Gå till innehåll

SAJT: BugsysClub.com


mikkeman

Recommended Posts

Började spela nätpoker i Februari, och har 90% av tiden spelat på http://www.bugsysclub.com .

 

Har provat 7-8 olika sajter, Men utseendemässigt har jag inte sett någon sajt som slår Bugsys software. Grafiken är mkt snygg!!!

 

Blindsen i turneringar och satelliter ökar i 10 minutersintervaller, vilket jag tycker är mkt bra! ( det finns satelliter där blindsen går upp i 5 minutersintervaller också, dessa kallas rapid fire satellit )

 

Bugsysclub delar även ut 12 betalda platser till poker VM i Las vegas ( Värda 10.000 dollar styck )! Det går att vinna en sådan plats genom att endast satsa 2,2 dollar! Wsop1 tävlingen som spelas flera gånger dagligen vardagar kostar 2,2 dollar att delta i, topp 5 i den får ( förrutom turneringspengarna ) ett fritt inträde till valfri wsop 2 turnering, de spelas varje lördag/söndag 4 gånger varje dag och kostar 10+1 dollar att deltaga i.

 

Topp 4 i wsop2 turneringarna vinner en plats i wsop3, till den turnereringen går det endast att vinna plats genom wsop2.

 

wsop3 turneringen är sedan gratis att delta i, och vinnaren där får betald plats i LAs Vegas ( 10.000 dollar ) samt att de turneringarna har en prispott på 2500 dollar som sajten lagt till.

 

På Bugsy får man nått som heter BBP ( Bugsy bonus points ) Desa kan även vinnas på freeplay! 1000BBP kan lösas in mot 10 dollar, men man kan också spela turneringar för dem. Man får 5 BBP för varje dollar som sajten tar vid inköp till turneringar och satelliter.

 

20& Bonus på första insättningen, denna bonus löses in genom att man skall ha uppnått ett visst antal BBP, alltså krävs inga rejkade händer, utan man kan få sin bonus genom att spela satelliter och turneringar! Vilket inte hör till vanligheterna!

 

Varje månad delar Bugsysclub också ut 21.000 dollar i tre olika ligor! 2 av ligorna är för cashgame, en för de högre borden och en för de mindra. Det finns även en liga enbart för turneringar och satelliter. Spelar man mkt har man god chans att få del av pengarna. Närmare förklaring av ligorna finns på deras hemsida.

 

Bugsysclub tillhör inget pokernätverk.

 

fördelar med Bugsysclub;

 

* Överlägset snyggast mjukvara ( av de jag sett )

* Chans att få insättningsbonus utan att behöva spela cash-game

* Trevlig atmosfär vid borden

* Bra forum

* snabba med utbetalningar ( en gång hade jag pengarna på mitt netellerkonto efter 3 timmar! )

* Chans att vinna plats i las vegas för endast 2,2 dollar

* 3 olika ligor som betalar ut 21.000 dollar i månaden till spelarna

* Det går att vinna BBP på freeplay, vilket borgar för ett mer seriöst spelande i BBP turneringarna där

 

Nackdelar;

 

* Relativt tufft motstånd

 

 

Denna sida kan jag verkligen rekommendera er att testa!

 

//Mikael

 

* SAJT-tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör den här tråden till officiell sitetråd för Bugsy's. De får väl vara glada för reklamen som ges ovan antar jag.

 

Inget av det som nämns är särskilt unikt eller intressant för övrigt. Det är i stort sett standard för så gott som alla större siter. Undantaget är väl forumen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20& Bonus på första insättningen, denna bonus löses in genom att man skall ha uppnått ett visst antal BBP, alltså krävs inga rejkade händer, utan man kan få sin bonus genom att spela satelliter och turneringar! Vilket inte hör till vanligheterna!

Låter som det är samma "system" som 24h och Stars har. Att man måste spela ihop poäng, dvs indirekt rakea ett antal händer?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle jag tjäna på att säga detta?! Jag tycker det är en bra sajt helt enkelt! Svårare än så är det inte!

