richardd Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Satt och grinda NL50 lite idag när detta lite småknepiga riverbeslut kom. Ingen read på någon. Hmm går inte och få ut HH så jag försöker hitta på den. Iaf alla foldar till mig på CO jag höjer 4bb med AQo knappen synar. flop: J:heart: 2:diamond: 5 potsize=9.5bb Kör ett CB på pott knappen synar Turn: Q potsize ca 26bb Ok det var ju fint tänker jag och slänger iväg ett 18BB bet, han tänker ganska länge och synar. River: 5 potsize= ca 60bb Jag checkar Fi bettar 30bb Jag synar. Ja vad ska man säga jag måste vinna 25% av gångerna för ev+, vad tycker ni? Bet/fold känns ju bra i normala fall men nu är potten så stor så det kan man glömma. Känns som jag har för bra odds för att folda samtidigt känns hans hand ganska stark. Tror ni river synen är +ev på NL50? Hur skulle ni spela turn och river? Citera
Supertequila Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Att folda känns ju som ett alternativ som inte tilltalar mig. Frågan är raise eller call. Call känns som mest motiverad. Citera
Adapa Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Att folda känns ju som ett alternativ som inte tilltalar mig. Frågan är raise eller call. Call känns som mest motiverad. Raise är absolut fel i det läget. Call eller fold, beroende på read. Oftast skulle jag nog calla här, om fi inte är en synstation. Citera
Big Less Postad 21 November , 2005 Rapport Postad 21 November , 2005 Tycker du har en rätt enkel syn. Inte otänkbart att han sitter på en halvrisig knekt t ex. Bra spelat hela vägen! Citera
richardd Postad 22 November , 2005 Författare Rapport Postad 22 November , 2005 Ok jo sant synen är väl ett måste på rivern. Iaf han visa upp AK och jag tog den. Citera
Bernt Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 är det inte motiverat att checka turn då brädan är så raggad och istället betta river. Han får då chans att bluffa turn eller syna en bet på river. Troliga händer är ju också mellan pocket och J. Citera
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Du spelar den klockrent. CB på floppen, okej, du blir synad. Klonk på turn och du värdebetar. På rivern checkar du och ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand, hade han bättre så hade han, tycker hur som helst att du spelar helt korrekt på alla gator oavsett resultat i just denna hand. Citera
iller Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Du spelar den klockrent. CB på floppen, okej, du blir synad. Klonk på turn och du värdebetar. På rivern checkar du och ger honom chansen att bluffa/beta en sämre hand, hade han bättre så hade han, tycker hur som helst att du spelar helt korrekt på alla gator oavsett resultat i just denna hand. Håller med Parre till fullo. Citera
jonklar Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Tycker att ett pottbet på floppen är lite mycket. Föredrar att beta 50% På en ofarlig flopp. Har han ingen hand bör han då folda, har han träffat brukar man bli reraisad. Skulle beta 50% även om jag träffat. Anledningen till att jag föredrar hålla potten på rimlig nivå med AQ,AK,AA,KK,QQ,JJ mm är att det är händer man lätt förlorar stora potter med eller vinner små. En solid VB på turn är klockren. Check på river så han får chansen att bluffa är helt ok. Gör oftast likadant själv men brukar även beta ibland på river. Tycker hans syn på floppen och turn var värdelösa. Han måste tycka att du är en väldigt lös spelare för att det spelet skall löna sig. Citera
el_kryddo Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Motspelaren spelar ju tokfiskigt. Hans bet på river är ju löjlig om han tror att du har något. Även om han vill få det att se ut som han klonkat trissen och värdebetar så synar du om du har något. Dessutom hajar jag inte hans synar, han borde ju slå om flopp om han tror att du är tom. Citera
spyse Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Motspelaren spelar ju tokfiskigt. Hans bet på river är ju löjlig om han tror att du har något. Även om han vill få det att se ut som han klonkat trissen och värdebetar så synar du om du har något. Dessutom hajar jag inte hans synar, han borde ju slå om flopp om han tror att du är tom. NL50 min herre NL50..... Citera
richardd Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2006 Motspelaren spelar ju tokfiskigt. Hans bet på river är ju löjlig om han tror att du har något. Även om han vill få det att se ut som han klonkat trissen och värdebetar så synar du om du har något. Dessutom hajar jag inte hans synar, han borde ju slå om flopp om han tror att du är tom. NL50 min herre NL50..... haha word! Men iaf att betta 50% av potten har jag också börjat bli sugen på då man själv kliver i den fellan ibland, men jag tycker problemet uppkommer att man inte får en tillräckligt stor pott när man väl sitter med överpar, då är det ju alltid fint och vara sådär lagom commitad Citera
Recommended Posts