Gå till innehåll

NL - Pockets, set på flopen, möjligt färgdrag


MrBateman111

Recommended Posts

Pockets, set på flopen. Möjligt färgdrag.

Hur mycket av potten skall man betta för att ingen skall fiska? Finns det någon "standrad"? Man vill ju trotts allt inte skrämma iväg spelare med mindre än trissen, utan högre drag! :mrgreen:

_______________________________________________________

När MrBateman traskar går alla andra pokerspelare ner på knä och slakskar 8-)

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt ge dig det enda rätta och universella svaret:

 

Det beror helt på din image, bordsstämning och texturen på floppen samt din read på motståndarna och deras stackar i förhållande till din.

 

enkelt är det.

 

Och jag säger emot det där.

3/4-pott till helpott. Har någon träffat lite grann får du syn, har någon träffat hårt får du raise (och då är det bara trycka), har alla missat kommer du ändå inte tjäna några pengar.

Finns många tomtar som synar pottbets med färgdrag.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betande i storleksordningen 2/3 pot - pot skrämmer kanske inte bort dragen, men du har i alla fall oddsen på din sida. Om fi synar kanske han drar ut i just den potten, men han kommer backa i längden (förutsatt att du lägger dig i tid så att han inte får gigantiska implicita odds).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt ge dig det enda rätta och universella svaret:

 

Det beror helt på din image, bordsstämning och texturen på floppen samt din read på motståndarna och deras stackar i förhållande till din.

 

enkelt är det.

 

självklart är det faktorer som spelar in. Men man kan ha vissa riktlinjer. ´2/3 av potten låter sunt och förnuftigt :lol:

________________________________________________________

När MrBateman traskar går alla andra pokerspelare ner på knä och slakskar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får betta på och räkna med att eventuella färgdrag hänger på helt enkelt. Poängen med att betta cirkus pott är ju att göra det dyrt för dragen. Man vill dock helst inte överbetta potten eftersom man då inte får nåt bra värde från ofarliga händer, typ toppar och mellanpar osv.

 

Sitter jag själv med nötfärgdrag är risken ungefär noll komma noll att jag kommer lägga mig mot ett 3/4 potbett på floppen så länge stackarna är någorlunda djupa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig grinder minimierar riskerna och tar hellre många småpottar än få stora.

 

Jag hör ofta den åsikten, men den är fel!!! Det gäller att maximera sitt förväntade värde, EV. DU har möjlighet att göra massor med pengar på floppade trissar, att beta bort alla drag för att direkt sno potten är inte att maximera värde(om du inte har extremt slaskimage).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger på 75% till potsize.

 

Det viktiga här är att ta hem potten. Även om alla andra lägger sig så är det ingen katastrof. En riktig grinder minimierar riskerna och tar hellre många småpottar än få stora.

 

Eller så tar man lite större risker men får bättre betalt alla de gånger ingen drar ut en?

 

Om man får bäst betalt genom att jamma eller slowplaya är dock en annan femma.

 

För övrigt behöver man knappast vara en fisk för att syna stora bets på floppen med drag. Du kan ju inte lägga dig varje gång ett potentiellt drag träffar, alltså måste du ibland betta in i honom när han väl träffar också?

 

Dock föredrar jag att ha stegdrag istället för färgdrag, då det är mycket svårare att se när de träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger på 75% till potsize.

 

Det viktiga här är att ta hem potten. Även om alla andra lägger sig så är det ingen katastrof. En riktig grinder minimierar riskerna och tar hellre många småpottar än få stora.

 

Du menar att efter ett bett på 75-100% av pott med top set vill du se fold av motståndarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på 60-200% av potten. Har få spelare sett floppen och de är aggressiva är slowplay bra. Har många spelare sett floppen och de synar gärna men raisar inte själva, låt dem betala.

 

Det roliga med kraftiga överbetar är att många tror att man försöker köpa potten eller att man har top eller överpar, dvs en hand som kommer vara möjlig att bluffa ut på river om bordet ser farligt ut. Den bästa bluffen är ofta att spela straightforward!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...