WannaSeeMyPig Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/big-news-pokerstars-purchases-ftp-1197424/ PokerStars has reached an agreement with the U.S. Department of Justice to buy FTP. The things I heard: * All players will be refunded 100% * Both sites back online * Both sites have promotions * Employees remain in both places Expect more news today. Mod note, NoahSD: I don't know if this is actually true, but a number of inside sources contacted me to tell me to undelete this thread. So, this thread is staying open for now. I can't confirm that this is true, because of NDA reasons, but I can say that a welcomed press release may follow in the near future. Citera
bridge Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Haha, vilken korkad logik. Att folk tycker att hans tråd är idiotisk och borde tas bort anser han är bevis nog för att det han skriver är sant? Tillägg: Och anledningen till att de håller tråden öppen är att så många vill att den ska tas bort? Hm, i så fall borde bara de mest idiotiska trådarna ha rätt att vara kvar. Som sagt finns vissa brister i logiken... Citera
WannaSeeMyPig Postad 24 April , 2012 Författare Rapport Postad 24 April , 2012 Tror inte jag förstår en mening av ditt inlägg, herr bridge. Vad har logik med något att göra överhuvudtaget? Citera
Big Less Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Haha, vilken korkad logik. Att folk tycker att hans tråd är idiotisk och borde tas bort anser han är bevis nog för att det han skriver är sant? Tillägg: Och anledningen till att de håller tråden öppen är att så många vill att den ska tas bort? Hm, i så fall borde bara de mest idiotiska trådarna ha rätt att vara kvar. Som sagt finns vissa brister i logiken... Var brister det? Det står ju att källor har hört av sig och bett honom UNdeleta tråden, d v s att låta den vara kvar. Citera
Othello Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Chilipokers CEO: Pokerstars buys FullTilt for a consideration of $750m, including settlement with DOJ and full balances of players (330m). I'm impressed. https://twitter.com/#!/alex_dreyfus/status/194798141571211265 Citera
Freddy1337 Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 PS<3FTPstranger Join Date: Apr 2012 Location: Predicting the Future Posts: 1 öö, ne jag vet inte. Fast det är ju inte omöjligt att PS gör ett sådant här move, dom har ju hela online poker marknaden garanterad i flera år framåt. Citera
sulla Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Vad finns det för skäl att tro att om köpet genomförs att de då kommer ha kvar båda sajterna separat? Citera
mr-flow Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Vad finns det för skäl att tro att om köpet genomförs att de då kommer ha kvar båda sajterna separat? Kanske nätverk då båda klienterna är älskade? Citera
PokerArne Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Lite mer: http://pokerfuse.com/news/poker-room-news/pokerstars-buys-full-tilt-settles-with-doj/ Citera
PokerArne Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Även nytt från egamingreview, kan dock inte läsa mer än rubriken: http://www.egrmagazine.com/news/breaking_news_tapie_-_full_tilt_takeover_deal_has_failed Citera
Big Less Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Vad finns det för skäl att tro att om köpet genomförs att de då kommer ha kvar båda sajterna separat? Det rimliga är att de har det inledningsvis iaf. Dels lär det vara krångligt att slå ihop dem, dels är det bra för PS att ha FT i ett eget bolag av rena riskskäl. Om det finns mer skit i FT vill inte PS ha in det i sin rörelse, utan vill kunna välja hur mycket pengar det i så fall är värt att stoppa in. Kul om FT räddas. Lika oväntat som roligt, som hästhandlaren sa när han kom till himlen. Citera
sulla Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Kanske nätverk då båda klienterna är älskade? Du menar alltså att det endast är grafiskt de är älskade, inte för speciella turrar, spelformer sin spelarbas eller kampanjer? Citera
thefman Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 personligen ser jag inga fördelar i det här. den "förlorade" spelarbasen lär ju ändå vara utspridd på stars och övriga aktörer. och nu försvinner chansen att jobba ner rejken. edit: obv finns det fördelar att ftp räddas i sig så som en mer hälsosam ekonomi och rykte. Citera
mr-flow Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Du menar alltså att det endast är grafiskt de är älskade, inte för speciella turrar, spelformer sin spelarbas eller kampanjer? Inte endast nej. Jag förstår också att det inte är särskilt troligt att de behåller fulltiltklienten av endast estetiska skäl, men lite önsketänkande känns väl passande i en sån här tråd. Citera
Big Less Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Vad finns det för skäl att tro att om köpet genomförs att de då kommer ha kvar båda sajterna separat? Det rimliga är att de har det inledningsvis iaf. Dels lär det vara krångligt att slå ihop dem, dels är det bra för PS att ha FT i ett eget bolag av rena riskskäl. Om det finns mer skit i FT vill inte PS ha in det i sin rörelse, utan vill kunna välja hur mycket pengar det i så fall är värt att stoppa in. Kul om FT räddas. Lika oväntat som roligt, som hästhandlaren sa när han kom till himlen. Citera
bridge Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Tror inte jag förstår en mening av ditt inlägg, herr bridge. Vad har logik med något att göra överhuvudtaget? TS har lagt till en massa i OP... Jag refererade till OP på 2+2. Citera
JackVegas Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Det hela handlar väl om marknadsimage samt att det ur ett actionperspektiv teoretiskt sett (i alla fall enligt mina teorier ) skulle vara bättre med två siter. Citera
thefman Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 Det hela handlar väl om marknadsimage samt att det ur ett actionperspektiv teoretiskt sett (i alla fall enligt mina teorier ) skulle vara bättre med två siter. att ftp räddas och kan betala ut låst kapital är alltid bra för ekonomin, fast det hade ju helt klart vart mer gynnsamt för regs om det vore någon annan än stars. kanske party hade vart optimale idag. Citera
SasaMatic Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 låter väldigt dumt att slå ihop sulla... eller kan du belysa mig? Citera
litch Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 låter väldigt dumt att slå ihop sulla... eller kan du belysa mig? ? Citera
urmy Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 ? tror han snackar om ett blåsjobb. Citera
litch Postad 24 April , 2012 Rapport Postad 24 April , 2012 tror han snackar om ett blåsjobb. Cool Citera
Recommended Posts