Gå till innehåll

Mycket poker för en 15 åring?


Texie

Recommended Posts

Tjo. Jag är 15 år och jag började spela mörkpoker redan i 5 års åldern. Hold'em började jag lira för 2 år sedan nu när jag var 13 år och då lirade jag freerolls på brossans pokerkonto. Efter ett tag började jag och min bror lira tillsammans med real money. Tillslut började jag lira mest själv och summorna blev större och större. Sen innan hade jag rätt mycket cash så jag hade resurserna för att spela. Men i somras tappade jag kontrollen totalt. Jag förlorade 5K under ett par veckor och jag var 14 år. Idag har jag läst många pokerböcker och jag är mycket kunnigare än då. Jag brukar lira med mina brödras kompisar som är runt 7 år äldre än mig själv och jag ska inte ljuga men jag spelar verkligen skiten ur dom och det är inga dåliga spelare. Nu går jag sista året av grundskolan och jag lirar mycket idag. Det går bra nu. Jag märker att jag börjar skita i skolan men jag märker att jag går plus med pokern över lag. Min dröm är att livnära sig på poker. Helt ärligt, ni tror att jag är helt off men jag älskar verkligen spelet. Jag tror att man måste älska spelet för att bli bra. Jag är så sjukt skoltrött. Det ända som är ball är sannolikhetsläran. Jag förstår inte vissa av mina klasskamrater, dom pluggar och pluggar och har toppenbetyg, men va fan, har dom ngn dröm? Vet dom vad dom vill bli? jag har min dröm, och efter så måånga timmar jag har lagt ner på att titta på nätpoker, spela poker, läsa böcker, titta på pokerprogramm, diskutera poker... då ska inget kunna paja det - jag lirade en freeroll på expekt på brossans konto, han hade lirat 100 raked så jag lirade den turneringen som kräkver det.. Det var 585 spelare med, och jag vann. 14 år, och vann helt själv en turnering, över 585 spelare som alla är över 18 år.. det var 250 $ jag vann men jag brydde mig inte om pengarna, utan om att jag vann. - Tycker ni att jag är fel på det?

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Du är helt off.

 

2) jag har min dröm, och efter så måånga timmar jag har lagt ner på att titta på nätpoker, spela poker, läsa böcker, titta på pokerprogramm, diskutera poker... då ska inget kunna paja det -

 

Din dröm kommer med 90% sannolikhet att inte gå i uppfyllelse. Sedan så är det rätt så patetiskt att drömma att få sitta inlåst i en lägenhet man hyr på socbidrag och spela poker på nätet.

 

3) Du har vunnit en freeroll, grattis. Du är på god väg till att leva det ljuva lyxlivet som pokerproffs.

 

4) Börja gå på svenskalektionerna så kanske dina texter blir måttligt läsbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha. Skulle vilja se detta samtal framåt vårkanten,

 

Knod: Men mamma, jag behöver inte gå gymnasiet, jag ska bli pokerproffs!

Mamma: Du kommer läsa på gymnasiet, och jag kommer koppla ur det förbannade internet om du inte gör som jag säger!

 

 

Jösses, var ju inte ens i närheten av att veta vad jag ville bli i den åldern. Inte för att jag vet det nu heller, men pokerproffs är det definitivt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du killen om du tror dig ha talang för poker och tycker det är ett underbart spel så tycker jag ingen ska stoppa dig att fortsätta spela. Det du måste tänka på är att en dag så kommer du gå omkring väldrigt ledsen eftersom pokerspelet inte ger en människa det som han behöver utan det blir lätt bara spel spel spel. Och dessutom vill du väl kunna känna dig trygg? Mitt tips är att du lägger manken till i skolan och jobbar hårt där och har pokern som en bisyssla och satsa inte 100% på den för du kan nog börja må mycket mycket dåligt om det inte riktigt går så bra som du kanske hoppas på nu (spelet blir bättre på internet samt att man måste komma upp på en väldigt hög nivå där swingsen är enorma för att kunna försörja sig riktigt bra för att ha råd med hus,bil, o.s..v.).

 

Vem vet du kanske blir nya Erik sagström men tänk på att de allra flesta hamnar inte där och du förlorar nog inget på att dra ner på pokern, ha den som en mycket seriös hobby/extraknäck och sedan plugga bra i skolan, skaffa utbildning o.s.v.

 

Och även om man blir en mycket duktig pokerspelare så kan swingsen ibland vara enorma vilket tär enormt mycket på ens psyke och då kanske ett vanligt hederligt chefsjobb där du tjänar 40k i månaden på stabil basis inte låter så fruktansvärt avskyvärt.

 

Satsa på skolan, ha poker som bisyssla och gå inte över på den på fulltid förrens du minst är över 20 år och tjänar mer på det än vaad du hade gjort på ett vanligt jobb..

 

Kom ihåg sitt inte inne och försumma dina kompisar på helgerna heller det är heller inte kul i lägnden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt spela poker vid sidan om men hoppa inte av skolan för guds skull. Det är väldigt få som verkligen blir den typ av pokerproffs du talar om. Den stora andelen proffs (i den bemärkelsen att de lever på sin pokerinkomst) sitter hemma och lirar på internet 8timmar om dagen. De kommer inte att kunna leva på pokern livet ut och om de inte gått ut skolan så kan du kanske se hur det kommer att bli för dem när de tröttnar på pokern eller när de inte längre kan tjäna pengar på den.

