Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Läs reglerna för tävlingen här.

Denna matchtråds uppgift är att utreda hur stor chans resp djur har att vinna. Oavgjort existerar inte. Jag fäller det slutgiltiga avgörandet, baserat på era diskussioner.

Matchtråden pågår minst 1 dygn, max 2.

När matcherna i denna omgång är över öppnar jag en ny omröstning om slutsegrare och lottar därefter matcherna i omgång 2 (dvs semifinalerna).

Matcherna äger rum på Colosseum:

deathmatch_arena.jpg

Bestarna äntrar arenan. Let the fight begin!

220px-NileCrocodile.jpggrizzly.jpg

Postad

Fördel krokodilen. Krokodilen har oändligt tålamod kommer inte att lämna dammen under matchen, till slut går björnen ner sig och får sig ett hugg. Björnens chanser beror lite på dammens djup.

Postad
Vi räknar väl med att det är "på riktigt"? Inga såna sjuka argument som att tigern skulle "hitta på" något slugt? Jag menar, även om den är smartare så är den ju inte tillräckligt smart för att tillverka verktyg eller kunna ge sig själv några särskilda fördelar.

Nej, inga påhittade egenskaper. Men kanske kan man tänka sig att tigern, efter att ha hoppat undan noshörningens tjurrusningar ett par gånger, börjar utveckla en strategi? Jag tror absolut inte det är en onaturlig egenskap hos kattdjur, tvärtom.

Lite dåligt med underbyggda argument i alla matchtrådar. De som inte har elefanten bör t ex vara väldigt intresserade av att den inte ges för stor fördel i lottningen mot lejonet, etc.

Och alla får så klart argumentera i alla matchtrådar.

Postad

Jämnaste matchen hittills. Tror inte riktigt på att krokodilen kommer att hålla sig i dammen utan den gör nog ett utfall när björnen kommer tillräckligt nära. Hur utfallet blir beror på hur det lyckas men Grizzlyn är nog favorit 60/40.

De hade någon liknande match på Discovery med en mindre björn och då vann björnen när - jag tror det var en alligator - missade sitt utfall och försökte retirera ner i vattnet.