Gå till innehåll

NLT - Överpar på dragvänlig bräda

juttis

Recommended Posts

Jag har en ganska loose image. Fi har inte gjort något utöver det vanliga och jag har ingen direkt read.

Button sitting in seat 1 with $55.90 [Dealer]

SB sitting in seat 2 with $438.40

BB sitting in seat 3 with $395.60

juttis sitting in seat 4 with $945.26

FI sitting in seat 5 with $346.48

CO sitting in seat 6 with $654.24

SB posted the small blind - $2.00

BB posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juttis: :Kh::Ks:

juttis raised - $16.00

FI called - $16.00

CO folded

Button folded

SB folded

BB folded

** Dealing the flop: :Qs::3s::4c:

juttis bet - $28.00

FI raised - $56.00

juttis raised - $138.00

FI called - $138.00

** Dealing the turn: :5c:

juttis bet - $200.00

Hans raise på floppen känns som ett feelbet och när han callar min reraise så misstänker jag ett en draghand. Turnkortet var inte perfekt men satte honom på ett färgdrag alt. (AQ, KQ). Är jag tvingad att betta ut på turn eller är kanske dumt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ca 300 i potten och ungefär 200 kvar att beta är det en given bet på turn. Speciellt som du sätter honom på en trolig draghand.

Tycker du spelar handen bra från början till slut med tanke på stackdjupet.

Skulle vara intressant att veta hur du spelat (flop och turn främst) /resonerat om han täckt dig.

Länk till kommentar

reraisa pot på floppen, potta på turn.

Om han reraisar pott på floppen så får motståndaren lagt in ungefär halva sin stack totalt och därmed så kan det som värst bli 3:1 för vardera spelaren i odds varvid det blir väldigt svårt att få något annat än all-in. Vet inte riktigt om det var så du tänkte det skulle bli.

Länk till kommentar

Om man skulle överväga att lägga ner handen så borde det ske vid omslaget på floppen, eller hur? En sådan lay down känns alldeles för weak.

En check på turn skulle utan tvekan utnyttjas av FI, som skulle betta ut (minst halvpott). Vad gör man då? Man har två val som jag ser det: 1) ställ in 2) fold. Hur mycket fold eq har man egentligen då mot ett färgdrag? Inte särskilt mycket väl?

Kan man spela handen annorlunda?

Länk till kommentar

Om man skulle överväga att lägga ner handen så borde det ske vid omslaget på floppen, eller hur? En sådan lay down känns alldeles för weak.

Ja, det tycker jag också. Särskilt mot nån med hans stack och som du inte har nån bra read på.

En check på turn skulle utan tvekan utnyttjas av FI, som skulle betta ut (minst halvpott). Vad gör man då? Man har två val som jag ser det: 1) ställ in 2) fold. Hur mycket fold eq har man egentligen då mot ett färgdrag? Inte särskilt mycket väl?

Om du har satt honom på ett färgdrag finns det ju ingen anledning att ge honom ett gratiskort på turn? Jag tycker du spelar turn helt rätt; han får betala om han ska dra och du tar betalt för din bättre hand om han sitter på AQ.

Kan man spela handen annorlunda?

Inte mot hans lilla stack och efter vad som hänt på floppen, nej. Hans tänkbara händer på floppen är ju AQ, ett set eller ett färg/stege/kombo-drag. Och av de ligger du efter rejält mot settet och bara lite mot kombodraget. På turn kommer 5:an, som inte skulle ha hjälpt nåt av dragen. Alltså bestämmer du dig för att betala av 200 om han träffat sitt set, och låta honom betala för händer som är sämre än din. Jag skulle spelat likadant.

Länk till kommentar