mrfiskman Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Jag diskuterade mjölk för ett tag sedan, jag är ju en stor förespråkare för röd standard mjölk. Helt enkelt för att jag tycker den är sjukt mycket godare än all annan mjölk. Nåja nu fanns det en fittgnällig tjej med den här gången, som började tala om att lättmjölk inte bara hade färre kalorier utan var godare också. Jag har testat lättmjölk och det smakar ju fan bara vatten. Ett annat geni försökte inflika med att lättmjölk minsann har en fyllig smak. vad tycker ni? Citera
Cleburne Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Röd=mjölk Grön=mjölkersättning (går att dricka i nödfall) Blå=vettefan, men inte är det mjölk i alla fall Vill man ha lättmjölk kan man lika gärna köpa röd mjölk och spä ut den med vatten. Det blir billigare och man får samma resultat. Edit: Mjölk är livet, utan den skulle jag aldrig ha överlevt. Har druckit typ två liter röd mjölk om dagen hela livet (är 32 år) Citera
brainslicer Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 ekomjölk smakar mer mjölk Citera
ebisumaru Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Vilket land lever ni i? Lättmjölken är röd och dessutom den enda drickbara sortens mjölk. Citera
Cleburne Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Vilket land lever ni i? Lättmjölken är röd och dessutom den enda drickbara sortens mjölk. Nja, ren komjölk innehåller 3,7 procent fett, så det är inte särskilt mycket som har försvunnit i röd mjölk. Att kalla det lättmjölk känns lite väl petigt. Men du kanske är som min farsa, som drack grädde innan hjärtat pajade. Citera
ebisumaru Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Nja, ren komjölk innehåller 3,7 procent fett, så det är inte särskilt mycket som har försvunnit i röd mjölk. Att kalla det lättmjölk känns lite väl petigt. Men du kanske är som min farsa, som drack grädde innan hjärtat pajade. Nej lättmjölken är RÖD och innehåller 0,5% fett. Iaf här i Skåne;-) Citera
Cleburne Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Nej lättmjölken är RÖD och innehåller 0,5% fett. Iaf här i Skåne;-) Jaha, sorry. Hade ingen aning om hur det fungerar i Danmark. Citera
mrfiskman Postad 28 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Nej lättmjölken är RÖD och innehåller 0,5% fett. Iaf här i Skåne;-) Danmark har röd lättmjölk *noterat* Citera
DrRoland Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Röd står sig mycket längre och innehåller bara 3%fett. Blir folk feta så skyll för f inte på mjölken. Citera
jojje2k Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Nej lättmjölken är RÖD och innehåller 0,5% fett. Iaf här i Skåne;-) HAHA JÄVLA sopor, lättmjölken är blå. Citera
wheelinho Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Själv dricker jag bara vit mjölk, ingen som testat de ? Citera
GodOfPoker Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Själv dricker jag bara vit mjölk, ingen som testat de ? Jag också... Konstiga typer dehär Citera
Cleburne Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Say "silk, silk, silk". What do cows drink? Citera
pokerfacket Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Dricker folk fortfarande mjölk? känns lite 90-tal... Citera
Nidson Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Lättmjölken är gul iofs.. För övrigt är fett från mejeriprodukter inte speciellt hälsosamt, så att dricka en jäkla massa standardmjölk är inget jag skulle göra. Näringsmässigt är det dessutom i princip bara fettinnehållet som skiljer sorterna åt och därför håller inte resonemanget om att lättmjölk är som utspädd standardmjölk. Citera
HataB2B Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Med tanke på att jag bara sett fetton som köper lättmjölk... Citera
Hume Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Det är väl lite som skillnaden på köpe-cola och donken-cola, köpe-cola är lite godare men när man är riktigt törstig är den utspädda donken-colan bättre på att släcka törsten. Citera
Akumila Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Innehåller inte röd mjölk (lättmjölk) mer vitaminer än orange (standardmjölk)? Citera
ickash Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 När jag bodde hem blev det alltid lättmjölk men numera blir det alltid mellanmjölk. Tycker inte det är någon större smakskillnad, däremot vanlig eller "fett" mjölk på 3% tycker jag smakar grädde . En sak jag lagt märke till sedan jag flyttade ner söderut i Augusti är klasskillnaderna mellan mejeriprodukterna. I Norrland dricker alla mjölk från Norrmejerier och här är det den äckliga arlamjölk som gäller. Kanske förklarar varför alla riktiga män bor i norrland.. + all incest. Citera
HataB2B Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 För er som är uppväxta utanför Arlas maktimperium så kan jag berätta följande: Gul mjölk = minimjölk = odrickbart bakterievatten Blå Mjölk = lättmjölk = kräkmedel med vitt färgämne Grön Mjölk = Mellanmjölk = mjölk från kossor med näringsbrist Röd Mjölk = riktig mjölk = drickbart i nyktert tillstånd Citera
Cleburne Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Ja fan, minimjölk. Jag fattar inte ens hur man går till väga för att dricka det. Den har så låg densitet att den i stort sett pyser ut som gas ur kartongen. Citera
dlinder Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 Klart standardmjölk är godast, men helt utan att vara hysterisk på nått sätt kan man ju konstatera att det är sjukt onyttigt. Citera
CecceH Postad 28 Oktober , 2007 Rapport Postad 28 Oktober , 2007 "Två " kossor....en med 4 juver...en med 2...den sistnämda är att föredra... http://www.kossan.se/kossa_som_vill_komma_in.htm . Citera
mpee Postad 29 Oktober , 2007 Rapport Postad 29 Oktober , 2007 Tror det är en vanesak för dem flesta. I min ungdom drack jag bara standardmjöl men dricker nu bara lättmjölk. I dagsläget klarar jag inte alls av ett glas med röd mjölk. Citera
Recommended Posts