Det har nog delvis med att göra att du låter som ett reklamutskick för siten och dessutom beskriver standardfeatures som något speciellt. Men bra för dem om de lyckas få så här loyala användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Det som är överlägset bäst med Bugsysclub är att strukturen i turneringarna är mkt bättre än någon annanstans då man får 10000 i startmarker. Detta gör att de duktigare spelarna har klart överläga och man kan sitta och vänta och behöver inte panikspela som man måste göra på t.ex expekt med 1500 i startmarker. Jag har spelat på expekt, ladbrokes, unibet, pokerstars m.m och spelar enbart på bugsys nu

 

En nackdel är att det är mkt amerikaner som spelar där så man ska spela på natten om man vill spela stora turneringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

absolut! slipper man alla tomtar, får man ett seriöst spel o utvecklar sitt pokerspelande???

 

 

man vill ju utvecklas???o d gör man väll av att möta bra motstånd? :shock:

 

Jo, om man nu inte ska skoja så är det väl så att allt inte är svart eller vitt. Visst utvecklas man av att spela mot bra motstånd. Ingen blir världsmästare av att enbart spela playmoney mot nybörjare. Men samtidigt vill nog många hellre vinna pengar mot dåligt motstånd än förlora pengar mot ett bättre.

 

Det enda jag vet med säkerhet är att jag ibland förlorar pengar mot ett sämre motstånd. Och det mina vänner, det är aldrig bra! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Duktiga spelare tycker jag inte det är. Bland dem sämsta jag spelat mot på freeroolsen iallafall. Oj vilken skillnad det var att starta med 10 000 startmarker. Jag har spelat 3 stycken freerools förra veckan. 2 stycken vann jag med 500 spelare i vardera och den tredje kom jag trea på.

 

att starta med 10 000 - passar mig utmärkt- och programvaren är bra. Dock tycker jag det ser lite tomt ut på low stakes borden. Jag hittade 1 bord med 10 spelare, lite folk som spelar cashgames alltså.

 

Men annars utmärkt att man kan vinna bonus poäng och sen lösa ut dem som pengar gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
absolut! slipper man alla tomtar, får man ett seriöst spel o utvecklar sitt pokerspelande???

 

Jamen eller hur. Man spelar ju inte för att vinna $100 nu, utan $100000 sen när man har sparrat mot riktigt bra motstånd. Kanske ska prova Bugsy. De långsamma tävlingarna lockar.

 

Nån som vet nån bra bonuskod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tankade ner klienten igår natt för att se hur det verkade. Skall sätta in $100 idag och se om den fungerar bra. Var lockad att sätta in $500 för bonusen, men jag har hört extremt lite om stället och vill inte slänga in såpass mycket ännu på en okänd site bara för en bonus. Verkar dessutom omöjligt att behöva $500 där eftersom de flesta turneringarna verkar vara i storleksordningen "$250 Guaranteed" eller $60 Guaranteed".

 

Tyckte klienten var ful och hoppas att funktionen är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Spelar själv också på Bugsys. Främst för att det är det enda stället som erbjuder en renodlad klient till Mac.

 

Sen visade det sig dock efterhand att det var ett trevligt ställe att spela på också. Håller dock med om att majoriteten av spelarna håller en hög klass, mycket duktiga amerikaner. Väldigt få svenskar förövrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

spelade en hel del i våras på bugsys men inte nu längre, tar för mycket tid.

kan också meddela att det på bugsys forum varit stora diskussioner om bugsys slumpgenerator...

vet inte vad som finns för bevis eller nått men många MÅNGA fler än på andra sidor klagar iaf där på helgalna utdragningar.

bugsys har fått massa kritik för att generatorn inte är godkänd av nåt blahablaha-företag/sida. är itne riktigt insatt men kan själv säga att jag tycker det händer dumma grejer allt för ofta, typ tre i samma färg på floppen är var o varannan flop...

men som sagt riktigt schyssta kvalturneringar till WSOP/WPT, mkt bra live-help-chat också

 

men kan säga att jag hellre börjar med lite midre chips o långsammare blindnivå än som på bugsys, det blir verkligen helt annorlunda spel i början än vad man är van vid från andra sajter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...