Saint_Bjorn Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Läs reglerna för tävlingen här. Denna matchtråds uppgift är att utreda hur stor chans resp djur har att vinna. Oavgjort existerar inte. Jag fäller det slutgiltiga avgörandet, baserat på era diskussioner. Matchtråden pågår minst 1 dygn, max 2. När matcherna i denna omgång är över öppnar jag en ny omröstning om slutsegrare och därefter utkämpas finalen. Matcherna äger rum på Colosseum: Bestarna äntrar arenan. Let the fight begin! Citera
Suron Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Nog för att isbjörnen kan krossa tjocka isar med sin hiskeliga styrka. Det bör dock inte räcka mot den upp till 3 ggr tyngre och förmodligen lika mkt starkare noshörningen så bör den vara så gott som chanslös. Jag gissar på att mellan två fullvuxna hannar så vinner noshörningen 95% av gångerna. Citera
ShazPur Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 Japp noshörningen vinner. Isbjörnen har inga naturliga fiender och inga försvarsstrategier. Inget sätt att kontra en i vrede anstormande noshörning som är större. Isbjörnens enda chans är om den på något sätt kan komma in från sidan... 80/20 till Isbjörnen. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2008 Japp noshörningen vinner. Isbjörnen har inga naturliga fiender och inga försvarsstrategier. Inget sätt att kontra en i vrede anstormande noshörning som är större. Isbjörnens enda chans är om den på något sätt kan komma in från sidan... 80/20 till Isbjörnen. Förstår nog, men gärna ett förtydligande. Citera
strater Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 björnen är väl endast ett liten förvuxen lejon och behövs rätt många lejon för att ta ner en noshörning (just guessing), fast isbjörnen kan ju alltid dyka i vattnet tills han svälter ihjäl ^^ Citera
Saint_Bjorn Postad 28 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2008 På måndag stängs och lottas matchen. Kan det bli två gräsätare i final???? Citera
KingCosmoKramer Postad 28 Juni , 2008 Rapport Postad 28 Juni , 2008 "Tyvärr" vinner nog noshörning 90 % av gångerna pga av sin tyngd och sitt tjocka skin. Citera
ShazPur Postad 29 Juni , 2008 Rapport Postad 29 Juni , 2008 Förstår nog, men gärna ett förtydligande. Ja alltså i trakterna kring polcirkeln där isbjörnen bor har den inga naturliga fiender. Den har aldrig fått lära sig hur man beter sig när en tvåtons mordmaskin kommer stormande mot sig i blodtörstig vrede utan måste improvisera från scratch. Ah nu såg jag vad du menade, naturligtvis menade jag 80/20 till noshörningen. Citera
Jennez Postad 29 Juni , 2008 Rapport Postad 29 Juni , 2008 Var pa British Museum of Natural History i formiddags. Sag en uppstoppad noshorning och det dar hornet ar riktigt vasst. Dessutom stod den dar noshorningen bredvid en uppstoppad elefant och sa himla mycket storre ar inte elefanten. Noshorningen kommer att ta hem hela spelet. 99,95% chans i den har omgangen. Citera
Saint_Bjorn Postad 30 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2008 Den sämsta fight romarna någonsin upplevt. Publiken är i uppror och i sin törst efter blod har de lemlästat matchfunktionärerna. Noshörningen: 90%, dvs 9 lotter Isbjörnen: 10%, dvs 1 lott Segrare efter lottning är Rösta inför finalen här. Citera
Saint_Bjorn Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 FINAL Afrikansk elefant vs Noshörning Citera
Recommended Posts