Gå till innehåll

NLT - Sitter på bra draghand, men får mothugg


Swede

Recommended Posts

Har inte suttit vid bordet så länge, izabella verkar dock lite aggressiv

 

min image är väl lite halvslaskig

 

 

Players:

ubersanta (EUR 316,20 in seat 1)

GutShooter (EUR 64,53 in seat 2)

boba (EUR 219,85 in seat 3)

Izabella01 (EUR 228,40 in seat 4)

dynamit1 (EUR 255,20 in seat 5)

Lol_ (EUR 132,00 in seat 6)

 

Dealer: GutShooter

Small Blind: boba (1,00)

Big Blind: Izabella01 (2,00)

 

ubersanta was dealt: 8d - Jd

 

dynamit1 Fold

Lol_ Fold

ubersanta Raise (4,00) -- vill köpa knappen och lyckas

GutShooter Fold

boba Call (3,00)

Izabella01 Call (2,00)

 

Flop 5d - 7d - 9c ---- fin flop tycker jag

 

boba Check

Izabella01 Bet (10,00)

ubersanta Raise (20,00) --- miniraise så att jag kan få lite billigare sista gata om jag missar på turn

boba Call (20,00)

Izabella01 Raise (42,00) --- original bettaren raisar tillbaka, vad betyder detta?

 

Vad skall jag göra i denna situationen? Vad betyder reraisen?

 

Jag gillar min hand eftersom jag har färgdrag o double gutshot.

 

Skall jag bara syna, eller skall jag folda, eller all in?

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fold... omslag efter kallsynen tyder ju på en stark hand, som han knappast skulle lägga för en all-in.

 

Att Izabella är aggro skulle kunna vara en anledning för boba att slöspela sitt set, så du har ett hot efter dig om du skulle syna/höja.

 

Måste väl finnas bättre lägen för ett drag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade lätt synat,svårt och tänka mej att han re-raiser om han har färg drag,träffar du färg eller stege kommer du få bra betalt.

 

Även om spelaren i fråga är mycket aggressiv är det lite för optimistiskt att han slår om med drag mot omslag + kallsyn. Ska vara en riktig maniac för att göra något sådant.

 

Syn committar för mycket av degen, med vårt drag vill vi ju se alla kort, så en all-in är nog det rätta om man nu ska spela vidare.

 

Vill det sig riktigt illa har boba synat med nötfärgdraget, och då ligger vi inte alls bra till. För många motspelare och för lite fold equity säger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och här har ni svaret:

 

izabella hade slaskat lite, tänkte att jag har ett bra drag och blir inte alls ledsen om jag får syn på en all in av izabella (dock skrämde bobas kallsynmer än izabellas reraise)

 

ubersanta All-In (292,20)

boba Fold

Izabella01 Fold

ubersanta Payback (260,20)

 

ubersanta didn't show hand

 

ubersanta wins: EUR 133,00

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ditt drag varit något sämre, t ex hålstege + flushdrag hade jag förespråkat syn eller all-in.

 

Nu är din hand så pass stark att jag tycker en raise till typ 120 är att föredra, på så sätt gör du det svårt för fi att vika på turn om du träffar samtidigt som du ger dig själv odds att titta på sistagatan. Möjligt att du kan lägga dig om bordet parar och han trycker in såsen.

 

Finns ju också en möjlighet att fi lägger en stark hand direkt på floppen då en höjning till 120 i mångas ögon indikerar mer styrka (mindre chans för stort drag) än en all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt att trycka in tycker jag. Mot stege har du 49.6%(!), mot set 41%, tvåpar 49.8%. Mot allt annat utom nötflushdrag leder du.

 

Med tanke på att det alltid finns fold equity (hur mycket styrka representerar inte en all in efter denna action?) och de döda pengarna i potten känns det givet att trycka in om man kan hantera swingsen. Att oroa sig för nötflushdrag är nog också onödigt, det bör knappast syna en all in. Dessutom har du 41% HU mot t ex A :diamond: 3 :diamond: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör fel på floppen:

 

Din raise är inte tillräckligt stor för att skapa fold equity för motståndare med färgdrag eller TPTK. Jag hade velat se en höjning på betydligt mer än 10e.

 

Säg minst upp till 30 (dvs. 20e höjning), men gärna en potbet dvs upp till ca. 42e (32e höjning, 12 i potten plus 10 bet plus din syn på 10).

Din hand är superb. Du kan inte lägga dig, då borde du lagt dig pre-flop. Vilket jag inte tycker du ska göra heller i ett 6 pers. bord med hygglig position.

 

Du har som tidigare sagts ca. 50/50 om man snittar lite olika händer du kan vara uppe mot, men kom ihåg att du har inte så mycket mer än 50% mot någon hand heller. t.ex. AK har bra chans att vinna mot dig också. Trots att den har missat helt. I detta läge skulle inte jag vilja hålla på att valuebetta eller ge billiga kort. Du vill vinna potten här och nu. Raisa ordentligt. Då kan de lägga sig. OM de synar har de antagligen något bra kanske två par, set eller kanske överpar, men då får du ofta rivern gratis tack vare positionen. Träffar du på turn så har du byggt en bra pot och får antagligen hela deras stack genom att forsätta betta 2/3 pot eller liknande.

 

Givet din lilla raise på bettaren så spelar du handen utmärkt. Givet inställ från min sida i dessa lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...