Gå till innehåll

Primas begrägeri?


maltis2

Recommended Posts

Prima värdera sitt EPT package till $9400 fler än jag som tycker det är konstigt?

 

Buyin: $4700

Spending money $500

 

Sen återstår $4200, detta vill prima ha för att förse dig med hotel och flyg tur och retur.Tycker detta luktar bedrägeri lång väg.

 

Poker Stars har samma paket värderat till $6600, dock utan flyg men med $1000 spending money.

 

Ska man bli rövknullad överallt? :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna ner dig lite och berätta vad som hänt istället. Har du vunnit ett EPT-paket spelar det väl inte så stor roll vad det är värderat till? Förrutom om det blir inställt och du får pengarna tillbaka istället. Då är det bra om de värderat högt! :)

 

Sedan beror ju värderingen på vilken turnering det gäller samt var vinnaren bor. Flygpriser är inte särskilt billiga om man ska betala normalpris och sedan beror ju det hela på vilket hotell de inkvarterar dig på. Ge oss lite mer info så ska vi nog kunna reda ut det hela... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ving: Jag tycker inte han ska lugna ner sig! Det är självklart skandal, men inget nytt. Det här har hållit på i flera år, men vi är bara speltorskar som man kan stoppa in den i. Maltis nämner Stars som ett annat exempel och jag tycker man ska spela där istället! Stars är så otroligt bra på att känna efter vad sina kunder vill ha, det präglar hela deras verksamhet. När det gäller satelliter till stora live-turneringar, är det inte svårt, vill folk bli rövknullade? Ja en del vill det, men vi vänder oss till de andra och hoppas de gillar vad de får.

 

P.S Ving: läs maltis inlägg en gång till, så svårt är det inte att förstå.. D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koola ner er lite här nu....

 

Det är inte bedrägeri, det kallas konkurrens!

 

Det är väl fritt fram för dig o välja vilken satellit du själv vill spela, om Primas har ett lägre värde så är det bara dom själva som kommer förlora på det i slutändan, när folk väljer att spela på Stars istället...

 

Nä, nu har jag inte tid med det här, ska ner till pizzerian och skälla ut snubben för att hans pizzor är så mycket dyrare än på andra ställen. Skandal är vad det är! Funderar även på att göra en polisanmälan, men vi får så hur långt jag kommer med med mina maffiametoder först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen återstår $4200, detta vill prima ha för att förse dig med hotel och flyg tur och retur.Tycker detta luktar bedrägeri lång väg.

Lite drygt 30 000 kr för typ en weekendresa inom Europa, det är ju en rätt hyffsad bit över marknadspris (på en höft skulle jag säga minst dubbelt). Visserligen kanske Prima kan hävda att de behöver marginal för att täcka upp de gånger vinnaren kommer från inre Mongoliet, men troligen så har de ju en hyffsad vinstmarginal på det där priset oavsett sådana faktorer.

 

Spontant så kan man ju knappast kalla det för bedrägeri iom att det är tydligt märkt vart pengarna går, det är bara en väldigt dålig deal och det är ju så gott som branschstandard i sateliter över huvud taget. Turneringspoker är en rätt smutsig bransch.

 

Lugna ner dig lite och berätta vad som hänt istället. Har du vunnit ett EPT-paket spelar det väl inte så stor roll vad det är värderat till? Förrutom om det blir inställt och du får pengarna tillbaka istället. Då är det bra om de värderat högt! :)

EV för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju själv boka sakerna men att det som inte går åt skall Prima ha tillbaka...

Men Jesus Kristus på en hoppstylta, menar du på allvar att Prima inte gör ett piss angående bokningsjobb och liknande men ändå anser sig ha rätt till den delen av $4200 i spelarpengar som inte används till resa och logi?

 

Vore det inte typ 2000 gånger enklare och ärligare att bara ge spelarna pengar i näven och så får de fixa resa bäst de kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog det ovanstående menar, att resp spelare får sina 4200 att boka flyg, hotell osv för...

 

Ett inte allt för ovanligt sätt när det gäller landbaserade satelitvinster, att man får boka osv själv...

