Klyka Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Ett micro-bord med en typisk ont-i-magen-hand: 0.05/0.10 FL EDIT: Ska tilläggas att jag gett fisken sitt namn pga att jag har en read på honom som Loose-passive/passive. Slut EDIT Hero posted the small blind - $0.02 Fisken posted the big blind - $0.05 ** Dealing card to Hero: , UTG folded Fi raised - $0.10 UTG+2 folded UTG+3 folded UTG+4 folded CO folded Button folded Hero called - $0.10 Fisken called - $0.10 ** Dealing the flop: , , Hero bet - $0.05 Fisken called - $0.05 Fi raised - $0.10 Hero raised - $0.15 Fisken folded Fi called - $0.15 ** Dealing the turn: Hero bet - $0.10 Fi called - $0.10 ** Dealing the river: Hero bet - $0.10 Fi raised - $0.20 Hero went all-in - $0.13 Fi called - $0.23 Fi shows: , Fi wins $1.24 from the main pot Jag har svårt för vad jag ska göra när jag möter sånt kraftigt motstånd mot en floppad stege. Vad finns att säga? Citera
swedmag Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Inget egentligen. Bra spelat. Men varför sitter du inte med fulla 12BB för? [edit: Aha, A2s i SB, inte i BB som jag läste först... hmm, det är ganska vanskligt... Jag skulle nog hivat där. ] Trist klonk från fi. Skulle inte riktigt kunna bestämma mig på stående fot att gå hela vägen på rivern iofs. Det skulle få gå på känsla(om fi är känd för att endast cappa med riktigt stål), men förmodligen trebettar jag med. Citera
Klyka Postad 5 December , 2005 Författare Rapport Postad 5 December , 2005 Inget egentligen. Bra spelat. Men varför sitter du inte med fulla 12BB för? Minns inte riktigt, var ett tag sen jag spelade den där handen. Men kan nog ha varit en dålig dag då jag låg nära min smärtgräns för dagsförluster, då fyller jag inte på min stack. [edit: Aha, A2s i SB, inte i BB som jag läste först... hmm, det är ganska vanskligt... Jag skulle nog hivat där. ] Aha. Jag måste erkänna att mitt SB-spel troligen är min största läcka, har inte en aning om hur jag ska spela där. Visserligen får man ju bra odds för att syna, och man vet vad de flesta andra gör pre flop, men å andra sidan är man först att agera under resten av handen. Antar att det senare är skälet till att du skulle hivat? Trist klonk från fi. Skulle inte riktigt kunna bestämma mig på stående fot att gå hela vägen på rivern iofs. Det skulle få gå på känsla(om fi är känd för att endast cappa med riktigt stål), men förmodligen trebettar jag med. Här kommer vi till en grundläggande terminologifråga: Vad betyder klonk? Ser uttrycket ibland, känns som de e läge att fråga.. Citera
lethe Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Folda preflop, du får inga vidare odds att syna här. Allt annat ser helt enligt textboken ut. Citera
swedmag Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Alltså, synar du en höjning från BB så får du 1:3,5 odds på synen. Synar du höjningen från SB så får du 1:2,33. Avsevärd skillnad! Man ska vara mycket mer restriktiv i SB alltså. Speciellt med en hand som är så lättdominerad som A2, du ligger brutalt efter alla andra ess(ung. 75-25), och det du hoppas på är att fi höjde med typ KT-KQ, QT-QJ, par och liknande så du har esset fritt. Att de är enfärgade betyder inte jättemycket, men det ger dig en handfull % i equity, säg 4-5 eller så... Sen får man försöka vara lite kreativ, om vi nu säger att vi synar från BB... Du träffar bara esset på flopp 1/6 av gångerna ungefär, så att checka varje gång du missar är inget hett. Men om han har typ KQ/KJ/KT eller nåt, så räcker det med att missar, så beta ut kanske 2/3 av gångerna på flopp eller nåt sånt, speciellt när du tror att det är troligt att han har missat. O.s.v. o.s.v. Klonk = [lyckosam] träff. Citera
Klyka Postad 5 December , 2005 Författare Rapport Postad 5 December , 2005 Alltså, synar du en höjning från BB så får du 1:3,5 odds på synen. Pinsamt, jag missade själv att jag synade en höjning där. Solklart att ni har rätt i att jag bör folda då. Tyvärr tror jag att jag spelat liknande mot höjning när jag suttit i SB. Får analysera det närmare. Citera
Recommended Posts