Gå till innehåll

22-27/11 - Kommentera SM här!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Killen i fråga limpar in i tidig pos, och bordet fullföljs med en drös av calls som om det vore pacificpoker. Flop K 8 7. Utg limparn pottar ut, får ett omslag på 3x, till 2600. Det foldas runt hela vägen.

 

Första killen var ganska kortstackad och trodde väl som många andra att det var hela hans stack så han slänger in hela sin deg i mitten och vänder glatt upp mittensettet. 888.

 

Dealern räknar markerna och det visar sig att han hade 600 chips mer och tävlingsledare tillkallas.

 

Regler är regler, vänder man upp korten är handen död, inkl hela stacken som trycktes in i potten...

 

GG no re, Player out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen i fråga limpar in i tidig pos, och bordet fullföljs med en drös av calls som om det vore pacificpoker. Flop K 8 7. Utg limparn pottar ut, får ett omslag på 3x, till 2600. Det foldas runt hela vägen.

 

Första killen var ganska kortstackad och trodde väl som många andra att det var hela hans stack så han slänger in hela sin deg i mitten och vänder glatt upp mittensettet. 888.

 

Dealern räknar markerna och det visar sig att han hade 600 chips mer och tävlingsledare tillkallas.

 

Regler är regler, vänder man upp korten är handen död, inkl hela stacken som trycktes in i potten...

 

GG no re, Player out!

 

Detta är ett av de mest horribla domslut jag varit med om! En normalt begåvad TL SKA i den här situationen frångå reglerna och döma handen som levande. Man får se det hela ur en helhetssynvinkel ibland, är det RIMLIGT att de extra 600 markerna skulle ha någon effekt på utgången av handen? Hade fi foldat om han stod inför en re-raise på 600?

 

Lyckligtvis är regelverket inför kommande SM otroligt mycket mer detaljerat och LOGISKT, så sådana här situationer kommer ni inte behöva se nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att Dollface kompis var Cissi ;) Lite småtiltad blir man att hon inte orkade rapportera min stack, när jag hjälpte henne att lokalisera Christer tex, hihi...

 

Var en rolig situation vid vårt bord när Cecilia N kom förbi och frågade vad våran då 50K-kille hette. Han satt helt som i trans och skulle ge sig in i en hand preflop och märkte inte ens att hon stod bredvid och talade tydligt till honom. Hon upprepade sig flera gånger men men... vissa har iaf bra fokus på spelet :lol:

 

/el_kryddo med 32.900 efter dag ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det lunchpaus i dag ett (2) i SM. 12 spelare ute av e 114 startande. Först ut var Dan Glimne efter att ha varit uppe mot Christer Larsson. Dan hade Q-Q och Christer hade T-T. Christer fick set på turn och det stod...

 

Saxat ur wsop.info

Så här gick spelet:

 

Blinds 25/50

Dan slår till 325 utg. Syn av utg+1. Syn i sen pos av Christer Larsson.

 

Flopp 632 regnbåge.

Dan bettar 500. Omslag till 1200. Christer syn 1200. Dan syn 1200.

 

Turn T.

Knack Dan, Knack utg+1, Christer bettar 3000. Dan går all in.

 

Korten viks upp:

Christer har TT (surprise? lol)

Dan har QQ...

 

Dan satte Christer på ett ess med kicker något av korten på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF.nu lyckades haffa Christer Larsson precis efter att han fått i sig en bit mat:

 

Hur känns det att slå ut pokeroraklet Dan Glimne?

CL: Komfortabelt.

Vad sa han när han åkte ut?

CL: Han satte mig på en hand som jag absolut inte kunde ha, AT. Det var dålig respekt.

Är du bättre än Dan?

CL: Idag var jag det.

Var har du för stack?

CL: 21 500.

Hur är startfältet?

CL: Trevligt. Bra startfält. Underhållande och trevligt bord. Jag har det lite småmysigt.

Har du nötterna någon gång?

CL: Jag har alltid nötterna.

Du har dubbla average, vad har du för taktik?

CL: Bygga vidare på min stack. Hitta bra spel mot de som visar svageher och har mindre marker. Nu har man marker så att man kan sitta stilla och invänta bra lägen.

