Gå till innehåll

Shyfferts skämt på SVT dokumentären?


jackbalsam

Recommended Posts

Det där var ju helt värdelöst! Nån måtta måste det väl ändå finnas? Det är ju helt otroligt att en person kan gå ut i media och säga en sån sak. Visst är väl barn och sexualitet inte något som hör ihop? Hoppas han är nöjd med publiciteten.

 

 

 

Ja jag vet vad ni kommer att säga. Det är jag som är vrickad som drog den paralellen. Men jag har hört den om avföring och sidenlakan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var ju helt värdelöst! Nån måtta måste det väl ändå finnas? Det är ju helt otroligt att en person kan gå ut i media och säga en sån sak. Visst är väl barn och sexualitet inte något som hör ihop? Hoppas han är nöjd med publiciteten.

 

 

 

Ja jag vet vad ni kommer att säga. Det är jag som är vrickad som drog den paralellen. Men jag har hört den om avföring och sidenlakan.

 

Poängen med skämtet var ju att kolla om man kunde skämta om allt eller om det finns någon gräns. Tydligen gör det det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag missade det. Roligt att jag får slä näven i bordet nån gång. :)Fastän jag kan ha lite mörk humor så finns det även gränser.

 

Din signatur anspelar själv på någon slags tonårshumor om barnsex.

 

Haha, yes! Killen med ett headbangande monster som gör djävulstecken som avatar, och med ett rått barnsex-skämt som signatur... HAN anmärker på ett rått skämt. Ironi! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

 

Poängen med skämtet var ju att kolla om man kunde skämta om allt eller om det finns någon gräns. Tydligen gör det det.

 

vafan!?!. Är stand up comedy i barnstadiet fortfarande? vet man inte vad som går och inte går efter alla dessa år. Då har man fan tappat ett par riktigt viktiga skruvar i pallet...

 

Dåligt och fruktansvärt smaklöst skämt imo. Skulle inte tveka på att bränna av en riktig bitchslap på den som skrev skämtet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var ju helt värdelöst! Nån måtta måste det väl ändå finnas? Det är ju helt otroligt att en person kan gå ut i media och säga en sån sak. Visst är väl barn och sexualitet inte något som hör ihop? Hoppas han är nöjd med publiciteten.

 

 

 

Ja jag vet vad ni kommer att säga. Det är jag som är vrickad som drog den paralellen. Men jag har hört den om avföring och sidenlakan.

 

Poängen med skämtet var ju att kolla om man kunde skämta om allt eller om det finns någon gräns. Tydligen gör det det.

 

Ska man testa såna gränser måste man ju för guds skull hitta på ett roligare skämt än det där. Exempelvis rör det mig inte i ryggen om nån skämtar om judar, bögar, mens eller vad som helst så länge skämtet verkligen är roligt, och det finns de som lyckas galant med detta. Men det finns ju hundra gånger fler osmakliga, tråkiga och allmänt dåliga skämt om dessa ämnen. Nu vet jag inte hur många som skulle kunna göra ett riktigt bra skämt om pedofili, men ett bättre försök än det där måste ju gå att få till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att skämtet var rätt harmlöst?

 

Ser faktiskt inte att det är något som är värt att bli upprörd över. Dagen man tiltar över ett skämt som i stort sett bara går ut på att vara äckligt är samma dag som man blivit en puritansk fjolla. Det är ju inte direkt så att han menar allvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ett pedofilskämt!

 

Det var en gång en liten flicka som stod uppe på ett berg och gråter.

En man kommer upp och frågar varför flickan gråter.

 

- "Min mamma ramlade ner för detta stupet för 20 minuter sen, och min pappa hoppade ner för att rädda henne, men ingen har kommit upp än!" säger flickan

 

- "Det här är verkligen inte din dag", säger mannen och öppnar gylfen

 

hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vafan!?!. Är stand up comedy i barnstadiet fortfarande? vet man inte vad som går och inte går efter alla dessa år. Då har man fan tappat ett par riktigt viktiga skruvar i pallet...

 

Humorn utvecklas ständigt. Vad som går beror mycket på vilken typ av publik man har.

 

Dåligt och fruktansvärt smaklöst skämt imo. Skulle inte tveka på att bränna av en riktig bitchslap på den som skrev skämtet...

 

Allting är subjektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag missade det. Roligt att jag får slä näven i bordet nån gång. :)Fastän jag kan ha lite mörk humor så finns det även gränser.

 

Din signatur anspelar själv på någon slags tonårshumor om barnsex.

 

Jag har faktiskt inte tänkt på det. Vad som är skoj med utrycket är hur barn tänker och fungerar. Det är klockrent. Men om jag skickar ut sådana signaler så måste jag nog ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shyffert skulle ju bara ta reda på VART gränsen för vad som kan tänkas vara roligt (just nu) går. Och tror han lyckades med det ganska bra. Skämt om övergrepp på barn är inte direkt kul. Även om gränsen för vad som är kul kanske flyttas längre och längre fram hela tiden.

 

Och just varianten han drog är en jättegammal historia som i sin ursrungsversion (iaf som jag hörde den av en gubbe på +60) handlade om en tjej, och avtorkning av avföring (från ovan nämnda kuk) på gardinerna... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni borde kolla in The Aristocrats.

 

En liten varning. Känner du med dig att du brukar moralpanika så fort något som utmanar rådande normer dyker upp i samhället ska du nog vänta några år. Du är för det första förmodligen inte redo, för det andra är risken stor att din syn på många av de ledande amerikanska komikerna aldrig blir densamma och för det tredje tycker du förmodligen inte att filmen är rolig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...