Gå till innehåll

Vilket djur vinner hela turneringen?  

12 medlemmar har röstat

1. 1. Vilket djur vinner hela turneringen?

• Noshörning
    • Isbjörn
    • Afrikansk elefant
    • Nilkrokodil
      0

Recommended Posts

Postad

Jag förstår inte hur folk kan rösta på elefanten, det finns ju ingen strid i den alls. Det kommer sluta med att noshörningen har knuffat ner elefanten i dammen och står på sidan med ett hånskratt.

Postad

Ska väl egentligen inte ge mig in i diskussionen eller rösta eftersom det är jag som bidrar med ett litet pris men jag hoppas att Saint Björn inte drar mig som segrare :-D

Jag tror det hela kommer att avgöras av massa och tjock hud... M.a.o kommer elefanten att stå som slutsegrare. En elefant klarar av rätt så mycket stryk p.g.a den tjocka huden samtidigt som den med sin kroppsvikt lätt kan krossa de flesta djur (möjligtvis undantaget noshörningen men även den kommer så småningom att se sig besegrad...)

Lycka till alla!

Postad

Såg ett naturprogram om ett reservat någonstans i botswana.

De hade funnit 3 noshörningar döda och kraftigt skadade. De förstod inte vad som hänt då de kunde räkna bort tjuvskyttar.

Senare så lyckade de filma när en ung hanelefant dödade en fullvuxen noshörning.

Varför de betedde sig så var att de blivit förflyttade dit som mycket unga djur och inte haft äldre elefanter att visa hur man beter sig.