spyse Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Personligen tycker jag det känns jävligt tunnt med böker om NL/PL hold'em böker. Visst, NL/PL Poker av ciffaone och TOP men jag blir mest trött när lowball razz, omaha hi/lo, 7card stud, 5card stud och andra spel som jag vet att jag i princip aldrig kommer spela kommer i exemplena. Det går ju självklart att tillämpa oftast till hold'em men varför har ingen nån klockren bok för NL/PL hold'em? Inte direkt så att det inte finns nån marknad för det. Har inte Ciffaone's bok NL/PL Poker men antar att den passar bra till det jag letar efter. Störde mig lite på att TOP var så FL inriktad. SS sägs ju vara uråldrad, SS2 sägs ju vara samma sak som ettan fast reviderad. Man blir ju galen på detta. När jag lärt mig spela NLT hold'em bra kommer jag vilja lära mig annat, men just nu tycker jag det andra är tråkigt och vill verkligen lära mig NL "på riktigt". Nu ska jag köpa bob ciffaones bok tror jag. Hoppas det blir ett bra val Håller fullständigt med! Jäkligt konstigt att det inte ska finnas en bra NL-Bok, som lär ut solid tajt/agressive spel. Läs HoH iof inriktar dom sig på turneringar men visst tusan förespråkar dom ett TAG spel, läs och njut. Citera
Gaga Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Har läst Pokerhandboken, Phil Hellmuths Spela som Proffsen och Championship No Limit & Pot Limit Hold Em med TJ och McEvoy. Nu sitter jag i valet och kvalet mellan Super System 1o2 och Harrington On Hold ´em : Vol I och 2. Vad jag förstått inriktar sig Super System mestadels åt high-stakes? Eftersom jag mest spelar billiga Sng:s och turneringar kanske det inte är att föredra? Om man ska läsa Harringtons ska man läsa båda eller räcker det med 2an? Citera
Luca Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Gaga: Harringtons böcker är bra, perfekta för SnG och turneringsspel. Men läs inte tvåan utan att ha läst ettan först. Ettan är riktigt bra, tvåan vinner mycket på en omläsning. En utmärkt investering båda två. Citera
Macroman Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Personligen tycker jag det känns jävligt tunnt med böker om NL/PL hold'em böker. Visst, NL/PL Poker av ciffaone och TOP men jag blir mest trött när lowball razz, omaha hi/lo, 7card stud, 5card stud och andra spel som jag vet att jag i princip aldrig kommer spela kommer i exemplena. Det går ju självklart att tillämpa oftast till hold'em men varför har ingen nån klockren bok för NL/PL hold'em? Inte direkt så att det inte finns nån marknad för det. Har inte Ciffaone's bok NL/PL Poker men antar att den passar bra till det jag letar efter. Störde mig lite på att TOP var så FL inriktad. SS sägs ju vara uråldrad, SS2 sägs ju vara samma sak som ettan fast reviderad. Man blir ju galen på detta. När jag lärt mig spela NLT hold'em bra kommer jag vilja lära mig annat, men just nu tycker jag det andra är tråkigt och vill verkligen lära mig NL "på riktigt". Nu ska jag köpa bob ciffaones bok tror jag. Hoppas det blir ett bra val NL-delen i SS1/SS2 är det bästa som har skrivits om NL CG. Mkt bättre än Ciaffones bok. Väl värd pengarna trots att boken behandlar annat än Texas. Boken är väldigt tjock så NL-delen motsvarar väl ungefär en "normaltjock" bok. Citera
Macroman Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Det gör ju faktiskt Doyle också. Kommer inte ihåg ordagrant men han säger att man i en flervägspot, ohöjd ska vara väldigt vaksam när man träffar bottenset med t.ex. 22 på en 24J-bräda, en pot som består av ingenting ska man inte behöva tömmas på bara för att man har set. Hamnar väl lite OT nu så jag slutar prata Han skriver också att han i stort sett alltid betalar av om han floppar set, men visst allt är situationsberoende och han tar upp några exempel där man böra vara extra vaksam. Citera
Gaga Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Gaga: Harringtons böcker är bra, perfekta för SnG och turneringsspel. Men läs inte tvåan utan att ha läst ettan först. Ettan är riktigt bra, tvåan vinner mycket på en omläsning. En utmärkt investering båda två. Tackar så mycket. Blir att inhandla dessa två! Citera
Henkeman Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Om man ska läsa Harringtons ska man läsa båda eller räcker det med 2an? Det är en bok uppdelad på två delar, tvåan fortsätter där ettan slutar, t.o.m. kapitelnumreringen i tvåan fortsätter där den slutade i ettan. Citera
TheShuffler Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Någon som har läst Mike Caros Book of Tells?? Är den att rekomendera? Citera
