Bernt Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Multitablar 10manna NL25. Säg man plockar upp AK höjer 5bb får en syn. Ska man generellt sett alltid beta flopp utan träff? Pottbet eller mindre? Säg man får syn av 2 st. Beta utan träff där med? * Mini RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Jag brukar betta, får jag syn lugnar jag ner mig rejält om det är 2 stycken som callar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vedis Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Har du position och det checkas fram till dig mot max 2 motståndare är en bet på en halv pott standard. Problemet är att det blir ganska lättläst till slut. Är du först att tala, checka 50% av gångerna o betta resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Har du position och det checkas fram till dig mot max 2 motståndare är en bet på en halv pott standard. Problemet är att det blir ganska lättläst till slut. Är du först att tala, checka 50% av gångerna o betta resten. Att bli lättläst är nog inget han behöver oroa sig för på NL 25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Har du position och det checkas fram till dig mot max 2 motståndare är en bet på en halv pott standard. Problemet är att det blir ganska lättläst till slut. Är du först att tala, checka 50% av gångerna o betta resten. Att bli lättläst är nog inget han behöver oroa sig för på NL 25. Iförsig så blir man väl mer lättläst om man bara bettar när man träffat eller har överpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Om du bara har en eller eventuellt två motståndare så ska du i regel betta. 60-80% av potten tycker jag är lagom, beroende på hur brädan ser ut. Finns ett speciellt ord för en sån bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Om man får en motståndare och floppen kommer säg T hög (detta kan såklart inträffa med t.ex Q hög också), utan steg och färgdrag. Du har position på honom. Reads på fi är att han är smått lösaggro men inte så lös ändå (svårt att läsa honom specifikt). Fi betar nu pot, vad ska man göra? Detta hände mig vid ett bord idag, jag foldade. Ett par minuter senare inträffar samma sak (samma fi) jag reraisar honom, han foldar. Händer ytterligare en gång då reraisar jag, han går all in, jag foldar. Sedan igen, jag synar, blank turn, han checkar, jag bettar 75% pot, (borde jag tagit frikort?) han reraisar mig all in, jag foldar (kändes inte som om det var lägligt att syna med A hög i denna handen, vet inte riktigt varför men det kändes fel). Vad ska man alltså göra mot en fi som >80% av gångerna i en raisad pot betar pot? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 14 November , 2005 Rapport Share Postad 14 November , 2005 Vad ska man alltså göra mot en fi som >80% av gångerna i en raisad pot betar pot? Om han all-in bluffar med nästan vad som helst så är det bara att vänta på bra kort och vara glad. Blir ju lite lättare att läsa honom när du har fått se några av hans händer och vet vad hans bettingmönster betyder. EDIT: oj. Bra svar på fel fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Finns ett speciellt ord för en sån bet. Är det "continuation bet" du tänker på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerWiz Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Om man anar att folk ofta spelar höga kort som Q och J och kanske även T kanske man ska ge fan i att betta då de korten kommer, speciellt om både t.ex Q och J kommer och speciellt man har mer än en motspelare på floppen. - Mina sliskiga femtio öre. Spendera inte allt på ett och samma ställe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts