Gå till innehåll

Vilket djur blir slutsegrare?  

38 medlemmar har röstat

1. 1. Vilket djur blir slutsegrare?

Recommended Posts

Postad

LÄS NEDAN INNAN DU RÖSTAR!

Inspirerad av en tidigare tråd om vilket djur som skulle stå som slutsegrare 1vs1 to death.

Hoppas det här funkar...

Matcherna

Cupformat och efter varje omgång lottar jag nya matcher.

8 djur, 3 omgångar, alltså totalt 7 matcher.

I varje match diskuterar ni fram till sannolikheten för en viss segrare. Jag avgör bedömningen utefter vilka argument som är bäst.

Jag gör sedan max 20 lappar per match och drar en vinnare (ex: Igelkotten bedöms genom era väldigt vetenskapligt noggranna diskussioner vara 65%-ig favorit mot en mördarsnigel. Igelkotten får då 13 lappar och snigeln 7.)

För att göra det lite mer intressant lägger jag upp en röstning inför varje omgång, där ni kan rösta på vilket djur ni tror blir slutsegrare.

Det blir öppna omröstningar och jag sparar rösterna inför varje ny omgång. Man kan alltså få max 3 rätt när kampen är över.

Jag lottar nästföljande omgång efter att ha stängt omröstningen.

För tydlighetens skull får varje match en egen tråd.

Jag är omutbar domare och deltar därför inte aktivt i diskussionerna för eller emot ett visst djur. Bedyrar också att jag inte har någon som helst personlig vinning eller prestige i detta.

Regler

- Alla matcher äger rum på Colosseum (som det var under glansperioden)

- Alla djur har begripit att det är en deathmatch, i övrigt gäller djurens naturliga instinkter, kondition, etc förutom att inget djur har fördel av klimat

- Vinnaren i en match blir fullständigt helad inför nästa omgång

- Även de som inte röstat har all rätt att bidra till matchtrådarna

- De som har röstat måste inte bidra till matchtrådarna (men det ökar chansen att vinna priset)

Djuren

- Afrikansk elefant

- Noshörning

- Isbjörn

- Tiger

- Lejon

- Grizzly

- Afrikansk buffel

- Nilkrokodil

Priser till omröstningsvinnare

Priset är ett 2-p http://pokerforum.nu/forum/koep-och-saelj/47819-saeljes-kortlekar-i-100-plast-fraktfritt.html.

OP pm:ar mig efter avslutad röstning och jag kontaktar vinnaren via PM för adress dit vinsten skickas.

Om flera deltagare har flest rätt så gör jag på detta sätt:

Jag kontrollerar antalet kvalitativa inlägg per deltagare i matchtrådarna. Som kvalitativt menas att det bidrar med ny kunskap/argumentation till matchen.

Inlägg av typen "[citat] +1" räknas självfallet inte som kvalitativt.

Alla med flest rätt har en lott i grunden. För varje kvalitativt inlägg i matchtrådarna lägger jag till ytterligare en lott.

Med andra ord ökar man chansen att vinna priset genom aktivt deltagande.

Har inte en aning om ifall det här kan bli kul. Är det färre än 50 som röstar inför omgång 1 och ingen action i matchtrådarna så lägger vi ned.

MATCHER OMGÅNG 1

Tiger (20%, 2 lotter) vs Noshörning (80%, 8 lotter)

Vinnare: Noshörning

Isbjörn (80%, 8 lotter) vs Afrikansk buffel (20%, 2 lotter)

Vinnare: Isbjörn

Afrikansk elefant (90%, 9 lotter) vs Lejon (10%, 1 lott)

Vinnare: Afrikansk elefant

Nilkrokodil (60%, 6 lotter) vs Grizzly (40%, 4 lotter)

Vinnare: Nilkrokodil

Enbart favoritsegrar!

MATCHER OMGÅNG 2, semifinal

Nilkrokodil (10%, dvs 1 lott) vs Afrikansk elefant (90%, dvs 9 lotter)

Noshörning (90%, dvs 9 lotter) vs Isbjörn (10%, dvs 1 lott)

Vinnare: Noshörning

Intressanta semifinalister och matcher: båda matcherna är rovdjur vs gräsätare.

FINAL

Afrikansk elefant (80%, 4 lotter) vs Noshörning (20%, 1 lott)

Rovdjur suger. Två gräsätare till final.

Den gigantiske förhandsfavoriten Elefanten tog hem guldbucklan (och fick behålla livet)!

Grattis också till smiskos som vann MikeTimes kortlekar!

Postad

Förslag på hur det går att spetsa till tävlingen mer tas tacksamt emot här, innan omgång 1 startar.

Ok, om du orkar hålla på med nå´t sån´t här så ska jag inte vara sämre än att jag slänger in ett pris till den som blir "omröstningsvinnare" (max ett pris - lottning av OP avgör vid flera vinnare). Priset är ett 2-p http://pokerforum.nu/forum/koep-och-saelj/47819-saeljes-kortlekar-i-100-plast-fraktfritt.html.

OP pm:ar mig efter avslutad röstning och jag kontaktar vinnaren via PM för adress dit vinsten skickas.

mvh // MT

Postad

Härligt! :-)

Som domare röstar så klart inte jag.

edit: Måste klura ut ett sätt att editera pollen inför varje omgång också. Trodde det skulle vara buslätt, men troligen öppnar sig möjligheten när den stängs (2008-06-26 klockan 02:29). Eller mod-hjälp?

Postad
Hur skulle t.ex. en nilkrokodil ha en chans mot en elefant?

Om de nu möts, vilket lottningen styr, så ska ni i matchtråden komma fram till hur sannolikt t ex elefanten vinner. Säg att det bestäms till 70%. Då gör jag 7 lappar till elefanten och 3 till krokodilen och drar sedan en lapp.

Postad

Rösterna just nu:

- Afrikansk elefant: 20

- Noshörning: 3

- Isbjörn: 1

- Tiger: 1

- Lejon: 1

- Grizzly: 1

- Afrikansk buffel: 0

- Nilkrokodil: 1

Tänk på att slumpen troligen blir en ganska stor faktor.

Kostar inget att delta och MikeTime har slängt in ett fint pris i potten till en ensam segrare.

Den här omsröstningen kommer att stänga 2008-06-26 klockan 02:29

Postad

Ska kanske förtydliga ett par saker:

- Även de som inte röstat har all rätt att bidra till matchtrådarna

- De som har röstat måste inte bidra till matchtrådarna* (fast det bör ligga i eget intresse om man vill föra fram sitt eget djur)

* Däremot funderar jag på att göra en eventuell vinstlottning på så sätt att jag gör +1 lapp per kvalitativt bidrag i alla matchtrådar resp deltagare lämnat. Med reservation för att det kan bli för mycket jobb...

Postad

Rösterna just nu:

- Afrikansk elefant: 21

- Noshörning: 5

- Isbjörn: 2

- Tiger: 1

- Lejon: 1

- Grizzly: 2

- Afrikansk buffel: 0

- Nilkrokodil: 1

Buffeln är deppig och kan skrälla tack vare sin rent suicidala offervilja att visa världen.

Ett par timmar kvar innan omröstningen stängs. Under torsdagen startar matcherna i omgång 1.

Postad

Jag saknar valrossen... såg ni programmet när de databeräknade och byggde modeller vem som skulle vinna mellan isbjörnen och valrossen? De kom fram till valrossen för valrossens huvud-hugg med betarna motsvarade nästan ett tons tryck vid impact.