Myssion Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Någon som har läst Mike Caros Book of Tells??Är den att rekomendera? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=8878&highlight=tells Har inte läst den, men den brukar ofta rekommenderas. Citera
TheShuffler Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Någon som har läst Mike Caros Book of Tells??Är den att rekomendera? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=8878&highlight=tells Har inte läst den, men den brukar ofta rekommenderas. tack Citera
Pokemonn Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 Finns det någon bok som är lite mer specifierad om Shorthanded NL Cashgames? Finns en hel del turneringsböcker och böcker för fullring. Men Shorthanded då? Har de glömt att skriva om det? Citera
drumcoder Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Pokemonn; Sklansky Hold'em for advanced players har i nya upplagan ett kapitel om att spela shorthanded. Citera
Pokemonn Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Men den är väl om Fixed Limit? Citera
jonthe12 Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Hejsan, skulle vilja ha en bok där man från nybörjare kan bli lite "småproffs". Alltså, först grunderna och sedan lite mer svårare, komplicerade saker. Boken ska vara på svenska. Vilken bok skulle du rekommendera? Var kan den köpas? Citera
rockefeller Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Bra svensk pokerlitteratur får du leta länge efter. Finns väl nån översättning här och där men inte vanligt. Citera
hansolo Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 undrar samma sak som Pokemonn, har Hold'em for advanced players men min FL karriär blev kort för jag är en NL spelare, hur mycket av boken kan jag ha nytta av som NL spelare? Citera
haagone Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 undrar samma sak som Pokemonn, har Hold'em for advanced players men min FL karriär blev kort för jag är en NL spelare, hur mycket av boken kan jag ha nytta av som NL spelare? Shorthanded böcker verkar vara en bristvara i litteraturen. Konstigt för det är ju säkert det som spelas mest nuförtiden... Citera
hansolo Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 fast nu va de inte shorthanded böcker ja fråga efter, utan hur mycket utav en bok som "hold'em for advanced players" som en NL spelare har nytta av? eller ska ja helt enkelt köpa en NL bok istället Citera
thomaskrstd Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Såg på bokus att denna titel fanns för 114 kr , var nära att beställa den av bara farten när jag beställde en del andra böcker , men har ju SS2 och där har han ett kapitel som heter Online poker. Nån som vet om något om denna bok ? Citera
chlu Postad 30 April , 2006 Rapport Postad 30 April , 2006 På 2+2's hemsida informeras man om att: New!! Shipping early June! Pre-Order Now! Harrington on Hold'em: Volume III No Limit Hold 'em: Theory and Practice by David Sklansky and Ed Miller, $29.95 The definitive text on this exciting game. Taking a theoretical approach, it covers critical concepts like manipulating the pot size, adjusting correctly to stack sizes, winning the battle of mistakes, reading hands, and manipulating opponents into playing badly. It breaks this complex game down with thorough and easy to follow analyses. It's the ideal read for anyone looking to improve their cash game or tournament play. 310p (paper) Observera rubriken för Sklanskys bok är rätt citerad. /chlu Citera
stompatompa Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Har du beställt den? isåfall vartifrån? Citera
chlu Postad 31 Maj , 2006 Rapport Postad 31 Maj , 2006 Har du beställt den? isåfall vartifrån? Nej, den står fortfarande som shipping early june. Jag har den på bevakning på adlibris där den finns listad. /chlu Citera
Swalling Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Men den är väl om Fixed Limit? Japp! Citera
Fossan Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Finns det någon bok som är specielt inriktad till Heads up tänkte mest på NL holdem både sng och cashgame Citera
Henkeman Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Finns det någon bok som är specielt inriktad till Heads up tänkte mest på NL holdem både sng och cashgame Nej, det finns ingen sådan bok. Ja, om någon skrev en bra sådan bok skulle han bli väldigt poppis och tjäna massa pengar. Citera
Recommended Posts