Gå till innehåll

TV: Temakväll om poker på SVT


hbgelvis

Recommended Posts

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De kanske inte har engelska som modersmål.....

 

Det har inte jag heller, men inte fan tittar man på den svenska texten i en amerikansk film. Man förlorar ca 50 % av allting som sägs då.

 

Man kan koppla på det lilla man har av sin kvinnliga sida och göra två saker samtidigt. Lyssna och läsa.

 

Dett är ju högst OT (on-topic då alltså ;) ) så jag får väl tillföra min synpunkt här.

 

Jag klarar av alldeles utmärkt att läsa texten och lyssna på dialogen samtidigt. Tycker till och med det blir enklare så, då man kan missa enstaka ord när de pratar otydlig engelska med brytning på t.ex. afroamerikansk amerikanska eller sydstats-amerikanska. Såg på filmen Friday Night Lights för ett tag sedan utan text överhuvudtaget. Fullständigt omöljigt att förstå vad rednecksen på rutan pratade om, man tappade minst 75% av dialogen.

Om jag har möjlighet föredrar jag dessutom att titta med den engelska textningen påslagen (på DVD-filmer då alltså, SVT har inte den möjligheten på sin text-tv-textning...), då den svenska ibland är irriterande felöversatt eller utelämnar vissa snuttar. Om just den utelämnade snutten då pratas med otydlig amerikanska så måste man annars spola tillbaka och lyssna igen, och då hör man oftast inte ändå, och sen måste man sitta och fundera över detta i minst fyra minuter och därefter irritera sig på det faktum att man aldrig kom fram till vad dom faktiskt sa i minst 7 minuter till och därmed tappa ytterligare av dialogen/handlingen.

 

I agree...jag brukar t o m ha på textningen på svenska program :-) Jag har bra hörsel , men ibland mumlas det för mycket samtidigt som resten av familjen inte kan hålla tyst. Textning är bra!

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en rätt relevant krönika av Ken

 

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,744074,00.html

Lustigt att han inte verkade ha något som helst minne av det där när han för ett tag sen i sin krönika ondgjorde sig över alla unga nätspelare som inte har någon hyfs vid livespel.

 

Kan det verkligen vara så svårt att behandla andra som du vill bli behandlad själv? Fan, det där snackade Jesus och grabbarna om för två tusen år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att han inte verkade ha något som helst minne av det där när han för ett tag sen i sin krönika ondgjorde sig över alla unga nätspelare som inte har någon hyfs vid livespel.

Hans gnällande skedde väl inte vid bordet mot spelaren/spelarna utan han beklagade sig framför kameran borta från bordet. Det är skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att han inte verkade ha något som helst minne av det där när han för ett tag sen i sin krönika ondgjorde sig över alla unga nätspelare som inte har någon hyfs vid livespel.

Hans gnällande skedde väl inte vid bordet mot spelaren/spelarna utan han beklagade sig framför kameran borta från bordet. Det är skillnad.

 

Du missade sekvensen när han förlorat mot norrmännen eller...?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade sekvensen när han förlorat mot norrmännen eller...?...

Kommer inte ihåg i detalj, påminn mig.

 

Men jag kan inte minnas nån sekvens i stil med en Hellmuth eller Tony G, som f ö nämns i några andra Lennaardkrönikor.

 

Jag tycker att det är skillnad på att munhuggas lite (och vara kaxig) gentemot att vara dryg och otrevlig. Vid bordet. Bortanför det när man är utslagen kan man ju kalla dem för jävla norrbaggetomtar och framhäva sig själv och "om det inte varit för den där knekten hade jag vunnit och jag är den bästa spelaren av oss två" men det är ju inget ranking- eller poängsystem i poker så att din triss i ess slår stege för att du vunnit två potter tidigare.

 

Som online, att skriva "nh, wp, gg" mot en uppenbar river-enoutar-utdragning i stället för "omfg how could you call my raise with that you mother****ing ****, I ****ing **** you Belgium sh1t".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans gnällande skedde väl inte vid bordet mot spelaren/spelarna utan han beklagade sig framför kameran borta från bordet. Det är skillnad.

Nu syftar jag inte på vad han sa i själva programmet utan på att han först skriver en krönika där han tycker att det är helt självklart att alla per automatik borde fatta hur man ska uppföra sig vid bordet och sen en annan där han skriver att han själv en gång i tiden brukade bete sig illa. Det kanske inte var så självklart trots allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först skriver en krönika där han tycker att det är helt självklart att alla per automatik borde fatta hur man ska uppföra sig vid bordet och sen en annan där han skriver att han själv en gång i tiden brukade bete sig illa.

Aha. Se det som en ugglevis upplysning från den gamle räven till ungtupparna att inte uppföra sig som bufflar eller åsnor.

 

Det var alldeles för mycket djur i den förra meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen sett reprisen streamad från svt.se

 

 

Höll på garva ihjäl mig när Crippo fäller kommentaren (efter att åkt ur Main Event och är på halvtilt och söker nya spel)

 

Ja enda sättet att ta sig uppför en backe är att gasa på för fullt

 

Ett MYCKET bra råd till alla tiltare och spelberoende :lol:

 

;)

 

Ganska kul program att kolla på även om jag störde mig på berättarrösten som lät som hämtad ur ett barnprogram där han läser sagor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...