 

Men varför ha uppdelningen i 500 spänding manni och 4200 för trävel änd äkkåmådäsjån... Varför inte få 4700 från början??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berrabb sa att det troligen var så, jag vet inte hur det ligger till på prima. Det jag vet är att en del andra nätverk ger dig cash (utom buyin+hotell) för resan tex så får man fixa det själv... eftersom det är ganska individuellt hur och var man bor och vad det kan kosta... blir det sen pengar över så har du kvar dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima försöker råna en på alla sätt de kan! 87 startande betalar $470 buyin och 3 vinner $9,4k paket och fjärde får $9990?? Någon som får det att gå ihop?

Rake antar jag. Det är typ industristandard att ta det på varje nivå i sateliter, vilket är ytterligare en anledning till att de tvärsuger.

 

Sen är det ju schysst värde för fjärdeplatsen som nu själv kan välja hur han vill göra med researrangemang och allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima försöker råna en på alla sätt de kan! 87 startande betalar $470 buyin och 3 vinner $9,4k paket och fjärde får $9990?? Någon som får det att gå ihop?

Rake antar jag. Det är typ industristandard att ta det på varje nivå i sateliter, vilket är ytterligare en anledning till att de tvärsuger.

 

Sen är det ju schysst värde för fjärdeplatsen som nu själv kan välja hur han vill göra med researrangemang och allt annat.

 

Satelliten kostar $470+$45 så det är väl nån extra rake. 88 registrerarde just nu. 4 vinner paket värt $9400 och ett 5:e pris på $160. Det blir en extra rake på $3600 (som om inte 88*45=$3960 skulle vara nog, satelliten egentliga pris blir då $470+$45+$41).

 

Tjuvar är vad de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima försöker råna en på alla sätt de kan! 87 startande betalar $470 buyin och 3 vinner $9,4k paket och fjärde får $9990?? Någon som får det att gå ihop?

 

Vem blir rånad?

 

470*87=40890

 

3 paket á 9400 = 28200

 

28200+9990=38190

 

Tror du att det är en välgörenhetstävling, lite plockar dom väl ändå ut själva...?? Eller gör inte andra sajter det?

 

Dock undrar jag ju varför 4:e platsen är mer värd än 1-3??? Är ju bättre o komma fyra o sen pröjsa sig på egen hand till själva turneringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du att det är en välgörenhetstävling, lite plockar dom väl ändå ut själva...?? Eller gör inte andra sajter det?

 

Se mitt tidigare inlägg, satelliten kostar $470+$45.

 

Då är jag med, trodde att det var 470 totalt (när jag skrev mitt inlägg hade jag inte sett detta)

 

azazelzed: samma, antog att det var 470 totalt, varpå det verkade rimligt att Prima tog en viss del av den avgiften själva.

 

Nä, nu håller jag med om att det verkar lite sniket. Men jag fattar inte varför ni gnäller som om ni vore bestulna, det är ju ni själva som väljer var ni ska spela en satellit eller...? Spela nån annanstans om ni nu tycker att Primas satelliter suger...

 

Att klaga på att de är kassa köper jag, men att anklaga dem för bedrägeri, stöld och tjuveri köper jag inte...

 

 

Och det där med att allt som blir över från flyg och hotell tillfaller Prima är väl inte klarlagt, det var väl bara ett antagande. I länken som angavs så stod det ju inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det där med att allt som blir över från flyg och hotell tillfaller Prima är väl inte klarlagt, det var väl bara ett antagande. I länken som angavs så stod det ju inte så.

 

Det är ett faktum att de behåller resten, men du kan flyga runt halva jorden för din del om du kontaktar dem och frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det där med att allt som blir över från flyg och hotell tillfaller Prima är väl inte klarlagt, det var väl bara ett antagande. I länken som angavs så stod det ju inte så.

 

Det är ett faktum att de behåller resten, men du kan flyga runt halva jorden för din del om du kontaktar dem och frågar.

 

Det är inte så att jag inte tror dig, men jag har inte deras telefonnummer i min mobil, så, var står detta?

 

Och även om det är så, så är det ju inte ett bedrägeri, eller en stöld, eller ett tjuveri. Eller ingår du avtalet under pistolhot eller??

 

Men jag håller med om att det är kasst företagande när det finns konkurrenter som erbjuder så mycket smidigare, bättre och värdefulla lösningar. Men tjuveri... NÄÄÄÄÄÄ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...