Sjudubbel Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 En sak som jag har undrat över efter ha spelat på Expekt ett tag är detta. Om två personer exempelvis går all in före floppen, och alla andra lägger sig och alltså inte är med i spelet. Då får man först se floppen, och därefter turnen och rivern. Först när alla dessa kort redan ligger på bordet så syns de bägge spelarnas hålkort. Detta tycker jag är konstigt eftersom man i turneringarna direkt får se spelarnas kort vi all-ins. Varför är det så? * Rubrikpill - QoS * Citera
Henkeman Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 Bra fråga, man borde väl få se korten? Citera
anth Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 Vänd på frågan: varför får man se korten när spelarna är all-in i turneringar? Jo, det är mer spännande så - då spelare kan åka ut. I cashgame så finns inte samma spänningsmoment eftersom man kan köpa in sig igen. Citera
Papa Kubo Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 Men det är nog så spännande i cash games om potten har vuxit sig stor. Citera
mooy Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 Bra fråga. Men har inget bra svar... Men inget jag kommer att hänga upp mig på. Om det är allin före floppen så är ju spelet slut snabbare än den snabbaste snabbis. korten bara flyger ju fram på bordet.(åtminståne om man har en supersnabb dator som jag) /Robin - Gillar sin nya dator Citera
Suppe Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 korten bara flyger ju fram på bordet.(åtminståne om man har en supersnabb dator som jag) /Robin - Gillar sin nya dator Beror nog mer på klienten än datorn, på vissa sidor går det ganska sakta medans på andra sidor går det tokfort. Dvs det är så dom vill ha det. Det kan visserligen gå mycket söligare om du har en dålig dator, men då ska den vara riktigt sunkig. Ska inte vara någon skillnad på "dealerhastigheten" om du har en ganska bra eller en "supersnabb" som du säger att du har. Citera
MoonKenny Postad 27 September , 2004 Rapport Postad 27 September , 2004 Kan det ligga något i att även om man förlorar handen så behöver man inte visa eftersom man precis som i en vanlig cash-game showdown-situation kan mucka handen. Och köpa in sig efter en all-in situation utan att medspelarna vet vilken hand man ställt in det med? Citera
Recommended Posts