspelare som bara tar plats vid pokerborden. Av artighetsskäl kan jag väl fota dom, men jag intervjuar hundra gånger hellre någon som frirullat sig in till VM.
  22. Ni fixar väl hotell själva?
×
×
  • Skapa nytt...