 

Lycka till i tävlingen Christer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En chipcount på några av spelarna efter lunchen:

 

Vissa är exakta andra är en ungefärlig uppskattning.

 

De som står ihop sitter vid samma bord.

 

Frej Rutensköld: 10 500

Micke Turitz: 7300

Peter Eichhardt: 7000

 

Ken Lennaárd: 13 600

Christer Larsson: 21 500

 

Ayhan Alsancak: 16 000

 

Ola Brandborn: 3300

 

Erik Friberg: 7000

 

Cem Arel: 12 000

William Thorson: 5500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute,

 

a) Första potten får jag K :spade: J :spade: , floppen kommer Q :spade: T :spade: 9 :heart: .

Chanslös

 

b) Lite senare får jag K :spade: K :heart: . Chanslös mot AQ

 

c) Potten efter får jag J :heart: J :spade: , möter 9 :spade: 7 :spade: med floppen 9 :heart: 8 :spade: 5 :diamond: . Chanslös.

 

Lunchpaus med 2500, som jag dubblar upp till 5000 ganska direkt efter med A :heart: 3 :heart: mot T :spade: T :heart:

 

Sedan kom potten där jag åker ut. Jag har 4000 kvar, betar upp till 600 med A :heart: 8 :heart: (blindar 100-200)

 

Nästa gubbe, en aggressiv norrman slår om till 4.000. Nästa gubbe, som precis förlorat en stor pott, men är chipleader ändå, betar all-in 17K (norrmannen har 14K)

 

Jag läser givetvis aggrokillen för KK eller QQ. Norrmannen har ett bra ess eller mellanpar. Jag tror att norrmannen skall lägga sig, så det är att fundera. Ska jag ta en ungefärlig 25-30 procentare med chansen att trippla upp mig? Du har jag helt plötsligt 12K, och har medel igen.

 

Lika bra att göra det, tänker jag. Mitt läge är ändå på gränsen till desperat.

 

Jag synar. Norrmannen synar, konstigt nog!

 

Norrmannen har TT (samma kille som i pott c förresten)

Aggrokillen har QQ (samma kille som pott a förresten)

 

T på floppen, ocgh norrmannen vinner ännu en pott på röta.

 

Jag läste i alla fall rätt, frågan är bara hur jag skall göra. Diskutera gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser om en intressant hand på No Limit Gefles gästbok...

 

Martin Holm berätta om en hand i tidigt skede av turneringen (25-50 blindsnivå). Martin får KK tidig possition och raisar, får omslag till 600, Martin slår om till 3k och killen steker ett tag och synar. ATx på floppen och Martin bettar 3k. Killen visar upp AK och lägger sig med tron att Martin har settat tiorna!! WORD !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser om en intressant hand på No Limit Gefles gästbok...

 

Martin Holm berätta om en hand i tidigt skede av turneringen (25-50 blindsnivå). Martin får KK tidig possition och raisar, får omslag till 600, Martin slår om till 3k och killen steker ett tag och synar. ATx på floppen och Martin bettar 3k. Killen visar upp AK och lägger sig med tron att Martin har settat tiorna!! WORD !

 

Hejja Martin! :D Men man kan ju undra vad killen med AK vill ha för flopp egentligen när han nu träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 bord kvar. 58 spelare. Average är 19 482. Mörkarna är 200-400 och anten 50.

 

En snabbkoll bland borden och jag kan meddela följande:

 

Hatten: 26 000

Cem: 47 000

Friberg: 10 000

Eichhardt: 17 000

Crippo: 36 000

 

En massa folk som jag inte kan namnet på. Ska be Ola bege sig ut från VIP-rummet och ta en uppdatering eftersom han har bättre koll på folk

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från wsop.info:

 

Utslagna:

Lirarerik

Hatten

Sabel

 

46 spelare kvar. Average 24.600.

 

Ny Chipleader "Tablecleaner", Norge - 67

 

Cem Arel 62

Johnny L 53

Martin H 47 (Gävle)

Tomas B (Uppsala) 45

Erik K 45

Zvaniz (Umeå) 40

Indiscreet 38

Trolle 34

TigerT 33

Michael 31

Robban 29

Christer L 28

Eichardt 21

Terry 19

 

Tack Legato ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...