Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Läs reglerna för tävlingen här. Denna matchtråds uppgift är att utreda hur stor chans resp djur har att vinna. Oavgjort existerar inte. Jag fäller det slutgiltiga avgörandet, baserat på era diskussioner. Matchtråden pågår minst 1 dygn, max 2. När matcherna i denna omgång är över öppnar jag en ny omröstning om slutsegrare och lottar därefter matcherna i omgång 2 (dvs semifinalerna). Matcherna äger rum på Colosseum: Bestarna äntrar arenan. Let the fight begin! Citera
KingCosmoKramer Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Tycker synd om den här buffeln loooool http://www.youtube.com/watch?v=6m-fMYbtkKs Citera
tågrånarn Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Go isbjörn, buffeln måste ju tura in ett horn om han ska klara den styrkan. Jag tror på en backhand o sen ett hugg i nacken = inte mkt buffel kvar Citera
MacDaddy Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Isbjörnar har exakt noll fiender och skulle aldrig klara av en buffel som klarat sig helskinnad igenom naturens south central till vuxen ålder. Han är inte redo helt enkelt, även Mike Tyson fick träna hårt och ta en del stryk innan han vart champ. Citera
robster80 Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Lätt match för isbjörnen. Det som kan tala för buffelns fördel är matchens placering i varma Italien. Isbjörnen kan få det svårt med värmen. Citera
smiskos Postad 26 Juni , 2008 Rapport Postad 26 Juni , 2008 Isbjörnen är stor favorit men buffeln kan kanske överraska genom att utnyttja ytorna och få in en träff i full karriär. Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2008 Lätt match för isbjörnen. Det som kan tala för buffelns fördel är matchens placering i varma Italien. Isbjörnen kan få det svårt med värmen. Klimatet har ingen betydelse. Inget djur har alltså fördel av "hemmaplan". Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2008 Vi räknar väl med att det är "på riktigt"? Inga såna sjuka argument som att tigern skulle "hitta på" något slugt? Jag menar, även om den är smartare så är den ju inte tillräckligt smart för att tillverka verktyg eller kunna ge sig själv några särskilda fördelar. Nej, inga påhittade egenskaper. Men kanske kan man tänka sig att tigern, efter att ha hoppat undan noshörningens tjurrusningar ett par gånger, börjar utveckla en strategi? Jag tror absolut inte det är en onaturlig egenskap hos kattdjur, tvärtom. Lite dåligt med underbyggda argument i alla matchtrådar. De som inte har elefanten bör t ex vara väldigt intresserade av att den inte ges för stor fördel i lottningen mot lejonet, etc. Och alla får så klart argumentera i alla matchtrådar. Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2008 Det vore också väldigt bra om alla skriver med hur stor % sannolikhet ett djur vinner, utifrån argumenten. Man kan revidera sin uppfattning senare om man vill. Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2008 Matcherna är öppna till imorgon kväll med förhoppning att det blir lite mer argumentering. Citera
tågrånarn Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Isbjörnar har exakt noll fiender och skulle aldrig klara av en buffel som klarat sig helskinnad igenom naturens south central till vuxen ålder.Han är inte redo helt enkelt, även Mike Tyson fick träna hårt och ta en del stryk innan han vart champ. detta resonemanget är ju helt irrelevant, hela det här är ju ett matchupplägg. Isbjörnen VET att han är där för att spöa buffeln. Citera
RunkRunkRunk Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Eftersom inte ens isbjörnar kan spöa valrossar tror jag än mindre på bufflar. 80/20 till buffeln. Citera
mikj Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Buffeln har aldrig sett en isbjörn någongång och har ingen naturlig skyddsmekanism mot den. Utan står och äter lugnt. Isbjörnen är däremot ett nyfiket djur och vid en oväntad konfrotation smackar han på buffeln med en jab. isbjörnen vinner. 70/30. Citera
ShazPur Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Isbjörnen vinner. Buffelns vapen är inte utvecklade för att döda vilket Isbjörnens är. Buffeln kan inte ens försöka hålla sig i vattnet för att få en fördel för det gynnar isbjörnan lika mycket... Citera
pastapesto Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 Jag har svårt att se hur en buffel skulle ha någon större chans här. Jag tror på minst 90 % till björnen. Citera
Saint_Bjorn Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2008 Isbjörn: 80%, dvs 8 lotter Afrikansk buffel: 20%, dvs 2 lotter Lottning av matchutgång sker inom kort. Olidlig spänning bland publiken. Männen jublar, kvinnorna svimmar och ungarna spyr. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 27 Juni , 2008 Rapport Postad 27 Juni , 2008 klart att isbjörnen vinner! Du borde kört lite mindre läskiga djur oxå. Såsom igelkott vs sköldpadda eller nått. Jag är med och tippar nästa omgång ifall det blir någon . Citera
Saint_Bjorn Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2008 Tävlingen är ju inte slut. Nu blir det omröstning inför omgång 2 (rösta alltså på slutsegrare, champion). Citera
Recommended Posts