 

Varför inte fortsätta i skolan, du behöver ju inte sluta med pokern för det. Fortsätt lira ifall du vinner så drar du in lite extra i månaden, bygg en rulle och jobba därifrån. Du har goda förutsättningar eftersom du börjat lira så tidigt, men hoppar du av skolan så är det med största sannolikhet en början på ett liv i rännstenen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan och livet vid sidan om den ger dig andra mjligheter/utvägar om det skiter i sig med pokern. Även om det inte gör det, har du andra kontakter och nöjen förutom pokern. Tycker du är jätteduktig och du ska definitivt fortsätta lira, men ge inte upp resten nu när du är endast 15 år gammal. Låt resten av livet rulla på och ta inte det beslutet förrän du gått ut gymnasiet. Efter det kan du bestämma dig om det är dags att satsa heltid eller resa runt i världen m.m. Då har fler möjligheter då än nu när du är 15. Det är skitsvårt att läsa in gymnasienivå när man är gammal plus att du inte får uppleva studenten och alla vänner. Vet inte om det ter sig skrämmande nu för dig, men skolan är inte enbart läxor och pluggande! Bestäm dig senare, inte nu, för din egen skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du slutar plugga nu. Du blir ännu bättre på pokern och klarar till slut av att leva på spelet. Om 10 år så kanske du gular på grund av att de dåliga spelarna försvunnit eller för att du saknar dicipling etc. Nu måste du helt plötsligt ut och jobba, men du har varken arbetslivserfarenhet eller utbildning. Hur lätt kommer du att få det då?

 

Satsa gärna på att bli pokerproffs om det är det du vill, men gör det med förnuft. Skaffa dig en riktig utbildning så att du har något att falla tillbaka på om du skulle tröttna eller tvingas sluta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart han ska hoppa av skolan han vann ju en frirulle ffs!

 

Han spöar även skiten ur sin brors kompisar. Och dom är inte dåliga.

 

Nu vet jag iofs inte om du är seriös och menar allvar men om du nu gör det så, :shock::shock::shock: . Jag har oxå vunnit frirullar med 100 raked hands-krav men inte har jag fått några idéer om att säga upp mig från jobbet och bli pokerproffs. Mitt råd är att du håller dig till den pokernivå du är på nu, fortsätter skolan och väntar till du är myndig iaf så får du se då om du är en enorm talang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försörja sig på poker låter nog lätt JUST NU, men jag tror inte att pokerboomen är något som varar för evigt. Det kan vara så, men det kan också vara som så att det är en stor bubbla som luften går ur, och då blir det betydligt svårare att hitta lukrativa spel. Att då ha en 9-årig grundskola som merit när man söker jobb är ingen direkt höjdare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla andra sagt: gå klart skolan, skaffa ett jobb, spela poker vid sidan av och OM du lyckas ha en inkomst på pokern som är högre än din vanliga lön så KANSKE du kan börja tänka på att spela poker på heltid ett tag. Om det skiter sig då så har du iaf yrkeslivserfarenhet och utbildning att falla tillbaks på och du är inte helt körd. Hoppar du av skolan och det visar sig att du inte är en på miljonen som har vad som krävs för att vara fulltime pro livet ut ja då är du buttfuckd. Med lite flyt så kanske du kan flippa burgare på Mcdonalds, sweet sweet life? elr ja kanske inte ens det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå klart gymnasiet. Jag vill själv spela poker på heltid och jag har testat en månad. Spelade 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan, och jag kan säga att det inte är speciellt lyxigt! Du behöver en hel del pengar för att vara någorlunda trygg, annars är det psykiskt jobbigt och väldigt stressigt och det inte går bra i ett par dagar.

 

Sen är gymnasiet ett måste. Inte bara utbildningen utan själva erfarenheten och alla nya kompisar man lär känna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skippa gymnasiet i dagsläget är nog det dummaste du kan göra. Det blir ett mindre helvete att försöka acklimatisera dig till skollivet igen om du vid 20 inser att du vill ha nåt mer än högstadie-matte på din CV.. ;)

 

Men skoltrött, ja vafan, det är en beskrivning av 99% av alla gymnasie-elever. Ta nåt yrkesförberedande då, så får du iaf lära dig grunderna till nåt yrke och har grunderna i lite gymnasie-matte/-svenska/-engelska. Du är inte mer fuckad då än majoriteten livströtta 19-åringar, och kan väl fortfarande spela poker på din fritid. Varför ha så bråttom? Få pallar ändå att lira 8h/dag, så "njut" av det övriga livet har att erbjuda i 15-16-årsåldern. ;):roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppa av skola! Kör hård på pokern! Ifall du tror på sig själv skall du sasa! Tror knappast Ivey blev bra på poker under geografiska lekionerna te.x... :roll:

 

Nä, skaffa ett inte riktigt passport och stick med flygplanet till vegas och grinda till dig en rulle och sen är det bara att anmäla sig till WPT, WSOP och allt vad det heter..

 

VIVA SVERGIE LEKTIONERNA I SKOLAN! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, vet inte riktigt vad jag skall säga. Moraliserande fungerar inte ens på vuxna så knappast på en 15 åring.

 

Man vill ju knappast uppmuntra dig men på inlägget låter det som du har potential att kunna bli en bra spelare. Har man lite bra gener och jobbar hårt kan man nå långt. Men en sak är säker och det är att få lyckas. Även om du har potential är sannolikheten liten att du kan bli proffs om man är realist. Sannolikheten är nog större att det går åt helvete. Du blir spelberoende innan du är 18 år. Får dåliga betyg. Dina päron får frispel och din bror får så mycket skäll att hela familjen står i gungning. Att vara pokerproffs är ingen lek. Det är mycket tufft och inget för de svaga.

 

Det är bara att inse faktum. Simma lungt. Du är ung och har ett helt liv på dig att bli pokerproffs. Kolla på WPT. Mestadels gubbar vid finalborden.

Många av dem är dessutom högutbildade akademiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...